رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

چگونه در یک ساعت میز پذیرایی عید نوروز خود را بچینیم؟

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    پذیرایی در عید نوروز از آن کارهایی است که اگر تکنیک و ترفند آن را بلد باشیم، می‌تواند به راحتی آب خوردن انجام شود. در این پست از تکنیک‌ها و ترفندهایی پرده برمی‌داریم که به شما کمک می‌کند پذیرایی و میزبانی لذت‌بخش‌تر، راحت‌تر و سریع‌تری داشته باشید.

    آداب پذیرایی عید نوروز

    آداب مختلف برای این به وجود آمده‌اند که افراد راحتی بیشتری را تجربه‌ کنند. پذیرایی در نوروز هم مثل هر رسم و رسوم دیگری آدابی دارد. قبول دارید که هیچ چیز بهتر از رعایت کردن آدابی که راحتی میزبان و میهمان را فراهم می‌کند، نیست؟

    سر زدن کوتاه در عید

    یکی از آداب فراموش‌ شده عید نوروز این است که افراد برای ماندن طولانی یا صرف وعده‌ی غذایی به خانه‌ی یکدیگر نمی‌روند. بلکه به یکدیگر سر می‌زنند، مگر این که مسیر خیلی دوری داشته باشند و میزبان از آنها درخواست کند، برای وعده‌ی نهار یا شام بمانند یا حتی مدتی بیشتر در خانه‌ی میزبان اقامت کند. در غیر این صورت فقط یک سر زدن کوتاه و پذیرایی سبکی انجام می‌شود.

    بنابراین ممکن است در یک روز چند بار میهمانان مختلفی به خانه‌ی شما سر بزنند و اگر بلد نباشید که کارهای پذیرایی عید نوروز را برای خود سبک و راحت کنید، خودتان را تحت فشار زیادی قرار خواهید داد.

    وقت گذراندن با میهمانان و توجه به نیازهای آنها

    وقت گذراندن با میهمان‌ها یکی دیگر از آداب عید نوروز است. خیلی بهتر و زیباتر است که یک میهمانی ساده و بدون زحمت برگزار کنید و بیشتر با میهمانان معاشرت کنید تا این که پذیرایی تجملی داشته باشید، اما وقت کمتری با آنها بگذرانید.

    توجه به وضعیت خاص میهمانان به آنها حس راحتی بیشتری می‌دهد. مثلا اگر بانویی از میهمانان شما باردار است، به تاثیر خوراکی‌ها بر وضعیت او اهمیت بدهید یا کوسن و بالش کوچکی برای راحتی دم دست قرار دهید. یا مثلا اگر آسانسور آپارتمان شما دچار اختلال است، پیش از آمدن میهمانانی که می‌دانید دچار عارضه‌ی قلبی یا ناتوانی فیزیکی هستند، به آنها اطلاع دهید. به این ترتیب احترام و توجه خود را به آنها نشان می‌دهید.

    نکاتی برای پذیرایی راحت و بی‌دردسر در عید نوروز

    • مهم‌ترین نکته در پذیرایی عید نوروز فکر کردن به راحتی خودتان و بعد میهمان‌ها است. کمال‌گرایی را کنار بگذارید و کار را برای خود و میهمانان سخت نکنید.
    • با توجه به همه‌گیری کرونا بهتر است که امسال هم به تناسب فضا میهمان‌ها را دعوت کنید. برگزاری در در تراس، بام، حیاط، حیاط خلوت یا فضای باز با تعداد کم از بهترین گزینه‌ها هستند.
    • موثرترین راه‌حل برای جلوگیری از رفت و آمد دائمی، گشتن به دنبال ظروف و خسته شدن از پذیرایی در عید، استفاده از میز پذیرایی عید نوروز است که سفره پذیرایی از میهمانان روی آن پهن و تمام وسایل از قبل روی آن چیده می‌شود.
    • یک قوری یا کتری پذیرایی روی میز قرار بدهید. به این شکل می‌توانید چای، دمنوش یا حتی قهوه را هم سرو کنید و به میهمانان عزیز خود حق انتخاب بدهید. هر کسی که تمایل داشته باشد، چای یا دمنوش بنوشد، خودش دست به کار می‌شود و جلوه‌ای باشکوه‌تر هم به دورهمی شما داده می‌شود.
    • بیشتر از تعداد میهمانان روی میز فنجان، کارد، چنگال و پیش‌دستی قرار بدهید. با رعایت این نکته از شارژ کردن و شستشوی این وسایل پذیرایی راحت می‌شوید و فرصت بیشتری دارید تا با میهمانان خود وقت بگذرانید.
    • درست کردن شیرینی خانگی، کیک یا کاپ‌کیک وقت چندانی لازم ندارد، پودرهای آماده این کار را راحت‌تر هم کرده‌اند. عطر بهشتی را در خانه پراکنده می‌کند و این عطر حس و حال دورهمی شما را چند برابر می‌کند.
    • اگر تصمیم دارید که در پذیرایی عید نوروز از آجیل استفاده کنید، یکی از بهداشتی‌ترین کارها این است که انواع آجیل‌ها را از هم سوا کرده و هر یک را در ظرفی جداگانه بریزید. هدف این است که آجیل‌ها دستمالی نشوند و هر آنچه که میهمان تمایل دارد، انتخاب و خورده شود.

    پذیرایی عید بدون آجیل

    اگر قصد دارید که عید امسال را بدون آجیل برگزار کنید، می‌توانید از خلاقیت خود برای پذیرایی از میهمانان استفاده کنید و فینگرفود یا فینگرمیوه‌ها را جایگزین کنید که رنگ و لعاب بیشتری به سفره‌ی شما می‌دهند.

    استفاده از فینگرفود، فینگر میوه و شیرینی‌های انگشتی به میهمانان شما آزادی و حق انتخاب می‌دهد و همچنین خوراکی‌های جدید و متنوعی برای پذیرایی عید نوروز هستند که سفره‌ی متنوع و پررنگی را برای شما به ارمغان می‌آورند. از طرف دیگر صرف کردن غذاهای انگشتی راحت‌تر است، میهمانان شما می‌توانند در حال معاشرت با یکدیگر پذیرایی شوند.

    یکی دیگر از راه‌های جلوه‌گر کردن خوراکی‌های عید این است که میوه‌ها را پوست بگیرید، قطعه قطعه کنید و به شکل یک ظرف میوه با دیزاین متفاوت و هنرمندانه ارائه بدهید.

    چیدمان میز عید در سریع‌ترین زمان

    پیش از هر کاری باید تصمیم بگیرید که قرار است میز شما چهره‌ای مدرن، مینیمال یا ساختارشکنانه داشته باشد یا برعکس کاملا سنتی و ایرانی طراحی شود. هر یک از این موارد در جای خود بسیار شکیل و زیبا خواهد بود.

    • در طراحی مینیمال رومیزی انداخته نمی‌شود، تمام اجزا و ظروف در ساده‌ترین حالت ممکن به کار می‌روند، رنگ‌ها عموما خنثی (سفید یا خاکستری) هستند و ظروف اندازه‌ی کوچکی دارند.
    • برای این که جلوه‌ی مدرن‌ یا کمی ساختارشکن‌تری به چیدمان‌تان بدهید، در عین سادگی چیدمان و در دل رنگ‌ خنثی غالب آن یک ظرف با رنگی متفاوت را به شکلی معنی‌دار استفاده کنید. مثلا ظرف‌هایی با رنگ شاد را روی رومیزی خاکستری یا سفید بچینید.
    • چیدمان سنتی بیشتر به عناصر فرهنگی و ایرانی تکیه دارد. پس در چیدمان سنتی ساختارشکنی کمتری انجام نمی‌شود، از ظرف‌های لعابی و حاوی طراحی‌های بصری ایرانی بیشتر استفاده می‌شود و رنگ و بافت رومیزی در تناسب کامل با همان ظروف است.
    • از گل و گیاه روی میز میهمانی غفلت نکنید، چرا که جلوه و حس دلپذیری به میز پذیرایی شما می‌بخشد.
    • علاوه بر گل‌های فصلی، سبزه‌ی هفت سین و گیاهان حتما از گل سنبل استفاده کنید که نمادی از باروری و رسیدن فصل بهار است. می‌توانید تمام سنبل‌ها را یک رنگ انتخاب کنید یا با رنگ‌های متفاوت جلا بیشتری به تزئینات میز پذیرایی بدهید.
    • استفاده از شمع‌های معطر و زیبا یک تکنیک کاربردی است تا شکوه و روح بیشتری به اتاق نشیمن بدهید.

    پیشنهاد ویژه برای خوراکی‌های پذیرایی عید نوروز

    در این پست کوتاه به نکاتی پرداختیم که سنگینی وزن پذیرایی عید نوروز را از دوش صاحب‌خانه برمی‌دارد و باعث می‌شود یک میز شیک و جلوه‌گر را در مدت کوتاهی بچینید.

    در پایان از شما دعوت می‌کنیم تا سری به سایت بازار آنلاین به روز رسان بزنید. در صورت تمایل می‌توانید فینگرفود، میوه، آجیل، کیک و شیرینی، انواع شکلات و خوراکی‌های عید نوروز را از بازار آنلاین به روز رسان تهیه کنید. چرا که تمامی محصولات در حالی به دست خریداران می‌رسد که نزدیک‌ترین تاریخ تولید، قیمت اقتصادی و مقرون‌ به صرفه‌تری دارند.

    ارسال نظر