رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

لیست وسایل شب یلدا برای عروس و نکات سفره‌آرایی

اگر هنوز نمی‌دانید داماد برای نوعروس‌ باید چه هدایایی ببرد و یا به دنبال روش ساده و بسیار زیبا برای تزیین هدایای عروس خانم‌ها هستید، این مطلب به شما کمک خواهد کرد!

لیست هدایای عروس برای شب یلدا

یکی از رسم و رسوم‌های قشنگ شب یلدا، به تازه‌عروس‌های هر خانواده تعلق دارد و معمولا داماد برای خوش‌آمدگویی به عروس در اولین یلدای خانوادگی‌شان، هدایای مختلفی به او می‌دهد. از همین ابتدا باید بگوییم که لیست هدایایی که در این مطلب می‌بینید، کامل و با جزئیات است، اما هر کسی باید با توجه به شرایط، امکانات و البته توان مالی خود، تعدادی از این موارد را بخرد. پس با توجه به همین نکته ساده ولی بسیار مهم، همراه ما باشید تا در این مقاله از به‌‌روز مگ (مجله به‌روز مارت)، لیست کاملی از هدایا و نحوه تزیین وسایل شب یلدا برای عروس خانم‌ها را با هم مرور کنیم.

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    لیست وسایل شب یلدا برای عروس چیست؟

    این رسم، تنها برای ابراز خوش‌آمدگویی به عروس خانواده است و به همین خاطر، اولین یلدای مشترک زوج‌های جوان، با این رسم و رسوم همراه می‌شود. معمولا در اولین یلدای زوج‌ها، داماد به همراه خانواده‌اش، هدایای مختلفی را آماده کرده و همه با هم به سمت منزل عروس می‌روند. در ادامه، لیست هدایای شب یلدا برای عروس و البته چند هدیه برای داماد را با هم مرور می‌کنیم.

    1- انواع لباس: بخش اصلی هدایای یلدایی

    یکی از معمول‌ترین هدایا برای عروس و داماد، انواع لباس است. معمولا اولین خریدهای زمستانی زوج جوان، به‌عنوان هدایای یلدایی به عروس خانم تقدیم می‌شوند. رایج‌ترین لباس‌های خریداری شده به این مناسب برای عروس‌ها، شامل موارد زیر هستند:

    • پالتو یا کاپشن
    • کلاه، شال‌گردن و دستکش
    • پلیورهای بافت
    • پارچه یا لباس مجلسی
    • ست بلوز و شلوارهای گرم

    برای دامادها نیز در بخش لباس، معمولا موارد زیر را تهیه می‌کنند:

    • کت تک یا اورکت
    • کاپشن یا پالتو
    • بافت مردانه
    • کلاه و شال‌گردن

    2- اکسسوری‌های مختلف: مردانه و زنانه

    علاوه بر انواع لباس، برخی خانواده‌ها اکسسوری‌های مختلفی نیز در لیست هدایای خود دارند. برای مثال، مهم‌ترین اکسسوری‌های مناسب شب یلدا برای عروس، شامل این موارد هستند:

    • کفش یا چکمه
    • کیف دستی و کیف پول

    این لیست برای آقا دامادها کمی طولانی‌تر است و شامل این موارد خواهد بود:

    • کفش یا چکمه
    • کیف پول
    • کمربند
    • دکمه‌های سردست و گیره کروات

    3- طلا، سکه و دیگر هدایای نقدی

    علاوه بر انواع لباس و اکسسوری، معمولا طلا نیز به عروس خانم‌ها هدیه داده می‌شود. داماد در این مراسم، معمولا موارد زیر را می‌تواند به‌عنوان هدیه یلدایی، به همسر خود تقدیم کند:

    • سرویس یا نیم‌ست طلا
    • انگشتر یا تک‌پوش
    • گردنبندهای تک
    • سکه

    البته علاوه بر عروس‌ها، در شب یلدا به دامادها نیز هدایای مختلفی تقدیم می‌شود که می‌تواند شامل این موارد باشد:

    • وجه نقد در قالب کارت‌های هدیه
    • سکه

    4- انواع خوراکی‌های یلدایی

    همراه با همه این هدایای جذاب، معمولا در شب یلدا انواع خوراکی‌های تزیین شده خوشمزه هم به‌عنوان هدایای یلدایی به عروس و خانواده‌اش تقدیم می‌شود. برخی از مهم‌ترین این هدایا، شامل این موارد هستند:

    • میوه‌های فصل به‌صورت تزیین شده و در سبدهای زیبا
    • آجیل شب یلدا
    • کیک و شیرینی‌های مختلف
    • میوه خشک
    • نقل و نبات و پشمک

    همه این خوراکی‌های خوشمزه، معمولا به‌صورت دیزاین شده و زیبا، به عروس و خانواده‌اش تقدیم خواهند شد. البته اگر نمی‌دانید که آجیل شب یلدا چه اجزایی دارد و چطور می‌توانید آن را به‌صورت زیبا و خاص دیزاین کنید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب «اجزای مختلف آجیل شب یلدا و روش‌های تزیین آن» را مطالعه کرده و با استفاده از آن، یک هدیه زیبا و خاص به عروس هدیه بدهید.

    خب حالا اگر داماد از میان این لیست‌های متنوع، چند مورد را به‌عنوان هدیه‌های خاص خود تهیه کرد، وقت تزیین این هدایا است. در بخش بعدی، به‌صورت کامل و دقیق، روش‌های خاص و زیبا تزیین وسایل شب یلدا برای عروس را با هم بررسی خواهیم کرد، پس با ما به بخش بعدی بیایید!

    مدل‌های جدید تزیین وسایل شب یلدا برای عروس

    روش‌های مختلفی برای تزیین وسایل شب یلدا برای عروس وجود دارد که در این مطلب، 4 مدل ساده، زیبا و خاص را با هم مرور می‌کنیم.

    استفاده از باکس‌های چوبی برای هدایای یلدایی عروس

    استفاده از باکس‌های چوبی برای هدایای یلدایی عروس

    یکی از ساده‌ترین و در عین حال شکیل‌ترین روش تزیین هدایای عروس برای یلدا، استفاده از انواع جعبه‌ها و باکس‌های چوبی است. می‌توانید مدل‌های زیبا و آماده این جعبه‌ها را خریداری کرده و هر باکس را به سلیقه خود دیزاین کنید.

    برای این کار، ابتدا بخش داخلی هر جعبه را با اسفنج یا ابرهای مخصوص این کار، پر کنید تا سطح داخلی آن پر شده و هدایا به‌راحتی دیده شوند. سپس با استفاده از یک پارچه رنگی، خز، مخمل، پوشال، گلبرگ‌های طبیعی یا مصنوعی و…، اسفنج داخلی هر جعبه را کاملا بپوشانید.

    با کمک روبان‌های پهن ساتن یا تور، پاپیون‌های یک شکل و یک اندازه درست کرده و آن را در گوشه جعبه قرار دهید. می‌توانید از گل‌های طبیعی یا مصنوعی نیز استفاده کرده و گوشه باکس را با استفاده از آن‌ها، تزیین کنید.

    پس از اتمام دیزاین اولیه، هر هدیه عروس را داخل یک باکس بگذارید و آن را به‌صورت مجزا، تزیین کنید. برای مثل، می‌توانید پارچه مجلسی را با استفاده از مقوا، طرح داده و با استفاده از سوزن‌های کوچک، بر روی اسفنج داخلی جعبه، فیکس کنید.

    کیف و کفش، آجیل، میوه‌ خشک و حتی طلا و وجه نقد را هم به همان شکل دیزاین کرده و داخل هر جعبه بگذارید. با این روش، می‌توانید یک دیزاین خاص و زیبا برای هدایای شب یلدا، آماده کنید.

    استفاده از باکس‌های شیشه‌ای برای وسایل یلدا و چیدمان آن‌ها

    استفاده از باکس‌های شیشه‌ای برای وسایل یلدا عروس

    در صورتی که زمان کافی برای تزیین هر باکس چوبی ندارید و می‌خواهید در کمترین زمان ممکن، هدایای یلدایی خود را تزیین کنید، استفاده از باکس های شیشه‌ای را به شما پیشنهاد می‌کنیم. معمولا این باکس‌ها را به‌صورت آماده می‌توانید از تشریفات عروسی‌ها، بازارهای گل و یا حتی گل‌فروشی‌های بزرگ در سطح شهر، خریداری کرده و یا آن‌ها را کرایه کنید. توصیه می‌کنیم برای همان یک شب، این باکس‌ها را کرایه کرده و وسایل شب یلدای عروس را در آن‌ها بگذارید.

    این باکس‌های شیشه‌ای معمولا خیلی ساده و در عین حال بسیار مجلل هستند. می‌توانید سطح داخلی هر باکس را با برگ‌های سبز کاج یا دیگر برگ‌های طبیعی، بپوشانید. البته سطح داخلی برخی از این باکس‌ها، آینه‌ای است که در این صورت، بهتر است همان‌گونه از آن استفاده کنید و روی آن را نپوشانید. تنها برای زیبایی هر چه بیشتر، در کنار هر هدیه و در داخل هر جعبه، یک میوه طبیعی کاج یا چند عدد بلوط خشک یا دیگر موارد مشابه قرار داده و به‌صورت کاملا ساده و مینیمال، هر باکس شیشه‌ای را تزیین کنید.

    جعبه‌های کادویی برای تزیین هدایای عروس در یلدا

    جعبه‌های کادویی برای تزیین هدایای عروس در یلدا

    علاوه بر انواع باکس‌های چوبی یا شیشه‌ای، می‌توانید به‌راحتی همه هدایا را در جعبه‌های مقوایی قرار داده و آن‌ها را به همان شکل، به خانه عروس ببرید. برای این کار، تنها به تعدادی جعبه یک اندازه و یک شکل، نیاز دارید. می‌توانید جعبه‌ها را به‌صورت آماده بخرید که در این صورت، معمولا جعبه‌ها طراحی‌های زیبایی دارند و کار شما به‌شدت راحت خواهد بود. فقط کافی است هر هدیه را در یک جعبه بگذارید و آن را با خود به مهمانی ببرید.

    البته می‌توانید از تور، پارچه، کاغذهای رنگی خاص مناسبتی، گل‌ها طبیعی و دیگر المان‌های خاص شب یلدا استفاده کرده و هر جعبه را به‌زیبایی، کادوپیچی کنید. استفاده از پارچه‌های خوشرنگ و دیزاین هر جعبه با گل‌های طبیعی پس از کادوپیچی با پارچه، یک ایده فوق‌العاده خاص برای تزیین وسایل شب یلدا برای عروس است. می‌توانید از پارچه‌های قرمز استفاده کرده و همه هدایای خود را با حال و هوای یلدایی، دیزاین کنید.

    استفاده از طبق‌های مسی و دیزاین خاص یلدایی برای عروس

    استفاده از طبق‌های مسی برای یلدا عروس

    اگر به دنبال خاص‌ترین و در عین حال ساده‌ترین دیزاین یلدایی برای عروس هستید، بدون شک استفاده از طبق‌های مسی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای این کار، ترجیحا هفت سینی یا هفت طبق مسی تهیه کرده و برای پوشاندن قسمت داخلی هر طبق، مقدار کافی پارچه مخمل سبز تیره یا قرمز زرشکی، تهیه کنید. ترجیحا فقط از یک رنگ استفاده کنید تا دیزاین زیباتری داشته باشید.

    برای هر طبق یا سینی، مقداری پارچه برش بزنید. می‌توانید گوشه‌های پارچه را از هر طرف آزاد بگذارید تا از لبه طبق آویزان شود و یا آن را داخل جمع کنید تا پارچه کمتری مصرف کرده و البته لبه‌های ظرف‌ مسی شما نیز دیده شوند.

    با استفاده از گندم، میوه‌های کاج و البته میوه‌های خاص یلدا مثل انارهای کوچک خشک، هر طبق را تزیین کرده و در کنار آن، هدایای مختلف را بچینید. می‌توانید طبق‌های خود را با این وسایل پر کنید:

    • پارچه یا لباس
    • کیف
    • کفش
    • آجیل
    • میوه خشک
    • شیرینی
    • دیوان حافظ

    این 7 هدیه را هر کدام در یک طبق قرار دهید. می‌توانید از گل‌های طبیعی هم برای دیزاین هر طبق استفاده کرده و با استفاده از المان‌های سنتی و زیبا، بهترین تزیین وسایل شب یلدا برای عروس را داشته باشید.

    تزیین شب یلدا برای عروس : دیزاین میز و سفره یلدا

    دیزاین میز و سفره یلدا روی کرسی

    همه این دیزاین‌ها و هدایا، از سمت داماد هستند. در این شب، عروس و خانواده‌اش نیز با آماده‌سازی انواع وسایل پذیرایی، خوراکی‌ها خوشمزه و البته میزهای خاص یلدا، از داماد و خانواده‌اش، استقبال می‌کنند.

    روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارد که در سال‌های اخیر، استفاده از استندها و میزهای آماده، طرفداران بسیار بیشتری پیدا کرده است. با وجود این، اگر دوست دارید که در خانه و با ساده‌ترین وسایل، زیباترین دیزاین را داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که با استفاده از یک پارچه قرمز زیبا، لحاف قدیمی و…، یک کرسی سنتی آماده کرده و روی میز را نیز با وسایل خاص شب یلدا، تزیین کنید.

    میوه‌آرایی، تزیین دسرهای مختلف شب یلدا و البته شمع‌آرایی، همه روش‌های ساده و کم‌خرج تزیین شب یلدا برای عروس هستند. در صورتی که دقیقا نمی‌دانید چه دسرهایی برای شب یلدا آماده کنید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب «انواع دسرهای شب یلدا» را مطالعه کرده و با کمک آن، یک یا چند نوع دسر را انتخاب کرده و برای اولین شب یلدای مشترک خود، آن‌ها را درست کنید.

    در صورتی که زمان زیادی به شب یلدا نمانده و برای درست‌کردن دسرها، همه مواد اولیه لازم را در خانه ندارید و البته زمان لازم برای رفتن به بازار و خرید حضوری را هم از دست داده‌اید، تنها راه حل باقیمانده برای شما، خرید از بازار آنلاین به‌روز مارت است.

    در فروشگاه اینترنتی به‌روز مارت، همه مواد اولیه تازه و باکیفیت، از بهترین تولیدکننده‌ها و برندهای معتبر کشور تهیه شده و با بهترین قیمت و کیفیت، در اختیار شما قرار می‌گیرند. تنها کافی است با چند کلیک، مواد مورد نیاز خود را خریده و منتظر تحویل آن‌ها بمانید. ارسال همه محصولات حساس به تغییرات دمایی با ماشین یخچال‌دار تا لحظه رسیدن به دست شما، مهم‌ترین مزیت خرید از فروشگاه آنلاین به‌روز مارت است.

    لیست وسایل شب یلدا برای عروس در خانواده شما چیست؟

    شما طرفدار خریدهای کامل و مجلل یلدا هستید؟ یا ترجیح می‌دهید چند هدیه ساده و پرکاربرد تهیه کنید؟ به نظر شما بهترین هدایا و بهترین روش تزیین وسایل یلدایی چیست؟

    در این مقاله از به‌روز مگ (مجله به‌روز مارت)، لیست کاملی از هدایای عروس برای شب یلدا را با هم مرور کرده و البته روش‌های جذاب برای تزیین وسایل شب یلدا برای عروس را هم با هم بررسی کردیم. با وجود همه این توضیحات، همه ما باید به خاطر بسپاریم که این شب‌ها و هدایا، تنها برای ایجاد حس عشق و صمیمیت هر چه بیشتر میان زوج‌های جوان و خانواده آن‌ها است و نباید انجام این رسم و رسوم، باعث ایجاد دردسر و تنش شود. پس با تمرکز بر ایجاد حال خوب و یک شب زیبای یلدا، تنها وسایل مورد نیاز خود را خریداری کرده و آن‌ها را برای اولین یلدای مشترک خود، تزیین کنید. با امید شبی زیبا و زمستانی پر از حال خوب برای شما و همه مردم ایران.

    ارسال نظر