رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

از کره‌ی بادام زمینی چه می‌دانید + طرز تهیه‌ی کره‌ی بادام زمینی خانگی در دو گام ساده

کره‌ای که از بادام زمینی به دست می‌آید، چنان پرخاصیت است و از نظر طعم محبوبیت دارد که به سادگی نمی‌توان از آن برای تهیه‌ی صبحانه، عصرانه و میان‌وعده‌های خوش‌طعم چشم‌پوشی کرد. در واقع خاصیت پروتئینی این کره‌ باعث می‌شود که اسنک‌های درست شده با آن برای کودکان، نوجوانان و ورزشکاران هیچ جایگزین دیگری نداشته باشد و یکی از دلایل محبوبیت آن هم همین است. اگر شما هم از طرفداران پر و پا قرص کره‌ی گرفته شده از بادام زمینی هستید، این پست برای شما نوشته شده است! در این پست قرار است که از کره‌ی گرفته شده از بادام زمینی و هر آن چه که به این کره‌ی خوش‌طعم مربوط می‌شود، طرز تهیه‌ی کره‌ی بادام زمینی در خانه و… صحبت کنیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

انواع کره‌ی بادام زمینی

کره‌ی بادام زمینی دنیای رنگارنگ و متنوعی دارد و این محصولات به چندین دسته‌ی کلی تقسیم می‌شوند که باعث می‌شود هر نوع سلیقه و ذائقه‌ای را پوشش بدهد و محصولی برای ارائه وجود داشته باشد.

  • کره‌ی بادام زمینی ساده

کره‌های این دسته بافت یکدستی دارند و کاملا صاف هستند و برای استفاده در تهیه شِیک‌، کیک و شیرینی کاملا مناسب هستند. یکی از پرفروش‌ترین و شناخته‌شده‌ترین انواع کره‌ها هم مربوط می‌شود به همین دسته.

  • کره‌ی بادام زمینی کرانچی

کره‌هایی که بافت آنها یکدست نیست و تکه‌های بادام زمینی در آن قرار دارد که طرفداران زیادی هم دارند. این کره‌ها به خاطر همین خصوصیت حالتی ترد و خردشونده دارند که باعث می‌شود فرد نه تنها از طعم کره‌ای، بلکه از طعم بادام زمینی هم بهره‌مند شود.

  • کره‌ی بادام زمینی طعم‌دار

کره‌های این دسته نسبتا پرشمار هستند و طعم‌های زیادی را در بر می‌گیرند. محبوب‌ترین طعم‌هایی که در این گروه دیده شده شامل کره‌های بادام زمینی عسلی، کاکائویی، موزی، توت‌فرنگی، فندقی، نمکی، ساده، پرتقالی، قهوه‌ای، نسکافه‌ای، هستند. خوشبختانه آنقدر تنوع طعم در این روزها زیاد است که تقریبا پاسخگوی نیازهای تمام سلیقه‌ها است.

  •  کره‌ی بادام زمینی ارگانیک

ماده‌ی اولیه‌ی این دسته یعنی بادام زمینی و روغن از محصولات ارگانیک تهیه شده است. یعنی در فرآیند تولید محصول نهایی هیچگونه سم، کود و ماده‌ی شیمیایی مورد استفاده قرار نگرفته و سالم‌ترین نوع به دست مصرف‌کننده رسیده است. بهترین نوع از کره‌ی بادام زمینی در همین دسته می‌گنجد.

  •  کره‌‎ی بادام زمینی بیسکوییتی

این نوع کره به همراه بیسکوییت‌هایی بسته‌بندی می‌شود که یکی از بهترین گزینه‌ها برای خوراکی و تغذیه‌ی حاضری برای فرزندان مدرسه‌ای به حساب می‌آید و البته این دسته هم پر هستند از طعم‌ها و بسته‌های متنوع که دست مصرف‎کننده را برای انتخاب کاملا باز می‌گذارد.

  • کره‌ی بادام زمینی رژیمی و بدون شکر

برای تولید اعضای این دسته هیچ شکر یا شیرین‌کننده‌ی غیرطبیعی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و همین موضوع از آنها یک گزینه‌ی جالب برای افرادی می‌سازد که در حال کاهش وزن و سایز هستند. شاید به همین علت است که کره‌ی بادام زمینی از فهرست خوراکی‌های این افراد حذف نشدنی است.

خواص کره‌ی بادام زمینی

ارزش غذایی کره‌ی بادام زمینی به ازای یک چهارم پیمانه که حدودا دو قاشق غذاخوری سر پر می‌شود، شامل 207 کالری انرژی، 9 گرم پروتئین، هجده گرم چربی، شش گرم کربوهیدرات، سه گرم فیبر، یک گرم قند است. به علاوه یکی از منابع تامین‌کننده‌ی ویتامین E، ویتامین B (B6 و B3)، منیزیم و منگنز هم به شمار می‌رود.

از طرفی این کره‌ی ارزشمند سرشار از عنصر مس است که باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی، استحکام پیدا کردن استخوان‌ها و دندان‌ها، سلامتی قلب و عروق می‌شود. به همین علت است که تامین شدن نیاز روزانه‌ی بدن به عنصر مس باعث پیشگیری از پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی می‌شود.

یکی از فواید کره‌ی بادام زمینی کالری بالایی است که در آن وجود دارد و باعث تامین شدن نیاز بدن به انرژی می‌شود. مخصوصا افرادی که کار فکری زیادی در طول روز انجام می‌دهند، باید این انرژی را از چربی‌های مفید به دست بیاورند و این نیاز را برطرف کنند. موضوع کالری کره‌ی بادام زمینی درست مثل یک شمشیر دو لبه عمل می‌کند. به این علت که اگر به میزان کافی و در حد تعادل از این ماده‌ی خوراکی استفاده شود، می‌تواند بخشی از نیاز بدن به انرژی را تامین کند و اگر فرد تحرک کافی نداشته باشد و بیش از حد نیاز از این کره مصرف کند، این اتفاق در دراز مدت به راحتی می‌تواند منجر به چاقی و افزایش وزن شود.

وجود داشتن عنصر باارزش و ضروری به نام روی یا زینک در کره‌ی ارزشمند گرفته شده از بادام زمینی از یک سو باعث تقویت سیستم ایمنی می‌شود و از سوی دیگر سنتزهای پروتئینی مثل DNA را شکل می‌دهد.

بدیهی است که ماده‌ای سرشار از فسفر چه قدر می‌تواند برای انرژی‌بخشی به کودکان در طول روز در مدرسه و همچنین فرآیندهایی که ذهن آنها را سریع‌تر می‌کند، اهمیت و ضرورت داشته باشد. بنابراین مصرف کره‌ی بادام زمینی در صورتی که کودک شما به بادام زمینی آلرژی نداشته باشد، می‌تواند به بهبود سرعت پاسخ‌دهی ذهنی و تامین انرژی او در مدرسه منجر شود. علائم حساسیت به بادام زمینی و کره‌ی آن شامل موارد زیر است:

  • سرگیجه
  • آب ریزش بینی
  • بروز کهیر و قرمزی همراه با خارش روی پوست
  • تنگی مجاری تنفسی و سفت شدن گلو
  • اسهال، حالت تهوع، گرفتگی سر دل یا معده
  • احساس خارش و سوزن سوزن شدن در دهان و گلو

با بروز هر یک از این موارد پس از مصرف بادام زمینی و کره‌ گرفته شده از آن سریعا به پزشک مراجعه کنید.

طرز تهیه‌ی کره‌ی بادام زمینی در منزل

به تمام انواعی که از کره‌های بادام زمینی معرفی کردیم، یک نوع دیگر هم اضافه کنید که پتانسیل بهترین نوع شدن را هم در خود دارد! بله! از کره‌ی بادام زمینی خانگی صحبت می‌کنیم که می‌تواند یکی از کارهایی باشد که حسابی شما را سر ذوق می‌آورد و کودکان را هم با شما در فرایند تولید یک محصول خانگی همراه می‌کند.

ترکیبات کره‌ی بادام زمینی خانگی شما در فهرست زیر آورده شده‌اند. اگر به میزان بیشتری نیاز دارید، می‌توانید مواد اولیه را در عدد مورد نظر خودتان ضرب کنید. برای شروع به یک غذاساز و یک پنج دقیقه وقت نیازمند هستید! پس پیش به تهیه‌ی سوی کره‌ی خانگی!

  • بادام زمینی بو داده دو پیمانه سر پر
  • عسل یا شکلات دو قاشق غذاخوری سر پر
  • روغن زیتون در صورت تمایل (کاملا بسته به سلیقه)
  • نمک یا ادویه‌ی دلخواه در صورت تمایل (کاملا بسته به سلیقه)
  • گام اول بادام زمینی‌ها را در داخل غذاساز بریزید و به مدت سه الی پنج دقیقه اجازه بدهید که دستگاه روشن باقی بماند. ممکن است که مدت بیشتری طول بکشد تا بادام زمینی‌ها خرد شوند، حالت پودری پیدا کنند، کمی چسبنده و روغنی شوند و نهایتا به شکل یک کره‌ی روغنی و یکدست دربیایند. بنابراین اگر لازم است به دستگاه استراحت بدهید.
  • گام دوم بعد از این که کره‌ی شما به دست آمد، برحسب این که چه سلیقه و ذائقه‌ای دارید، به آن یک یا دو قاشق عسل یا مقدار کمی نمک یا ادویه اضافه کنید. اگر تمایل دارید کره‌ی شما شکلاتی و جذاب‌تر از آب دربیاید، شکلات تخته‌ای را روی حرارت گاز ذوب کنید و به کره اضافه کنید. در این مرحله حتی می‌توانید از شکلات صبحانه هم استفاده کنید. نوش جان!

کلام آخر و خلاصه‌ی مقاله

در این پست از کره‌ی به دست آمده از بادام زمینی، انواع مختلف و خواص آنها، علائم حساسیت به آن صحبت کردیم و البته طرز تهیه‌ی این کره‌ به سادگی هر چه تمام‌تر و در دو گام را آموزش دادیم. امیدواریم که به تمام سوالات شما پاسخ داده باشیم. و در پایان از شما دعوت می‌کنیم تا در بخش نظرات ما را میهمان دیدگاه ارزشمند خود کنید.

ارسال نظر