رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

راهنمای خرید میوه به صورت آنلاین

در روزگاری زندگی می‌کنیم که هیچ چیز در آن مثل گذشته نیست و تقریبا همه چیز یا دستخوش تغییر شده یا در حال تغییراتی بنیادین است. یکی از مواردی که دچار تغییر شده و سرعت تغییر آن همچنان زیاد است؛ مدل خرید و فروش، رفتار و نحوه‌ی خرید کردن ما است. با ظهور اینترنت و همه‌گیر شدن استفاده از آن، بازار آنلاین خیلی زود رونق گرفت و کسب‌وکارهای بسیاری به سمت خرید و فروش آنلاین سوق پیدا کردند. یکی از چیزهایی که برای خرید آنلاین کمی مقاومت در آن دیده می‌شود، خرید میوه و سبزیجات است. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که ‌اعتمادی به خرید میوه و سبزیجات به صورت آنلاین ندارید، این مقاله برای شما نوشته شده است. در این مقاله قرار است یک راهنمای کامل برای خرید میوه به صورت آنلاین را در اختیار شما قرار بدهیم.

چرا باید خرید میوه و سبزیجات را آنلاین انجام بدهیم؟

در همین ابتدا باید بر سر این موضوع بحث کنیم که چه ضرورتی دارد میوه و سبزیجات به صورت آنلاین خریداری شوند، آن هم وقتی که هنوز به راحتی می‌توانیم به مغازه‌ای سر بزنیم، خودمان میوه را انتخاب کنیم و با خیال راحت به خانه برگردیم؟

جواب این است که جهان امروز به سرعت در حال تغییر است. چه ما بخواهیم و چه نخواهیم بازارهای آنلاین خیلی زود میخ خود را محکم‌تر می‌کوبند و جای خود را در دل مردم باز می‌کنند. اجازه دهید تا ضرورت خرید میوه به صورت آنلاین را با یک مثال از تکنولوژی توضیح دهیم.

چند سال قبل که خیلی هم دور نیست وجود خط تلفن در خانه‌ها ضروری بود. اما امروز با توجه به این که هر عضو از خانواده یک گوشی همراه دارد، چه ضرورتی وجود دارد که حتما خط تلفن وجود داشته باشد؟ غیر قابل انکار است که استفاده از خط تلفن ثابت در حال کمتر شدن است.

یا مثلا وقتی به سریال‌های تلویزیونی سال‌های پیش نگاه می‌کنید، چند عنصر تکنولوژیک را می‌بینید که امروزه به راحتی در دسترس شما است و قبلا وجود نداشته است؟ جواب کاملا واضح است. بیشمار وسیله و ابزار جدید ساخته شده است و این روند هرگز متوقف نخواهد شد. چرا خرید میوه‌ به صورت آنلاین باید از این روند جا بماند و متوقف شود؟!

در سایت فروشگاه یا در اپلیکیشن حتما باید یک بخش به نام پشتیبانی آنلاین وجود داشته باشد تا در صورت لزوم بتوانید با کارشناس آنلاین آنها مشورت کنید و سوالتان را مطرح کنید.

در دنیای امروز همه چیز بی‌وقفه در حال آسان‌ شدن است. هر ابزار جدیدی که ساخته می‌شود، برای کاربرانش راحتی به ارمغان می‌آورد. فراهم شدن بسترهای آنلاین برای خرید میوه و سبزیجات هم دقیقا ابزارهایی هستند که امکان راحتی بیش‌تری را برای خریدارانشان فراهم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین روش نگهداری از میوه و سبزیجات

امروزه سایت‌های خرید میوه به وفور یافت می‌شوند، افراد بسیاری هم هستند که احتمالا از خریدهای اینترنتی خود آنقدر ناراضی بوده‌اند که حسابی اطرافیانشان را به خریدهای اینترنتی و فروشگاه‌های آنلاین بدگمان و بی‌اعتماد کرده‌اند. به همین علت افراد بسیاری هستند که ترجیح می‌دهند خودشان آستین بالا بزنند و به بازار بروند و میوه و سبزی مورد نیازشان را خودشان به شکل حضوری تهیه کنند. البته با بروز پاندمی کرونا، رفتار عده‌ی زیادی از مردم تغییر کرد و تمایل به خرید اینترنتی میوه و سبزیجات هم شدت بیش‌تری گرفت. همچنان اما عده‌ای به انتخاب خودشان اعتماد بیش‌تری می‌کنند و ترجیح می‌دهند میوه‌های فروشگاه‌ها را زیر و رو کنند و به قول خودشان میوه‌های خوب را سوا کنند.

در برابر این افراد، تعداد بسیاری هستند که تمایل زیادی به خرید میوه و سبزیجات به شکل آنلاین دارند. مثلا:

  • سالمندان یا افرادی که دارای معلولیت‌هایی هستند و رفت و آمد در اجتماع برایشان با دشواری همراه است.
  • بعد از پاندمی کرونا تقاضا از طرف کسانی که خود را قرنطینه کرده بودند برای سفارش آنلاین میوه و سبزیجات به شدت بالا رفت.
  • افرادی که به دلیل مشغله‌ی کاری وقت کافی برای خرید میوه و سبزیجات به شکل حضوری را ندارند.
  • کسانی که فواید خرید آنلاین را بیش‌تر از خرید حضوری می‌دانند و به دنبال استفاده از تخفیف‌ها، فرصت‌ها و امکان‌هایی هستند که خرید آنلاین در اختیار آن‌ها قرار نمی‌دهد.

در ادامه به بررسی نکاتی می‌پردازیم که به تمام این افراد کمک می‌کند تا بتوانند به یک فروشگاه امن، مناسب و مورد اعتماد اطمینان کنند.

انتخاب فروشگاه آنلاین مناسب

پیش از هر چیز یک فروشگاه اینترنتی میوه چه خصوصیاتی باید داشته باشد تا ما بتوانیم به آن اعتماد کنیم؟ در این بخش از خصوصیات فروشگاه امن اینترنتی صحبت می‌کنیم و در هر بخش نکاتی را می‌گوییم که حتما برای شما کاربردی است.

  • زیبایی، راحتی و سادگی برای کاربر

تصور کنید که وارد یک فروشگاه می‌شوید. در همان ابتدا متوجه می‌شوید لامپ فروشگاه اتصالی دارد. قطع و وصل شدن نور فروشگاه شما را ناراحت می‌کند، اما شاید چیز چندان مهمی نباشد. شما به خرید ادامه می‌دهید و متوجه می‌شوید که از راهروهای فروشگاه بوی نم به مشام می‌رسد. کمی جلوتر کارتن‌های محصولات روی هم چیده شده‌اند و هنوز کسی فرصت نکرده به آن‌ها رسیدگی کند. نتیجه‌ی خرید مشخص است. در دنیای امروز مشتری از چنین فروشگاه بی‌نظمی فرار می‌کند.

یک اپلیکیشن یا سایت فروشگاهی مخصوص خرید میوه هم دقیقا چنین شرایطی دارد و برای اعتمادسازی باید پیش از هر چیز چشم‌نواز، ساده و راحت باشد. چشم‌نواز بودن فضای بصری یک اپلیکیشن و سایت نشان دهنده‌ی این است که برای طراحی و ساخته شدن آن تلاش زیادی شده است. کاربر به محض ورود به فروشگاه آنلاین خرید میوه و سبزیجات باید بتواند با فضای آن ارتباط برقرار کند و برای کار با آن هرگز نباید گیج شود یا نداند که چطور باید سفارش بدهد.

اگر یک فروشگاه آنلاین میوه و سبزیجات از نظر عوامل بصری، سادگی کار و راحتی در امر سفارش دادن توانست نمره‌ی مطلوبی از شما بگیرد، در یکی از هفت خوان مسیر اعتمادسازی موفق عمل کرده است. البته این فقط یکی از مراحل مسیر است. پس یکی از معیارهای مهم در اعتماد کردن یا نکردن به فروشگاه آنلاین خرید میوه،‌ فضا و حسی است که از کار کردن با آن نصیب کاربر یا خریدار می‌شود. اگر فروشگاه توانست رای مثبت شما را در این مرحله بگیرد می‌توانید، به بررسی دیگر عوامل ادامه دهید.

اگر در بین چند گزینه برای خرید میوه تردید دارید، به مزیت‌های رقابتی آن‌ها توجه کنید. احتمالا گزینه‌هایی مثل ارسال رایگان، تاریخ ارسال نزدیک‌تر، پشتیبانی قوی‌تر، تاریخ تولید محصولات، دقت و تنوع کالاها، میوه‌های ارگانیک و سالم، تخفیف‌ها و… به چشم شما خواهد خورد. 

  • تنوع میوه‌ها و سبزیجات

تنوع محصولات در خرید آنلاین؛ خصوصا خرید میوه، موضوع مهمی است که باید به آن دقت شود. قطعا توقع شما از خرید اینترنتی میوه این است که بتوانید تجربه‌ای بهتر و فراتر از خرید معمولی و حضوری را داشته باشید. پس یک فروشگاه آنلاین میوه باید بتواند با ارائه‌ی محصولات متنوع این نیاز را به خوبی برطرف کند. اگر یک فروشگاه بتواند تجربه‌ی خرید میوه به صورت آنلاین را به همین شکل برای شما به ارمغان بیاورد، ارزش دارد که پا را یک گام فراتر بگذاریم و به سراغ مرحله‌ی بعدی اعتمادسازی برویم و در نهایت فرصت خرید میوه از فروشگاه را به خودمان بدهیم.

  • پشتیبانی آنلاین

یک سایت یا اپلیکیشن معتبر و مورد اعتماد لازم است از سامانه‌ی پشتیبانی آنلاین برای خدمت‌رسانی و کمک به مشتریان خود استفاده ‌کند. در سایت فروشگاه یا در اپلیکیشن حتما باید یک بخش به نام پشتیبانی آنلاین وجود داشته باشد تا در صورت لزوم بتوانید با کارشناس آنلاین آن‌ها مشورت کنید و سوالتان را مطرح کنید. پشتیبانی آنلاین در دنیای کسب‌وکار آنلاین امروز آنقدر اهمیت دارد که بخش مهمی از مسیر اعتمادسازی در همین مرحله رقم می‌خورد یا از دست می‌رود.

پس برای این که اعتمادتان به دنیای خرید اینترنتی را بازگردانید و بتوانید به راحتی یک خرید میوه‌ی آنلاین را با موفقیت تجربه کنید، حتما از گزینه‌ی پشتیبانی آنلاین فروشگاه استفاده کنید و مطمئن باشید که کارشناس ارتباط با مشتری از انتقال اطلاعات صحیح به شما خوشحال خواهد شد. به علاوه دقت کنید که بخش مهمی از تصمیم مهم اعتماد کردن یا نکردن به نحوه پاسخگویی پشتیبانی آنلاین باز می‌گردد.

  • مزیت رقابتی

امروز دنیای کسب‌وکارهای آنلاین به شدت رقابتی است. یعنی کسب‌وکارها برای رفع نیاز مشتریان خود و تصاحب رای خریداران در صدد هستند تا هر روز عملکرد بهتر و خدمات بیش‌تری را به مشتریان ارائه بدهند و از رقبای خود پیشی بگیرند. کسب‌وکارهای مربوط به خرید میوه هم از این قاعده مستثنی نیستند.

اگر در بین چند گزینه برای خرید میوه تردید دارید، به مزیت‌های رقابتی آن‌ها توجه کنید. احتمالا گزینه‌هایی مثل ارسال رایگان، تاریخ ارسال نزدیک‌تر، پشتیبانی قوی‌تر، تاریخ تولید محصولات، دقت و تنوع کالاها، میوه‌های ارگانیک و سالم، تخفیف‌ها و… به چشم شما خواهد خورد. این موارد برای ایجاد تجربه‌ی کاربری بهتر و راحت‌تر برای شما پدید آمده‌اند. به علاوه خرید میوه به صورت حضوری قطعا چنین منفعت‌هایی را برای شما به ارمغان نخواهد آورد! پس از این شانس برای خرید آنلاین با این همه امکان و فرصت استقبال کنید.

  • خوش‌قولی، تضمین و تعهد

بعضی از بیزینس‌ها شرایطی را ذکر می‌کنند که تضمین‌کننده‌‌ی خوش‌قولی و مورد اعتماد بودن آن‌ها است. حتما پیش از خرید کردن شرایط فروشگاه آنلاین را مطالعه کنید و بعد نسبت به خرید میوه و سبزیجات اقدام کنید. یک سایت یا اپلیکیشن معتبر سعی می‌کند در همان ابتدا اعتماد مشتری را جلب کند. به دلیل این که در دنیای امروز اعتماد مشتری برای کسب‌وکارها اعتبار است. پس اگر سایت سعی می‌کند تا با ایجاد شرایطی که کاملا به نفع مشتری است، ترس و احساس عدم اطمینان را از شما بگیرد، ارزش یک بار فرصت را دارد. این شرایط معمولا به نفع مشتری است؛ از امکان پرداخت در محل و کد تخفیف برای خرید بعدی گرفته تا موارد دیگر…

  • نظرات کاربران در شبکه‌های اجتماعی

امروز با وجود شبکه‌های اجتماعی دیگر ماه پشت ابر باقی نمی‌ماند! قبل از خرید اینترنتی اسم فروشگاه اینترنتی را در بخش هشتگ‌های شبکه‌های اجتماعی جستجو کنید یا در بخش نظرات صفحه‌ی فروشگاه در شبکه‌های اجتماعی بگردید تا متوجه بشوید چه میزان از مشتریان از خرید میوه و سبزیجات خود از این فروشگاه رضایت داشته‌اند و چه قدر این فروشگاه سعی دارد با مخاطبان خود ارتباط مفید و موثر برقرار کند. با بررسی این موارد به جواب‌های خوبی می‌رسید که می‌تواند کاملا به شما در اعتماد کردن یا اعتماد نکردن کمک کند.

کلام آخر و خلاصه‌ی مقاله

در این مقاله درمورد خرید آنلاین میوه صحبت کردیم و از نکاتی حرف زدیم که در هنگام خرید آنلاین میوه و سبزیجات باید توسط خریدارها رعایت شود. به علاوه از ویژگی‌های خرید میوه به صورت آنلاین صحبت کردیم.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. در انتها از شما دعوت می‌کنیم تا در بخش کامنت‌ها ما را از نظرات ارزشمندتان آگاه کنید.

ارسال نظر