رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

خرید آنلاین مواد غذایی چه مزایایی برای شما دارد؟

خرید آنلاین یا غیرآنلاین؟ مساله این است! دست کم یک سالی است که بحران کرونا مردم زیادی در سراسر دنیا را به سمت خرید آنلاین و بیش از همه خرید آنلاین مواد غذایی سوق داده است. اگر پیش از این همه‌گیری رغبت چندانی به خرید آنلاین وجود نداشت، این بار افراد زیادی مجبور شدند که از این امکان بهره‌مند شوند. شرایط به سمت و سویی رفت که کسب‌وکارهای آنلاین و مورداعتمادی که خدمات خود را به بهترین شکل ارائه می‌دادند، نه تنها ضرر نکردند، بلکه به فروش چندین برابر دست پیدا کردند. و این در حالی است که خرید آنلاین مواد غذایی نه تنها برای فروشندگان و کسب‌وکارها، بلکه در جهت بهبود و آسان‌تر کردن زندگی مشتریان هم هست. در این پست قرار است به این سوال بپردازیم که خرید آنلاین مواد غذایی چه مزایایی برای شما دارد؟ پس با ما همراه باشید تا این موضوع را با جزییات تحلیل کنیم، مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار بدهیم و برای خود راهی پیدا کنیم تا بتوانیم خرید آنلاین خود را به خوبی انجام بدهیم.

مزایای خرید آنلاین مواد غذایی

پیش از هر چیز باید به این موضوع بپردازیم که اصولا مزایای خرید آنلاین مواد غذایی نسبت به خرید سنتی چیست؟ ماجرا از این قرار است که دنیای امروز با چنان سرعتی پیش می‌رود که هیچ شباهتی به دنیای ده سال قبل هم ندارد. وقتی به ده سال قبل فکر می‌کنیم، خدمات، محصولات و وسایلی که امروز به راحتی از آن استفاده می‌کنیم را در اختیار نداشتیم. بله! در آن روزگار هم به راحتی زندگی می‌کردیم! اما هیچ تصوری نداشتیم که هر کاری را می‌توانیم تا چه حد آسان‌تر و سریع‌تر انجام بدهیم!

سیستم حمل و نقل عمومی یکی از بارزترین مثال‌هایی است که همه‌ی ما تجربه‌ی استفاده از آن را داشته‌ایم! شاید بد نباشد به روزهایی سر بزنیم که تنها وسیله‌ی حمل و نقل مردم اتوبوس بود و آن هم محدودیت‌های بسیاری داشت. بله! عده‌ی زیادی از مردم از آن استفاده می‌کردند و هنوز گزینه‌ی خوبی بود. اما تصور کنید که حمل و نقل عمومی هیچ گستردگی و پیشرفتی نمی‌کرد!

امروز برای هر هدفی یک گزینه وجود دارد. اتوبوس، مترو، بی‌آرتی، تاکسی، تاکسی‌های‌ اینترنتی و… هر یک از این موارد در یک بازه‌ی زمانی برای رفع یک نیاز و حل یک مشکل از مردم شکل گرفتند و پایانی هم برای پیشرفت و گستردگی آن وجود ندارد! این تنها یک مثال بود! خوشبختانه این روزها به هر چیزی که نگاه کنیم، یک روند پیشرفت و صعودی را مشاهده خواهیم کرد که در جهت تسهیل زندگی و حل مشکلات حرکت می‌کند.

نامه، تلفن عمومی، تلفن ثابت خانگی، موبایل، موبایل‌های هوشمند و… هم دقیقا چنین روندی را طی کردند! آیا امروز می‌توانید با استفاده از تلفن یا فرستادن نامه تمام کارهای ارتباطی خود را انجام بدهید؟! اگرچه هنوز تا حدی می‌توان از این ابزارها استفاده کرد، اما یقینا نمی‌توانیم تمام نیازهای خود برای انتقال پیام و ارتباطات را به این دو ابزار تاریخ گذشته تقلیل بدهیم.

با مقایسه‌ی مزایا و معایب خرید اینترنتی و سنتی، مجبور می‌شویم تن به امکان‌های جدید و راحت‌تر زندگی بدهیم و از فرصت‌ها نهایت بهره‌وری را داشته باشیم! سوال اینجا است که ما در روزگاری زندگی می‌کنیم که امکان استفاده از مزایای خرید آنلاین مواد غذایی و خیلی چیزهای دیگر برای ما فراهم است. به چه علت یا عللی باید از این امکان استفاده کرد یا دست رد به سینه‌ی آن زد؟!

معایب خرید اینترنتی

در این بخش از مقاله قصد داریم تا از مواردی صحبت کنیم که باعث شده عده‌ای از افراد دیگر رغبت و تمایلی برای خرید آنلاین مواد غذایی نداشته باشند و حتی نسبت به تجربه‌ی مجدد آن مقاومت پیدا کنند.

خرید مواد غذایی حساسیت‌های خودش را دارد. گذشته از نام تجاری محصول، تاریخ تولید و انقضا، شرایط نگه‌داری، کیفیت و شرایط رسیدن به دست مشتری همگی از جمله مواردی است که در هنگام خرید محصول به آن توجه می‌کنیم. به طور کلی وقوع حتی یکی از این موارد:

  • سفارش یک محصول و دریافت محصولی دیگر
  • رسیدن مواد غذایی با شرایط کیفی نامطلوب به دست مشتری
  • دریافت محصولی با تاریخ انقضای خیلی نزدیک و یا تاریخ گذشته
  • دریافت نکردن کالای خریداری شده یا دریافت دیرتر از موعد مقرر
  • اضافه شدن هزینه‌ی ارسال و پکیجینگ به خریدهای خریدار
  • پرداخت هزینه‌ی اضافی یا درگاه پرداخت ناامن
  • نگرانی افراد با دغدغه‌ی پاکی محیط زیست از بابت افزایش مصرف پلاستیک برای پکیجینگ محصولات آنلاین
  • و سایر موارد

می‌تواند برای هر فرد تجربه‌ای چنان تلخ را رقم بزند که او را از هر ریسمان سیاه و سفیدی که در ارتباط با خرید آنلاین مواد غذایی باشد، فراری بدهد و منزجر کند.

البته فراموش نکنید که این ترس طبیعی و به حق مشتریان است و در کسب‌وکارهای موفق، معتبر و ارزش‌آفرین نادیده گرفته نمی‌شود. آنها همواره در تلاشند که با ارائه‌ی راهکار به خریدار احساس امنیت برای خرید آنلاین را بازگردانند و نوعی رقابت بر سر جذب خریدار و تبدیل او به مشتری وفادار بین آنها در جریان است.

تمامی مواردی که گفته شد خطاهایی سیستماتیکی هستند که با راه‌حل‌های سیستمی هم حل می‌شوند. مثلا امکان پشتیبانی آنلاین برای ارتباط و پاسخگویی شبانه‌روزی به مشتری یکی از این راه‌ها است که با راهنمایی درست و دقیق احتمال بروز خطا در ثبت سفارش را به حداقل می‌رسد و در صورت واقع شدن اشتباه، کارهای مربوط به مرجوع شدن کالا و تصحیح آن به سرعت انجام می‌شود.

  • مزایای خرید آنلاین مواد غذایی افزایش سرعت و صرفه‌جویی در وقت

اولین موردی که باید بررسی شود، عامل سرعت است. این روزها کار و زندگی آنقدر وقت و انرژی از ما طلب می‌کند که طبیعی است تا حد ممکن به دنبال کم کردن دغدغه‌ها و سبک کردن امور روزمره‌ی خود باشیم. همین هم باعث می‌شود تا مزایای خرید آنلاین مواد غذایی برای عده‌ی زیادی از ما به شکل یک فرصت تلقی شود!

یک روز پرکار را در نظر بگیرید که فقط به استراحت کردن نیاز دارید، اما برای تامین مایحتاج یخچال و فریز مجبور هستید تا به فروشگاه سر بزنید و تک تک مایحتاج را انتخاب کنید، در صف طولانی صندوق فروشگاه بایستید، مدتی را در ترافیک گرفتار شوید و بعد به خانه برسید.

امروزه اهمیت مزیت رقابتی چندین برابر شده است. مشتریان می‌توانند با مقایسه‌ی مزیت‎های فروشگاه‌های آنلاین مواد غذایی نسبت به یکدیگر به راحتی تشخیص بدهید که کدام فروشگاه آنلاین بهترین خدمات را به آنها ارائه می‌دهد.

اولین مزیت خرید آنلاین مواد غذایی این است که شما مجبور نیستید تا زمان خود را هزینه کنید! جمله‌ی معروفی وجود دارد که تا وقتی فرد به ارزش زمان خود پی نبرده باشد، برای عمر و زندگی خود هم ارزشی قائل نخواهد بود. اگر شما هم از افرادی هستید که برای وقت و انرژی خود ارزش زیادی قائل هستید، اولین مزیت و برتری خرید آنلاین مواد غذایی، وقت و زمانی است که این امکان برای شما ذخیره می‌کند.

از ذخیره شدن چند ساعت در یک روز صحبت نمی‌کنیم! این چند ساعت‌ها و این خریدهای حضوری وقت و بی‌وقت می‌توانند در طولانی مدت زمان بسیاری از شما را بگیرند و هرز بدهند.

  • مزایای خرید آنلاین مواد غذایی- امنیت و پشتیبانی

وقتی که از خرید آنلاین مواد غذایی صحبت می‌کنیم، از یک کسب‌وکار صحبت می‌کنیم که تلاش می‌کند با ارائه‌ی خدمت و محصول ارزش خلق کند و درامد داشته باشد. امروزه کسب‌وکارها برای اعتبار خود اهمیتی بسیار زیاد قائل هستند و می‌توان گفت برای جذب یک به یک مشتریان خود زحمت زیادی کشیده‌اند؛ پس تنها یک فروش برایشان هدف نیست و قرار است با جلب رضایت خریدار، او را به مشتری دائمی خود تبدیل کنند. بنابراین یک سیستم ارتباط با مشتری و پشتیبانی دارند که در صورت عدم رضایت از خرید بتوانید آن محصول را مرجوع کنید.

اگر یک تجربه‌ی تلخ در گذشته باعث شده تا از هر نوع خرید آنلاینی گریزان باشید، حق با شما است! اما توجه داشته باشید که می‌توانید با بررسی موارد و نکاتی پی ببرید که چگونه به فروشگاه‌های آنلاین اعتماد کنید یا با دیدن چه مواردی از خرید و اعتماد به فروشگاه یا سوپر مارکت آنلاین پرهیز کنید! در مقاله‌ی راهنمای خرید میوه به صورت آنلاین این موضوع را کاملا بررسی کردیم و برای پرهیز از دوباره‌گویی به سراغ ادامه‌ی مطلب می‌رویم.

  • مزایای خرید آنلاین مواد غذایی- تسهیل امور

همانطور که گفته شد، کسب‌وکارهایی شکل گرفتند تا انجام کارها را برای مردم آسان‌تر کنند. در مورد مزایای خرید آنلاین مواد غذایی باید این طور گفت که:

  • زمانی که قبلا برای رفت‌وآمد در شهر، گشتن در فروشگاه‌های مختلف و خرید کردن و… صرف می‌شد، در اختیار افراد قرار می‌گیرد.
  • مقایسه قیمت‌ها و کیفیت‌ مواد غذایی مورد نظر با مقایسه‌ی همان اجناس در دو یا چند سوپرمارکت اینترنتی به سرعت باور نکردنی و تنها با چند کلیک انجام می‌شود.
  • حمل محصولات خریداری شده به در منزل خریدار امکان پذیر شده و کاربر با پرداخت آنلاین محصولات مورد نیاز خود را در منزل دریافت می‌کند.
  • استفاده از کوپن‌های تخفیف، کدهای هدیه و کد معرفی به دیگران می‌تواند اقدامی برای کاهش هزینه‌های خریدار به حساب بیایند.
  • تنوع محصولات و برندها در خریدهای آنلاین با شدت بیشتری خود را نشان می‌دهد و درانتخاب کالاها دست خریدار کاملا باز است.
  • یکی دیگر از مزایای خرید آنلاین مواد غذایی این است که در صورتی که خریدار قصد دارد خریدهای فرد دیگری را انجام بدهد، به راحتی هر چه تمام‌تر این کار انجام می‌شود و محصولات مورد نظر به دست او می‌رسد. این امکان برای افرادی که نگران تامین مایحتاج افراد سالخورده‌ی خانواده‌شان هستند و باید زمان و مسافت زیادی را برای این کار اختصاص بدهند، بسیار مفید، کارآمد و کارساز است.
  • از جمله مزایای خرید آنلاین سبزیجات این چنین باید گفت که شما برای خرید هر یک از اقلام مورد نیاز خود نیازی به سر زدن به یک نوع فروشگاه ندارید. اینطور نیست که برای خرید میوه، به میوه‌فروشی، برای تهیه سبزیجات به سبزی‌فروشی و برای تهیه محصولات پروتئینی به قصابی سر بزنید. با انتخاب فروشگاه اینترنتی مواد غذایی مناسب خود تمام مایحتاج خود را تهیه می‌کنید و بدون اتلاف وقت و انرژی خریدهای خود را دریافت می‌کنید.
  • اگر از جمله افرادی هستید که خریدهای خود را یک بار در ماه انجام می‌دهید تا در وقت، هزینه و انرژی که برای این کار اختصاص می‌دهید، صرفه‌جویی کنید، خرید از فروشگاه آنلاین مواد غذایی می‌تواند گزینه‌ی فوق‌العاده‌ای باشد. به همین جهت می‌توانید از بهترین فروشگاه‌های آنلاین مواد غذایی خریدهای ماهیانه‌ی خانگی را سفارش بدهید و همچنین صرف وقت و انرژی خود را برای انجام امر خرید، به حداقل ممکن برسانید.

چرا به فروشگاه آنلاین نیاز داریم؟

همانطور که پیشتر گفتیم هر عصر و دوره‌ای نیازها، امکانات و ابزارهای مختص خود را دارد. استفاده از مزایای خرید آنلاین مواد غذایی هم یکی از امکان‌های دوره‌ی ما در دنیایی است که از دویدن و شتاب سیر و خسته نمی‌شود. شاید برای عده‌ای همپا و همراه شدن با شتاب این جهان آنقدر حیاتی نباشد. اما دیر یا زود این افراد هم مجبور می‌شوند تا از این امکانات استفاده کنند.

موج ایجاد شده برای نقل مکان مشاغل به بستر اینترنت، دیر یا زود به سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های حضوری هم خواهد رسید و آنها هم برای این که مشتریان خود را به رقبا از دست ندهند، مجبور خواهند شد که پا در عرصه‌ی فروش اینترنتی محصولات بگذارند.

در دنیای کسب‌وکار امروزی مفهومی وجود دارد به نام مزیت رقابتی که بر اساس این مفهوم کسب‌وکارها در تلاش هستند که از رقبای خود پیشی بگیرند تا خدمات بهتر و بیشتری را به مشتری ارائه بدهند. به همین جهت هر کسب‌وکار برای این که سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص بدهد، با بررسی رقیب‌های خود تلاش می‌کند، علاوه بر ارائه دادن خدمات آنها، یک یا چند مزیت بیشتر از آنها داشته باشد تا به انتخاب قطعی و بی‌رقییب مشتریان تبدیل شود. شما به عنوان خریدار و مشتری می‌توانید با مقایسه‌ی مزیتهای فروشگاه‌های آنلاین مواد غذایی به راحتی تشخیص بدهید که کدام فروشگاه آنلاین بهترین خدمات را به شما ارائه می‌دهد.

پس برای پیدا کردن پاسخ این سوال که از کدام فروشگاه آنلاین مواد غذایی را تهیه کنیم، احتیاج داریم تا مزیت‌های رقابتی فروشگاه‌ها، میزان اعتبار و پشتیبانی آنها را مورد نقد و بررسی قرار بدهیم. کاری که در ادامه‌ی این مطلب قرار است درمورد «بازار آنلاین به روز رسان» انجام بدهیم.

مزیت‌هایی برای علاقه‌مندی به خرید آنلاین که «بازار آنلاین به روز مارت» به شما ارائه می‌دهد:

  • این بازار آنلاین یک بستر برای تهیه و توزیع محصولات تازه است و همانطور که از اسم آن به ذهن متبادر می‌شود، اولین مزیتی که به روز رسان با آن پا به میدان گذاشت، تعهد به رساندن محصولات با نزدیک‌ترین تاریخ تولید و به تازه‌ترین شکل ممکن است. یکی از مزایای خرید آنلاین مواد غذایی و شروطی که برای هر خریداری اهمیت دارد تاریخ تولید و تازگی محصول است.

این تعهد با ارتباط مستقیم این بستر خرید و فروش آنلاین مواد غذایی با تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان است که میسر می‌شود. بنابراین با از بین رفتن تعداد زیاد واسطه‌ها محصول تولید شده با سرعت بیشتری از تولیدکننده به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

  • دومین مزیت بازار آنلاین به روز رسان مربوط می‌شود به ارائه‌ی محصولات ارگانیک. همانطور که می‌دانید تهیه کردن محصولات ارگانیک مثل میوه و سبزیجات، لبنیات، گوشت و تخم‌مرغ ارگانیک علی‌رغم فواید بی‌شمارشان، با سختی‌هایی روبه‌رو است که خریداران این مواد غذایی را همواره به مشکل می‌اندازد. تهیه‌ی این محصولات از بازار آنلاین به روز رسان با ارتباط مستقیم با تامین‌کنندگان این محصولات، مسیر را برای مشتریان خود تسهیل کرده است.

اگر تمایل دارید درمورد محصولات ارگانیک و مزایای استفاده از آنها بدانید، این مقالات به شما کمک خواهند کرد:

میوه و سبزیجات ارگانیک چرا باید این محصولات انتخاب ما باشند؟

آب میوه‌های طبیعی ارگانیک

  • مزایای خرید آنلاین مواد غذایی از بازار به روز رسان به همین جا ختم نمی‌شود و سومین مزیت رقابتی مربوط می‌شود به شرایط ارسال مواد غذایی و حمل در دمای مناسب. تمامی محصولاتی که از این بازار خریداری شوند، در شرایط مناسب خود به دست مصرف‌کننده می‌رسند. مواد غذایی و گیاهان عمدتا نیازمند شرایط زنجیره‌ی سرد هستند و این نکته مورد غفلت و بی‌توجهی قرار نگرفته تا مواد غذایی سالم و در بهترین حالت خود به دست خریدار رسانده شود. ناگفته نماند که ارسال تمامی سفارش‌های بالای پنجاه هزار تومان رایگان و بدون دریافت هزینه انجام می‌گیرد.
  • مزیت چهارم خرید آنلاین مواد غذایی از به روز رسان به قیمت اشاره دارد که با حذف فیزیکی دست دلالان و واسطه‌ها از مسیر خرید و فروش، محصولات و مواد غذایی با قیمتی مقرون به صرفه و اقتصادی که به نفع خریدار است، به دست مشتری می‌رسد. به علاوه مشتریان می‌توانند از تخفیف‌های گوناگونی که بر روی محصولات قرار گرفته است هم استفاده کنند.

خلاصه مقاله و کلام آخر

در این مقاله به بررسی معایب و مزایای خرید آنلاین مواد غذایی پرداختیم و یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید آنلاین را با دلایل منطقی به شما معرفی کردیم. در پایان از شما دعوت می‌کنیم تا ما را از نظرات خود مطلع بفرمایید.

ارسال نظر