رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

طرز تهیه‌ی تارت با بیسکوییت – آموزش یک تارت بیسکوییتی جذاب بدون فر

با یک تارت میوه‌ای، خوشمزه و سرد که برای درست کردن آن نیازی به هیچ سختی، ابزار یا حتی فر هم نداشته باشید، چطور هستید؟! این تارت ساده که با مواد اولیه‌ای در دسترس تهیه می‌شود، تنها به سی تا چهل دقیقه وقت احتیاج دارد، اما برای این که کاملا خود را بگیرد، لازم است که به مدت دو سه ساعت در بخش‌های بالای فریزر قرار بگیرد. اگر از شیفتگان تهیه انواع تارت‌ ساده و خوشمزه هستید، این پست را تا انتها دنبال کنید. چرا که قرار است طرز تهیه‌ی تارت میوه‌ای بدون فر را آموزش ببینید!

مواد لازم برای تهیه‌ی تارت با بیسکوییت

برای تهیه این تارت یخچالی و ساده نیازی به فر ندارید، اما چند ماده‌ی اولیه‌ی ساده و در دسترس را نیاز دارید که در صورت دلخواه می‌توانید به آن چند ماده‌ی دیگر هم اضافه کنید تا طعم آن را جادویی‌تر و دلنشین‌تر کنید. یک فهرست برای شما تهیه شده که مواد لازم را در اختیار شما قرار می‌دهد. این فهرست مواد اولیه برای تهیه‌ی یک تارت کامل مخصوص دوازده نفر تدارک دیده شده است. علاوه بر این فهرست به یک قالب مخصوص تارت 23 سانتی‌متری نیاز دارید. اگر آماده هستید، برویم که کار را شروع کنیم!

  • بیسکوییت: 250 گرم
  • کره: 125 گرم
  • پودر دارچین یا زنجبیل تازه و رنده شده: نوک یک قاشق مرباخوری یا دو سه گرم
  • پودر ژله‌ی میوه‌ی توت‌فرنگی، بلو بری، انگور یا لیمو: یک بسته
  • شیر عسل غلیظ: 100 گرم
  • ماست طعم‌دار میوه‌ای یا خامه‌ی غلیظ و سفید: 500 گرم
  • گام اول برای تهیه این تارت خانگی باید از بیسکوییت بدون کرم استفاده کنید. می‌توانید از بیسکوییت ساقه‌طلایی یا بیسکوییت پتی بور نیز استفاده کنید. نحوه‌ی آماده کردن بیسکوییت برای کف تارت با ریختن بیسکوییت‌ها در غذاساز شروع می‌شود. اجازه بدهید تا کاملا خرد شوند.

در صورت عدم دسترسی به غذاساز می‌توانید از این روش ساده برای خرد کردن آنها استفاده کنید: بیسکوییت‌ها را داخل یک پاکت فریزری (زیپ‌کیپ) یا کیسه‌ی فریزری بریزید و در آن را ببندید. بعد با استفاده از گوشتکوب آنها را کاملا و به شکل یکدست خرد کنید

  • گام دوم با استفاده از حرارت غیرمستقیم شعله، کره را آب کنید تا نسوزد و از دست نرود. پس یک شیرجوش را پر از آب کنید و روی شعله‌ی گاز قرار بدهید. بعد از این که به دمای صد درجه رسید، با استفاده از بخاری که از شیرجوش بلند می‌شود، کره را ذوب کنید. به این شکل که کره را در یک ظرف استیل کوچک و برای مدت کوتاهی روی بخار برآمده از شیرجوش نگه‌ می‌دارید. به این روش بِن ماری گفته می‎شود که یک راه حرفه‌ای در مسیر تهیه‌ی دسرها و شیرینی‌ها است.
  • گام سوم قالب تارت را دم دست بگذارید. کره‌ی ذوب شده را با بیسکوییت خرد شده و پودر دارچین یا زنجبیل رنده شده در یک کاسه بریزید و خوب هم بزنید تا حسابی به خورد هم بروند. مخلوط بیسکوییت کره‌ای و دارچینی یا زنجبیلی را در قالب تارت بریزید و خوب جا بدهید تا شکل و فرم قالب را بگیرید. بعد قالب را به مدت سی دقیقه در یخچال قرار بدهید و به سراغ درست کردن لایه‌ی رویی تارت و محتویات آن بروید.
  • گام چهارم ماست میوه‌ای را متناسب با طعم ژله انتخاب کنید، به طوری که ضدیتی از نظر طعم و رنگ با هم نداشته باشند. بهتر است که طعم و رنگ این دو یکدیگر را تشویق کنند و هر دو از یک نوع باشند. حتی می‌توانید به جای ماست میوه‌ای از خامه‌ی غلیظ استفاده کنید تا یک تارت بیسکوییت و خامه‌ای جذاب داشته باشید.

اگر عاشق طعم شکلات هستید، می‎توانید از شکلات صبحانه یا خامه شکلاتی به جای خامه‌ی سفید استفاده کنید تا یک تارت شکلاتی با بیسکوییت را تدارک ببینید.

شیر عسل قنادی و ماست (خامه سفید یا خامه شکلاتی) را با هم مخلوط کنید و این مخلوط را آنقدر با همزن هم بزنید تا هیچ گلوله یا ردی از هیچ یک باقی نماند و به یک ترکیب تماما یک‌دست برسید. شیر عسل قنادی را می‌توانید هم به شکل پودری تهیه کنید و هم خودتان به شکلی که در ادامه می‌گوییم، آماده کنید.

  • گام پنجم شیر و شکر یا عسل را در یک قابلمه‌ بریزید و روی حرارت قرار بدهید. مخلوط را به هم بزنید تا شکر یا عسل قبل از این که شیر به نقطه‌ی جوش برسد، به طور کامل حل شود. از مخلوط چشم برندارید تا به نقطه‌ی جوش خود برسد. به محض این که جوشید، حرارت را تا آخرین حد ممکن کم کنید، به طور مداوم هم بزنید و اجازه ندهید که ته بگیرد. صبر کنید تا مخلوط شما به مرور قوام پیدا کند و غلیظ شود. در نهایت اگر شما 500 گرم شیر و 250 گرم شکر یا عسل داشته باشید، 250 گرم شیر عسلی خواهید داشت.
  • گام ششم آب را روی حرارت قرار دهید تا به نقطه‌ی جوش خود برسد. بعد با پودر ژله مخلوط کنید و هم بزنید تا پودر به طور کامل در آب جوش حل شود. صبر کنید تا مایه‌ی ژله خنک شود. بعد از این که خنک شد، مایه‌ی ژله را به کاسه‌ی حاوی مخلوط ماست میوه‌ای یا خامه به همراه شیر عسلی اضافه کنید. مخلوط جدید را با حوصله آن قدر هم بزنید تا ترکیب یک‌دست و یک‌رنگی حاصل شود.
  • گام هفتم اگر نیم ساعت گذشته است، قالب تارت بیسکوییت کره‌ای و دارچینی را از یخچال بیرون بیاورید و بیس تارت را تست کنید که به انسجام مورد نظر رسیده باشد. اگر هنوز نرم است، آن را برای یک ربع دیگر در فریزر قرار بدهید تا بتواند مخلوط جدید را روی خود تحمل کند.

مخلوط حاوی ژله و ماست میوه‌ای یا خامه را روی بیس تارت بریزید و با پشت قاشق مواد را پخش و به آرامی سطح آن را صاف کنید. تارت را دوباره به یخچال برگردانید و این بار به مدت حداقل دو ساعت در یخچال یا فریزر قرار بدهید.

  • گام هشتم برای تزئین لایه‌ی رویی این تارت خوش‌طعم می‌توانید از تکه‌های میوه مثل سیب، توت فرنگی، موز، آناناس، پوست لیموی رنده‌ شده یا تکه‌های شکلات پاشیدن پودر کاکائو استفاده کنید. تارت شما آماده است. نوش جان!

نکته‌ای درمورد ماندگاری این تارت خوشمزه وجود دارد که به مدت سه تا پنج روز در فریزر قابل نگه‌داری است و به جهت وجود داشتن ماست یا خامه و شیر عسلی در آن بهتر است که برای مدت بیشتر نگه‌داری نشود.

کلام آخر و خلاصه‌ی مقاله

در این پست طرز تهیه‌ی تارت خانگی و خوشمزه‌ای را آموزش می‌دهیم که به مواد اولیه‌ی ساده‌ای احتیاج دارد، وقت زیادی برای آماده‌سازی نمی‌برد و با استفاده از یخچال و بدون استفاده از فر تهیه می‌شود.

امیدواریم که این پست برای شما کاملا کاربردی و مفید بوده باشد. از شما دعوت می‌کنیم که ما را از نظرات ارزشمند خود مطلع کنید.

ارسال نظر