رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

راهنمای خرید عید نوروز

برای خرید عید نوروز چند نکته مهم وجود دارد که به‌روز مارت در این مقاله به بیان آن‌ها پرداخته‌ است. 

راهنمای خرید عید نوروز

در این روزها که نرخ تورم سر به آسما‌ن‌ها می‌کشد، مدیریت پول و درست خرج کردن یک هنر محسوب می‌شود که باید به درستی آن را آموخت. در این شرایط اقتصادی سخت کنونی، مدیریت صحیح درآمد و هزینه، می‌تواند تاثیر چشم‌گیری در اقتصاد خانوار داشته باشد. از طرفی، خرید عید نوروز نیز برای همه ما ایرانی‌ها خود یک مساله دیگری است که در عین دلچسب بودن، اگر به درستی و اصولی انجام نشود، می‌تواند عید بدی را برای تمامی اعضای خانوار رقم زند. به همین منظور این پست را به این موضوع اختصاص دادیم، بلکه بتوانیم ایده‌های جالبی در اختیارتان قرار دهیم.

خرید با برنامه برای عید (خرید عید نوروز)

تصمیم‌گیری و انتخاب صحیح در این دوران سخت اقتصادی، دغدغه بزرگی است. مخصوصا اگر یک لیست خرید عید دخترانه برای خرید داشته باشید.

یکی از بحران‌های شرایط سخت اقتصادی این است که وقتی خبر یا شایعه‌ای پخش می‌شود، بدون تحقیق درباره صحت آن، روی به انبار وسایلی می‌آوریم که شاید اصلا مورد نیازمان نباشد. این مساله به گونه‌ای دیگر در خرید عید نوروز خود را نشان می‌دهد. به خاطر داشته باشید صاحبان کالا برای فروش محصولاتشان، دست به هر گونه تبلیغات صحیح یا ناصحیح می‌زنند، اینجاست که اهمیت مدیریت صحیح بر هزینه‌ها خود را پیش از هر زمان دیگر آشکار می‌کند. برای این منظور توجه به نکات زیر الزامی است:

  • شناسایی نیازهای ضروری و اساسی: همیشه این نکته مهم را به خاطر داشته باشید ثروتمند کسی نیست که خوب پول در می‌آورد، بلکه ثروتمند آن است که هنر چگونه هزینه کردن را می‌داند. وقتی خرید بدون برنامه انجام ‌شود، معمولا خانواده در نیمه دوم ماه با مشکل بودجه روبه‌رو خواهد شد، این مشکلات و فشارهای مالی، دلیل اصلی بسیاری از اختلافات و طلاق در خانواده‌هاست.
  • برنامه‌ریزی برای خرید عید نوروز: متاسفانه مشکلی که بسیاری از ما ایرانیان با آن مواجه‌ایم، زندگی در آینده و بی‌توجهی به درس‌هایی است که در گذشته کسب کردیم. کمتر خانواده‌ای است که به فکر تامین زندگی آینده فرزندانشان است. در کشورهای توسعه یافته، مردم برنامه‌ریزی هفتگی برای گذراندن امور جاری زندگیشان دارند ولی در ایران بسیاری از خانواده‌ها، تمامی کارها و برنامه‌های خود (از خانه تکانی شب عید گرفته تا مسافرت، پس‌انداز و غیره) را به آخر سال و دقیقه 90 موکول می‌کنند.
  • انجام خریدهای فصلی: هر خانواده‌ برای حفظ کیان اقتصادی خود، باید بتواند برنامه‌ریزی مالی و اصول تقسیم‌بندی بودجه را به درستی انجام دهد. این اصول به دو دسته کلی، برنامه‌ریزی بلند مدت و کوتاه مدت تقسیم می‌شود. این‌کار نه تنها باعث مشارکت تمامی اعضای خانواده در تصمیم‌گیری در مورد هزینه‌ها می‌شود، بلکه هر گونه کمبود بودجه با کمک یکدیگر به موضوع قابل‌حل تبدیل می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم برنامه‌ریزی بلند مدت همانند خرید عید نوروز، سه ماه جلوتر انجام شود. در برنامه‌ریزی کوتاه مدت باید جلوی احساسمان را بگیریم و به بسیاری از خریدهای غیرضروری نه بگوییم. به یاد داشته باشید فردی ثروتمند است که خریدش با برنامه و به درستی است. نه کالایی را صرفا به خاطر قیمت گرانش می‌خرد و نه برای هر کالای ارزان‌ قیمتی هزینه می‌کند.
  • زندگی در حال: این توصیه را از ما به یادگار داشته باشید که پول تنها وسیله‌ای است برای رسیدن به هدف که اگر به درستی از آن استفاده نشود، ما را تا ناکجاآباد می‌برد. افرادی که مدام به فکر پس‌انداز و جمع‌آوری پول‌اند، نه ثروتمند می‌شوند و نه از زندگی لذتی می‌برند.
  • بررسی قیمت‌ها: برخی از اقلام مورد نیاز همه اعضای خانواده است، این اقلام را بهتر است عمده تهیه کرد. برخی از کالاها ارزان‌ ولی بی‌کیفیت‌اند، از خریدشان صرف نظر کنید. توصیه ما به شما این است که هنگام صرف پول و هزینه، براساس نیاز و ضرورت اعضای خانواده تصمیم‌گیری کنید نه احساسی عمل کنید و نه گول زرق‌وبرق را خورید.
  • حس خوب خود را خراب نکن: احتمالا زیاد با این جمله روبه‌رو شده‌اید که «خرید عید نوروز ضرورت نیست، سنت است». ولی توجه کنید همین رسوم است که باعث ایجاد حس شور و اشتیاق جمعی در آدم‌ها می‌شود. به همین منظور، شادی خود را به بحران تبدیل نکنید. فقط با برنامه‌ریزی مناسب بهترین‌ها را برای خانواده خود رقم زنید.
  • خریدهای ضروری: توجه کنید موادی همچون مواد غذایی و دارو باید اولویت اول شما باشد، لباس عید، اولویت دوم و خریدهای دیگر مانند فرش یا ماشین اولویت سوم.
  • بهترین انتخاب لزوما مناسب‌ترین تصمیم نیست: همیشه به خاطر داشته باشید مناسب‌ترین‌ها، بهترین انتخاب است. هماهنگی خریدهایمان بسیار مهم است، به عنوان مثال، زمانی‌که اجاره منزل پرداخت نشده، هزینه برای یک فرش گران‌قیمت معنایی ندارد.

خرید عید نوروز

مواد غذایی مورد نیاز برای عید نوروز

راهنمای خرید آجیل عید

  • برای خرید عید نوروز ، اقلام مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید. اکیدا توصیه می‌کنیم که آجیل خود را از دستفروش‌ها تهیه نکنید.
  • همیشه هنگام تهیه آجیل، تعداد مهمان‌ها را حدس زنید. زمانی که تهیه آجیل به اندازه نیازتان باشد، نه خانواده بابت هزینه اضافه تحت فشار قرار می‌گیرد و نه مواد اضافه پس از گذشت زمان، طعم و مزه‌شان از دست می‌رود.
  • توصیه می‌کنیم که آجیل شب عید خود را درون ظرف‌های دربسته (ترجیحا با پوست) و در محل خشک و خنک نگهداری کنید.
  • پیشنهاد دیگر ما به شما این است که شاهدانه، کنجد، ذرت بو داده و مغز آفتابگردان را به آجیل خود اضافه کنید. این ترکیب دوستداشتنی، علاوه‌بر آنکه ترکیبی سالم و کم هزینه است، هر کسی را به یاد نوستالژی کودکیش خواهد انداخت.
  • آجیل خود را تازه تهیه کنید و به ظاهر آن بسیار دقت کنید.
  • از پسته‌های لبخند دوری کنید. زیرا برای لبخند کردنشان از شوک حرارتی آب گرم و سرد استفاده می‌کنند که روی کیفیت آن تاثیر بسیار منفی می‌گذارد.

راهنمای خرید شیرینی عید

شیرینی شب عید باید دو ویژگی مهم داشته باشد: اول ماندگاری طولانی و دوم ارزان و سبک باشد. به همین منظور در زیر پیشنهادهایی ارائه کرده‌ایم:

  • سعی کنید برای خرید عید نوروز، روی به مصرف شیرینی‌های سنتی مانند باقلوا، قطاب، پشمک، نان برنجی، سوهان عسلی، نان کرمانشاهی و غیره آورید.
  • دیگر آپشن خوب برای شیرینی شب عید، شیرینی‌های فانتزی مانند پای سیب، دانمارکی، ناپلئونی و غیره است.
  • هنگام تهیه شکلات‌ها و آبناب‌ها، به سراغ انواع بسته‌بندی آن‌ها روید که روی بسته‌بندیشان علامت استاندارد و شماره ثبت وجود داشته باشد.
  • استفاده از ورقه‌های شفاف پلاستیکی برای پوشاندن شیرینی‌ها که گرد و خاک روی آن‌ها ننشینند.

راهنمای خرید میوه عید

  • سعی کنید برای خرید عید نوروز ، میوه‌هایی تهیه کنید که بتوان آن‌ها را به مدت طولانی‌تری نگاه‌ داشت.
  • از میوه‌ها مراقبت کنید. مثلا برای نگهداری از موز، انتهای هر موز را پلاستیکی پیچیده و درون یک کیسه جدا از دیگر میوه‌ها نگهداری شود.
  • از صرف هزینه و پول برای میوه‌های لکه‌دار و درشت جدا بپرهیزید. زیرا میوه‌های لکه‌دار منجر به فساد زودتر دیگر میوه‌ها می‌شود و در پرورش میوه‌های درشت، از کودهای شیمیایی و غیراستاندارد استفاده شده است.

راهنمای خرید لباس عید

زاهنمای خرید لباس عید نوروز

از جمله خرید عید نوروز، تهیه لباسی برازنده است که متناسب با فرم و چهره بدن شخصیت شما باشد که باعث ایجاد اعتماد به نفس و آرامش روانی در فرد شود.

به همین منظور توجه به نکات زیر راهنمای خرید لباس عید  برای شما است:

  • کیفیت پارچه و دوخت لباس باید به گونه‌ای باشد که عمر معقولی داشته باشد. به یاد داشته باشید از نشانه‌های پارچه خوب آن است که هر دوی آن کیفیت یکسانی داشته باشد. پارچه باید نرم، لطیف و در عین حال مقاوم باشد و از مواد پلاستیکی کمی در آن استفاده شده باشد. به‌علاوه، جنس پارچه لباس نباید به گونه‌ای باشد که سبب تعرق و عرق‌سوز شدن بدن شود.
  • به اندازه و رنگ لباس خود توجه کنید. این نکته را به خاطر بسپارید که برای دوام و ماندگاری بیشتر لباس هنگام خرید عید نوروز، لباس‌های تنگ و چسبان را از ذهن خود خارج کنید. لباس باید متناسب با سایز الانتان باشد و به گونه‌ای نباشد که با چند بار شست‌وشو رنگ آن از بین رود.
  • لباس‌هایی از جنس نرم و لطیف برای بیماران دیابتی عالی است. این بیماران باید از لباس‌هایی استفاده کنند که قلاب و دکمه کمتری استفاده شده باشد تا فشار و آسیب کمتری به پوست وارد آید. افرادی که با حساسیت‌های پوستی دست به گریبانند، بهتر است هنگام تهیه لباس، از لباس‌های نخی و راحت استفاده کنید.
  • افراد با اندامی بلند و باریک بهتر است از لباس‌های آزاد با جنس پنبه‌ای، نخی یا بافت ریز استفاده کنند.
  • به افراد با اندامی چاق توصیه می‌کنیم لباس‌هایی با تک رنگ و تیره استفاده کنند. پیشنهاد می‌کنیم هنگام خرید عید نوروز ، کت‌ها و ژاکت‌های بلند که تا روی ران قرار می‌گیرد، تهیه کنید.
  • افراد کوتاه قد بهتر است هنگام تهیه لباس، رنگ روشن یا ترکیبی از چندین رنگ روشن نزدیک به هم تهیه کنند. طرح‌های عمودی بهترین گزینه برای این افراد به شمار می‌رود.

با امید به اینکه این نوشتار مورد پسند شما عزیزان قرار گرفته باشد، بی‌صبرانه منتظر دیدگاه‌ها و نظرات ارزشمند شما در اینباره هستیم.

ارسال نظر