رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

طرز تهیه‌ی ماست میوه‌ای در منزل – یک عصرانه‌ی جذاب برای فرزندان

یکی از ابداعات جالب و سحرانگیز در دنیای جالب و متنوع ماست‌ها تولید شدن ماست میوه‌ای است. این ماست‌ها با طعمی که در ذهن‌مان وجود دارد، متفاوت هستند و می‌توانند علاوه بر این که فواید ماست را به بدن برسانند، تجربه‌ای لذت‌بخش را هم به ارمغان بیاورند و حتی می‌توان با استفاده از این ماست‌های طعم‌دار برای درست کردن دسرها و شیرینی‌های سالم و خوش‌طعم هم سود برد. اگر به دنیای جالب ماست میوه‌ای علاقه دارید، این پست برای شما است! چون قرار است طرز تهیه‌ی ماست میوه‌ای را به شما آموزش بدهیم. پس با ما همراه باشید!

خواص ماست میوه‌ای

صحبت از فواید مصرف کردن ماست میوه‌ای را این باید اینطور شروع کرد که به راحتی می‌توان کودکانی که از خوردن لبنیات گریزان هستند را با یک تجربه‌ی شیرین و دلپذیر به خوردن ماست و محصولات لبنی تشویق کرد. اگر فرزندان شما از ابتدا هم به مصرف ماست و لبنیات اشتیاقی نشان نمی‌داده‌اند، می‌توانید از ماست میوه‌ای به عنوان یک خوراکی تشویقی استفاده کنید.

دقت داشته باشید که این خوراکی قرار نیست به کلی جایگزین ماست و لبنیات مهمی مثل شیر شود. قرار است که از آن برای تثبیت جایگاه شیر و ماست در برنامه‌ی غذایی روزانه‌ی فرزند شما استفاده  شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که هر از گاهی دسرها و عصرانه‌هایی را با انواع ماست میوه‌ای تدارک ببینید و به مرور متوجه می‌شوید که تصورات فرزندان شما از ماست به کلی تغییر کرده است.

از سوی دیگر معمولا کودکان و نوجوانان از خوردن لبنیات سر باز می‌زنند، اما در برابر بستنی امتناع نمی‌کنند. استفاده از ماست میوه‌ای به جای بستنی می‌تواند یکی از اقداماتی باشد که به شما در گنجاندن ماست در عادت غذایی فرزندان در سنین رشد کمک کند. ماست میوه‌ای به سبب طعم شیرین و شباهتی که به بستنی دارد، می‌تواند یک جایگزین و یک خوراکی جدید برای فرزندان شما به حساب بیاید و خود را به خوبی در خانواده‌ی شما تثبیت کند.

ناگفته پیدا است که مصرف ماست برای محکم شدن استخوان‌ها، سلامت دندان‌ها، جلوگیری از پوک شدن استخوان‌ها در سنین بالاتر و… اهمیت بسیاری دارد. این فواید به علت وجود کلسیم در لبنیات است که گنجاندن ماست میوه‌ای در برنامه‌ی غذایی می‌تواند حداقل بخشی از این نیاز روزانه به کلسیم را به خوبی تامین کند.

از سوی دیگر ممکن است تصور کنند که با ماده‌ی خوراکی چاق‌کننده‌ای روبه‌رو هستند، در حالی که ماست میوه‌ای کم‌چرب می‌تواند یک میان‌وعده‌ی رژیمی هم به حساب بیاید. حتی برای جلوگیری از شیرین شدن بیش از حد می‌توان در طرز تهیه‌ی ماست میوه‌ای خوشمزه‌ی خانگی مواردی را رعایت کرد که به لاغری و کاهش وزن هم کمک‌کننده‌ باشد. در ادامه دستور تهیه‌ی خانگی این نوع ماست را در اختیار شما خواهیم گذاشت.

طرز تهیه‌ی ماست میوه‌ای رژیمی و خانگی

این دستور تهیه‌ی ماست میوه‌ای خیلی ساده و راحت است، وقت زیادی از شما طلب نمی‌کند، با مواد اولیه‌ای کاملا دردسترس آماده می‌شود و در کنار تمام خواص و فوایدی که دارد به شما این امکان را می‌دهد که ماست طعم‌دار دلخواه خود را با میوه‌هایی که در دسترس دارید، آماده کنید. اما پیش از هر چیز بهتر است که چند نکته را درمورد این دستور بدانید.

نکات مهم برای تهیه‌ی ماست میوه‌ای خانگی

  • از آن جایی که قرار است یک ماست میوه‌ای خانگی را تدارک ببینیم که افرادی که به دنبال کاهش وزن و لاغری هستند هم بتوانند از خواص آن برای لاغری هم استفاده کنند، در این دستور از ماست یونانی کم‌چرب استفاده می‌کنیم. در صورت تمایل می‌توانید از ماست یونانی پرچرب هم استفاده کنید. اگر ورزشکار هستید و به دنبال یک میان‎‌وعده‌ی مقوی می‌گردید هم می‌توانید ماست ایسلندی را جایگزین کنید که اصولا به عنوان ماست ورزشکارها شناخته می‌شود.
  • اگر سوال شما این است که «از کدام میوه‌ها می‌توانیم برای تهیه‌ی ماست میوه‌ای استفاده کنیم؟»، باید گفت که به طور کلی محدودیتی وجود ندارد و می‌توانید هر میوه‌ای که دلخواه خودتان است را انتخاب کنید. مرسوم‌ترین و متداول‌ترین میوه‌ها برای درست کردن ماست میوه‌ای انواع توت‌ها (توت فرنگی، شاه‌توت، بلوبری و توت سفید)، گیلاس، آلبالو، تمشک، موز، انبه، نارگیل، آناناس و میوه‌هایی از این قبیل هستند که در این دستور تهیه هم مورد استفاده قرار گرفته‌اند. البته شما می‌توانید با میوه‌ی دلخواه خود شانس خود را امتحان کنید و به خلاقیت خود فرصت نمایان شدن بدهید.
  • در صورتی که تمایل دارید کالری ماست میوهای شما کمتر باشد، می‌توانید از شیرین‌کننده استفاده نکنید یا از مقدار کمی عسل کاملا طبیعی استفاده کنید. عصاره‌ی افرا، شربت افرا و استویا از دیگر شیرین‌کننده‌هایی است که دست شما برای استفاده از آنها در این دستور تهیه باز است.
  • می‌توانید از این نوع ماست در وعده‌های صبحانه، میان‌وعده و پس از باشگاه ورزشی هم استفاده کنید.
  • در صورت دلخواه می‌توانید به ترکیبات ماست میوه‌ای گردو یا مغزهای دیگری مثل بادام، پسته، فندق و… را اضافه کنید و همچنین استفاده از گرانولا یا بیسکوییت هم می‌تواند خوشمزگی و جذابیت آن را چندین برابر کند.
  • بهتر است که این ماست را خیلی زود مصرف کنید یا به فاصله‌ی یک تا حداکثر سه روز در یخچال نگه‌داری کنید.
  • مواد لازمی که در ادامه گفته می‌شود برای تهیه‌ی دو لیوان ماست میوه‌ای کفایت می‌کند. در صورتی که به میزان بیشتری نیاز دارید، کافی است که مواد لازم را در دو یا سه (عدد دلخواه خود) ضرب کنید.
  • برای تهیه‌ی این میان‌وعده‌ی جذاب تنها به پنج دقیقه زمان نیاز دارید.

مواد لازم برای تهیه‌ی ماست میوه‌ای

  • ماست یونانی کم‌چرب یا ماست ایسلندی یک پیمانه
  • موز، توت فرنگی، بلوبری و شاه‌توت نصف پیمانه
  • عسل یا عصاره‌ی افرا به میزان دلخواه
  • گام اول یک ظرف نسبتا بزرگ بردارید. بعد از این که میوه‌های مورد علاقه‌ی خود را انتخاب کردید، کاملا شسته و ضدعفونی کنید. سپس همگی میوه‌ها را اگر احتیاج به پوست‌کنده‌ شدن دارند، پوست بگیرید و هسته‌های آن را جدا کنید و در ظرف بریزید. با غذاساز، میکسر، گوشت‌کوب برقی یا هر وسیله‌ی دیگری که در دسترس شما است، آنها را له و با هم مخلوط کنید.
  • گام دوم نوبت می‌رسد به اضافه شدن ماست یونانی یا ایسلندی و بعد از این کار باید آنقدر هم بزنید تا به ترکیبی رنگی و همگن برسید.
  • گام سوم کمی از آن را تست کنید و اگر لازم است به آن شیرین‌کننده‌ی دلخواه خود را اضافه کنید. اگر تمایل ندارید که شیرین شود، می‌توانید از شیرین‌کننده‌ چشم‌پوشی کنید.
  • گام چهارم در صورتی که تمایل داشتید تا طعم آن را برای فرزندان دلنشین‌تر کنید، می‌توانید از مقداری خامه‌ی غلیظ هم استفاده کنید که به آن کمی طعم خامه‌ای و همچنین حجم و غلظت بیشتری ببخشد. حتی می‌توانید چند قاشق ماست یونانی را در این مرحله اضافه کنید که حجم و غلظت بیشتری پیدا کند و در نتیجه جذاب‌تر شود.
  • گام پنجم برای این که آراستگی و جذابیت ماست میوه‌ای شما چند برابر شود، می‌توانید از تکه‌های توت فرنگی یا بلوبری برای تزئین استفاده کنید. همچنین می‌توانید از این ماست طعم‌دار و جذاب برای درست کردن دسرها و عصرانه‌های خوش‌طعم دیگر استفاده کنید.

کلام آخر و خلاصه‌ی مقاله

در این پست طرز تهیه‌ی ماست میوه‌ای را آموزش دادیم تا بتوانید با استفاده از میوه‌هایی که در دسترس دارید و همچنین ماست یک دسر جذاب و خوشمزه خلق کنید که فرزندان شما را شیفته‌ی خود کند.

امیدواریم که از این پست نهایت استفاده را برده باشید و در پایان از شما دعوت می‌کنیم تا در بخش کامنت‌ها ما را از نظرات ارزشمند خود مطلع کنید.

ارسال نظر