رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

آموزش ۳ فینگر میوه یلدایی ساده و جذاب

شاید تدارک دیدن برای شب یلدا آنقدرها که فکر می‌کنیم هم سخت نباشد، البته اگر به دنبال کارهای جدید و چیزهای خلاقانه باشیم! یکی از خوراکی‌های مناسب فینگر میوه یلدا است. در این پست قرار است که سه نوع فینگر میوه یا فینگر فروت ساده و جذاب برای شب یلدا را به شما آموزش بدهیم.

طرز تهیه فینگر میوه یلدا

خوبی فینگر فروت یا فینگر میوه‌ها این است که قرار نیست برای خوشمزه‌تر شدن آنها دست به دامن کارهای سخت و پیچیده شویم! توجه داشته باشید قاعده‌ای که درمورد فینگرفود یا غذاهای انگشتی وجود دارد، برای فینگر میوه یا فینگرفروت هم صدق می‌کند. قرار است که خوردن آنها نیازی به هیچ تجهیزاتی نداشته باشد؛ یعنی نه قاشق، نه چنگال، نه کارد، نه پیشدستی و… برویم به سراغ آموزش چندین فینگر میوه یلدا که به شما در رنگارنگ کردن سفره‌ی شب چله کمک می‌کند.

انواع فینگر میوه یلدا

روش آماده کردن فینگر میوه برای شب یلدا سختی چندانی ندارد، اما به شدت با میزان خلاقیت شما در ارتباط است. در این روش از تزئین میوه‌ها برای شب یلدا میوه‌های شما یا به سیخ کشیده می‌شوند، یا در شات‌های کوچک ریخته می‌شوند، یا روی نان‌های کوچک کنار هم قرار می‌گیرند و یا با کمک یک خلال دندان بر روی هم سوار می‌شوند. برای درست کردن چند نوع فینگر میوه‌ی جذاب و خلاقانه آماده‌اید؟!

·         فینگر میوه یلدایی – پروسچیتو میوه

پروسچیتو میوه یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید روی آن برای شب یلدا حساب کنید. برای این کار نیاز به تعدادی میوه‌ی فصل (پرتقال یا نارنگی، سیب، خرمالو، توت فرنگی، هندوانه، کیوی و…)، چند ورق ژامبون تنوری، نمک، لیمو ترش تازه، پنیر چدار و چند سیخ کوچک چوبی نیاز دارید.

پوست میوه‌ها را بگیرید و آنها را به یک اندازه قطعه قطعه کنید. می‌توانید از پنیرهای طعم‌دار هم استفاده کنید، به شرطی که آنها را به شکل مکعبی برش بزنید و چند ساعتی در فریزر قرار بدهید تا کاملا سفت شوند. ژامبون‌ها را به شکل نواری برش بزنید. به ترتیب قطعات میوه، ژامبون و پنیرها را به سیخ چوبی بکشید، آب لیمو را روی میوه‌ها و پنیرها بچکانید، نمک را بپاشید و سیخ‌ها را در سینی فینگر میوه یلدا بچینید.

·         فینگر میوه یلدا – سیب حلقه‌ای دارچینی

برای درست کردن این فینگر میوه‌ی جذاب به موادی که در فهرست زیر آورده شده نیاز خواهید داشت.

مواد لازم:

  • سیب سبز درشت: چهار عدد
  • آرد: یک پیمانه
  • بیکینگ پودر: 4/1 قاشق چای‌خوری
  • شکر: دو قاشق غذاخوری
  • نمک: 2/1 قاشق چای‌خوری
  • پودر دارچین: 4/1 قاشق چای‌خوری
  • تخم مرغ زده شده درشت: یک عدد
  • شیر: 4/3 پیمانه
  • عصاره‌ی وانیل: دو قاشق چای‌خوری
  • روغن مایع گیاهی: برای سرخ کردن به میزان دلخواه

مواد لازم برای تزئین:

  • شکر: 4/1 پیمانه
  • پودر دارچین: دو قاشق چای‌خوری

دستورالعمل:

  • گام اول در یک کاسه‌ی متوسط‌ آرد، بیکینگ پودر، شکر، نمک و دارچین را بریزید و به خوبی هم بزنید.
  • گام دوم در یک کاسه‌ی کوچک‌تر تخم‌مرغ، عصاره‌ی وانیل و شیر را بریزید و کاملا هم بزنید.
  • گام سوم سیب‌ها را به شکل حلقه‌هایی به ضخامت سه چهار سانتی‌متر برش بزنید. وسط حلقه‌ها را با کاتر دایره‌ای شکل برش بدهید و بیرون بیاورید. این کار کمک می‌کند که سیب‌های شما در نهایت ترد از آب دربیایند.
  • گام چهارم فر را روی درجه‌ی 350 فارنهایت قرار بدهید یا تابه را روی حرارت قرار بدهید و در آن روغن بریزید. حالا ترکیب‌های کاسه‌ی اول و دوم را با هم مخلوط کنید و آنقدر هم بزنید تا به یک مایه‌ی یکدست و لطیف برسید. قبل از این که سیب‌ها را در سینی فر بچینید یا در داخل تابه قرار بدهید، یک بار در مایه بغلتانید. معمولا دو سه دقیقه طول می‌کشد که هر سمت سیب‌های دارچینی سرخ شود.
  • گام پنجم برای این که روغن اضافی حلقه‌های سیب گرفته شود، کف ظرفی را یک دستمال حوله‌ای یا کاغذ روغنی بگذارید و بعد حلقه‌های سرخ شده را در آن قرار بدهید. روی فینگر میوه یلدایی پودر شکلات، شکر و دارچین بپاشید و سرو کنید!

·         فینگر میوه یلدا با انار

یکی از کارهایی که می‌توانیم برای آماده کردن انار برای شب یلدا انجام بدهیم، درست کردن شات انار با چند میوه‌ی پاییزی یا قرمز دیگر است. برای این کار به شات‌های کوچک نیاز داریم، انار دانه شده، میوه‌های پاییزی قطعه قطعه شده، در صورت دلخواه خامه یا پنیر خامه‌ای و چند چنگالک است.

برای شروع کار اولین لایه‌ی فینگر میوه‌ی ما باید خامه یا پنیر خامه‌ای باشد، قطعات میوه روی آن قرار می‌گیرد و رویی‌ترین لایه با دانه‌های انار پر می‌شود. در صورتی که تمایل داشتید، می‌توانید روی انارها کمی گلپر بپاشید. نوش جان!

کلام آخر و خلاصه‌ی مقاله

در این پست سه نوع فینگر میوه یلدایی را آموزش دادیم که می‌توانید با میوه‌های پاییزی در کمترین زمان آماده کنید.

امیدواریم که این پست برای شما مفید و کاربردی بوده باشد. در پایان از شما دعوت می‌کنیم که ما را میهمان نظرات دلگرم‌کننده‌ی خود کنید.

ارسال نظر