رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

طرز تهیه سس ماست رژیمی با لیمو ترش

برای کاهش وزن احتیاج نیست خوردن سس را کنار بگذارید. بهترین کار این است که نوع رژیمی آن را امتحان کنید.

طرز تهیه سس ماست

یکی از تصورهای کاملا اشتباه برای کاهش وزن این است که باید با همه سس‌های خوشمزه و چاشنی‌های لذیذ، خداحافظی کرد! خوشبختانه این‌جا هستیم که به شما بگوییم که می‌توانید در عین انتخاب یک زندگی کاملا سالم، غذاهای خوشمزه‌ای نوش جان کنید. چطور؟ همراه ما باشید تا در این مقاله از به‌روز مگ (مجله به‌روز مارت)، طرز تهیه سس ماست رژیمی با لیمو ترش را با هم بررسی کنیم.

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    سس ماست رژیمی چیست؟

    انواع سس آماده مثل مایونز، کچاپ یا خردل، با میزان زیادی نمک، چربی و حتی قند، تهیه می‌شوند. به همین خاطر، انتخاب و خرید یک سس سالم آماده برای افراد مختلف، کار دشواری است. با توجه به همین موضوع، انواع سس‌های لذیذ با پایه مواد سالم مثل ماست، سبزیجات، چربی‌های مفید و بدون شیرین‌کننده‌های مصنوعی به وجود آمدند که یکی از آن‌ها، سس ماست است.

    سس ماست رژیمی را می‌توان بدون روغن و با انواع طعم‌دهنده‌های سالم، درست کرد. البته می‌توانید میزان مشخص و قابل قبولی از روغن و انواع سبزیجات خوشمزه را هم به ماست اضافه کنید که در عین تامین پروتئین روزانه خود از طریق ماست، دیگر مواد معدنی لازم و ضروری بدن خود را نیز به‌دست آورید. روش‌های مختلفی برای طرز تهیه سس ماست رژیمی با لیمو ترش یا انواع طعم‌دهنده‌های دیگر وجود دارد که در ادامه، یکی از اصلی‌ترین روش‌های تهیه این سس خوشمزه و سالم را با هم مرور می‌کنیم.

    طرز تهیه سس ماست رژیمی با لیمو ترش و نکات مهم آن

    طرز تهیه سس ماست با لیمو ترش

    پیش از هر چیز، باید مواد اولیه خود را تهیه کنید:

    مواد لازم مقدار لینک تهیه مواد اولیه
    ماست یک پیمانه مشاهده
    آب لیموترش 2 قاشق غذاخوری مشاهده
    نمک به میزان لازم مشاهده
    فلفل سیاه و قرمز نصف قاشق چای‌خوری مشاهده
    روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری مشاهده
    نعنا خشک نصف قاشق چای‌خوری مشاهده
    سیر در صورت تمایل مشاهده

    پس از تهیه این مواد اولیه، مراحل زیر را به‌ترتیب انجام دهید:

    مرحله اول: تهیه ماست سالم و تازه

    برای درست‌کردن سس ماست رژیمی و سالم، پیش از هرچیز به ماست نیاز دارید. نکته مهم برای ماست مورد استفاده برای این نوع سس، استفاده از انواع ماست‌های تازه و شیرین است. در واقع ماست‌های ترش و مانده، طعم سس شما را تحت تاثیر قرار داده و نتیجه نهایی را خراب می‌کنند.

    پیشنهاد می‌کنیم از انواع ماست‌های غلیظ و خوشمزه مثل ماست هم‌زده، خامه‌ای یا ماست‌های سفت خانگی استفاده کنید. در صورتی که ماست خانگی شما معمولا رقیق است و قوام کافی را ندارد، می‌توانید با مطالعه مطلب «طرز تهیه ماست سفت خانگی با نشاسته ذرت»، ماست غلیظ و خوشمزه درست کنید. ماست رقیق، باعث می‌شود که سس شما غلظت کافی را نداشته باشد و بافت آن مشابه سس‌های معمولی نشود.

    مرحله دوم: افزودن روغن کافی به سس ماست

    یک پیمانه ماست غلیظ را در یک کاسه عمیق بریزید و سپس دیگر مواد سس را به ترتیب به آن اضافه کنید. اگر قصد دارید یک سس خوشمزه ماست درست کنید، یک تا سه قاشق روغن زیتون به ماست اضافه کرده و آن‌ها را به‌خوبی با کمک همزن دستی یا گوشکوب برقی، مخلوط کنید.

    البته در طرز تهیه سس ماست رژیمی بهتر است روغن را از دستور تهیه این نوع سس حذف کرده و به چربی طبیعی ماست‌، اکتفا کنید.

    مرحله سوم: افزودن چاشنی‌ها و طعم‌دهنده‌های سالم

    طرز تهیه سس ماست رژیمی با لیمو ترش، از این‌جا به بعد کاملا سلیقه‌ای است. می‌توانید مقدار کمی پونه یا نعناع به ماست‌ها اضافه کرده و پس از آن، آب لیمو ترش را اضافه کنید. پیشنهاد می‌کنیم که آب لیمو ترش را کم کم اضافه کنید تا ترشی سس ماست شما بیش از حد نشود. فلفل و البته نمک را هم به محتویات درون کاسه اضافه کرده و از طعم بی‌نظیر سس ماست خانگی خود لذت ببرید.

    طعم‌های متنوع انواع سس ماست

    طرز تهیه سس ماست رژیمی با لیمو ترش بسیار ساده و راحت است و می‌توانید به‌سرعت یک سس سالم و خوشمزه آماده کنید. البته می‌توانید با کمی خلاقیت و افزودن چند چاشنی خوشمزه، سس‌های لذیذ با طعم‌های متفاوتی هم درست کنید. در ادامه، 3 مدل سس طعم‌دار ماست را با هم مرور خواهیم کرد.

    سس ماست رژیمی با سیر

    برای برخی از غذاها مثل انواع سیب‌زمینی‌های تنوری یا غذاهای کبابی، پیشنهاد می‌کنیم که سس‌ ماست با طعم سیر را امتحان کنید. در این صورت، 2 حبه سیر درشت را به‌خوبی ساطوری کرده و سیرها را با ماست ترکیب کنید. البته می‌توانید از پودر سیر هم استفاده نمایید، اما بدون شک استفاده از سیر تازه، طعم و بوی بسیار بهتری به سس شما خواهد داد.

    سس ماست سبزیجات با طعم شوید

    هر کدام از سبزیجات، طعم خاص و فواید منحصر به‌فرد خود را دارند. در صورتی که می‌خواهید یک سس ماست خوشمزه با طعم جدیدی امتحان کنید، پیشنهاد ما سس ماست و شوید است. برای این کار، ماست را با یک قاشق سر پر شوید خورد شده، کاملا مخلوط کنید و سپس مقداری لیمو ترش، نمک و فلفل به آن اضافه کنید. سس رژیمی ماست و شوید مناسب میگوهای تنوری و سالادهای سرد مثل سالاد سیب‌زمینی یا گل‌کلم است.

    سس ماست سبزیجات با طعم شوید

    سس ماست و خیار یا خیارشور

    با اینکه ماست خیار برای ما ایرانی‌ها، یک وعده غذایی سبک و خوشمزه برای روزهای گرم سال است، اما می‌توانید آن را به‌عنوان یک سس خوشمزه هم با انواع غذاهای سالم، میل کنید. برای این کار، یک عدد خیار را رنده کنید و با ماست غلیظ، ترکیب نمایید. افزودن انواع طعم‌دهنده‌ها مثل فلفل، نمک، لیمو و یا مقدار کمی خامه، می‌تواند طعم این سس ماست خانگی را به‌شدت خوشمزه کند. البته یک بار خیار را با خیارشور جایگزین کنید و از طعم فوق‌العاده این نوع سس با انواع ساندویچ‌های گوشت و مرغ، لذت ببرید.

    خوشبختانه همانند انواع سس‌های معمولی، می‌توانید سس ماست را هم از فروشگاه‌های مختلف به‌راحتی تهیه کنید. البته اگر تا به حال سس ماست را در قفسه فروشگاه‌های نزدیک خود ندیده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم این بار سری به بازار آنلاین به‌روز مارت بزنید.

    در فروشگاه اینترنتی به‌روز مارت، انواع سس‌های خوشمزه و آماده ماست، از سوی برترین برندهای معتبر عرضه شده‌اند. می‌توانید با توجه به نیاز و ذائقه خود، یکی از مدل‌های سس رژیمی ماست را خریداری کنید. ارسال همه محصولات خریداری شده با ماشین یخچال‌دار تا لحظه تحویل به شما، یکی از مهم‌ترین مزیت‌های خرید از فروشگاه آنلاین به‌روز مارت است.

    شما از چه نوع سس‌های سالمی استفاده می‌کنید؟

    شما تا به حال سس ماست مصرف کرده‌اید؟ طرز تهیه اختصاصی شما چیست؟ از چه طعم‌دهنده‌هایی برای خوشمزه‌تر شدن سس ماست خود استفاده می‌کنید؟

    در حال حاضر، انواع خوراکی‌های سالم و چاشنی‌های باکیفیت وجود دارند که با کمک آن‌ها، می‌توانیم سبک زندگی سالم‌تری داشته باشیم. سس ماست یکی از این خوراکی‌ها است که در این مقاله از به‌روز مگ (مجله به‌روز مارت)، آن را با هم بررسی کردیم. می‌توانید با استفاده از دستور گفته شده در طرز تهیه سس ماست رژیمی با لیمو ترش و البته افزودن انواع چاشنی‌های مورد علاقه خود، یک سس خوشمزه، انحصاری و سالم برای خود درست کنید!

    ارسال نظر