رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

دستور پخت کیک گیلاس در قابلمه بدون فر، مرحله به مرحله

عاشقان کیک و شیرینی می‌دونن که این کیک چقدر خوشمزه‌س. اما دستور پخت کیک گیلاس آن هم بدون فر قلق‌هایی دارد.

دستور پخت کیک گیلاس

این کیک با اسم‌های مختلفی شناخته می‌شود. مثل کیک گیلاس با ماست، کیک گیلاس ایتالیایی یا حتی کیک گیلاس با شیر. اما همگی یک دستور پخت دارند؛ آن هم دستور پخت کیک گیلاس.

تو این مقاله از به‌روز مگ (مجله به‌روز مارت) مرحله به مرحله با هم بررسی می‌کنیم.

مواد لازم برای پخت کیک گیلاس بدون فر

مواد لازم مقدار
گیلاس ۱٫۵ پیمانه
آرد سفید ۲ و ½ پیمانه
تخم مرغ ۳ عدد
شکر ۱ و ½ پیمانه
شیر یک سوم پیمانه
ماست یک سوم پیمانه
روغن مایع ½ پیمانه
وانیل ۱ قاشق مرباخوری
بکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری

نحوه درست کردن فر دست‌ساز برای کیک گیلاس

اول شعله پخش کن روی شعله متوسط گاز بگذارید. زیرا حرارت باید یکنواخت پخش شود.

یک قابلمه بزرگ بردارید و درونش یک جسم فلزی با ارتفاع کم (مثل الک یا درب فلزی کنسرو)

قابلمه را روی گاز گذاشته و زیرش را با شعله متوسط رو به کم روشن کنید.

بعد از 20دقیقه فر شما آماده‌ست.

کیک ردولوت

طرز تهیه کیک گیلاس

مرحله اول

برای تهیه کیک گیلاس ایتالیایی اول هسته‌های گیلاس را در میاوریم و از وسط گیلاس‌ها را به دو نیم تقسیم می کنیم. در ادامه دستور پخت کیک گیلاس، تخم مرغ‌ها را شکسته، نطفه آن را جدا کرده و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. کاسه‌ای که بتوان تخم مرغ‌ها را در آن هم زد.

مرحله دوم

حالا نوبت اضافه کردن وانیل و شکر به تخم مرغ هاست. این کار را می‌کنیم و به مدت ۵ دقیقه مخلوط را هم می زنیم تا رنگ مخلوط سفید و کشدار شود. بعد  شیر را اضافه می کنیم. دوباره هم میزنیم واینبار ماست را به کاسه اضافه می کنیم و هم میزنیم.

مرحله سوم از دستور پخت کیک گیلاس

نوبتی هم باشد نوبت روغن است. روغن مایع را اضافه می کنیم و با دیگر مواد مخلوط می کنیم. سپس آرد و بکینگ پودر را باهم قاطی کردهم و دو مرتبه الک می کنیم، حالا نصف مخلوط را با الک اضافه می کنیم و با لیسک یا قاشق مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

مرحله چهارم دستور پخت کیک گیلاس

در ادامه باقیمانده آرد را هم اضافه می کنیم و با لیسک مخلوط می کنیم تا مایه کیک آماده شود. فر را با روشن میکنیم و روی حرارت ۱۷۰ درجه سانتیگراد میگذاریم  تا گرم شود، سپس قالب را یا با کاغذ نسوز روغنی میپوشانیم و یا با روغن چرب می کنیم.

مرحله پنجم

کمی از مایه کیک را میریزیم کف قالب و یک لایه از گیلاس ها روی آن می چینیم، به همین ترتیب دوباره مایه کیک و گیلاس می ریزیم تا مواد تمام شود. فقط حواستان باشد که در لایه آخر حتما از مایه کیک میریزیم  و قالب را چند بار محکم به سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی داخل قالب خارج شود.

مرحله ششم

حالا وقت پخت است.  قالب را  ۴۵ دقیقه تا یک ساعت درون قابلمه میگذاریم تا کیک آماده شود. پس از نیم ساعت مراقب کیک باشید و نگاهش کنید. پس از اینکه به طور کامل پف کرد یک خلال دندان یا سیخ چوبی را در مرکز کیک فرو کنید اگر قسمتی از  خمیر کیک به خلال دندان نچسبید یعنی که کیک‌مان آماده است. 

مرحله هفتم

بعد از آماده شدن کیک آن را از فر خارج می‌کنیم و می‌گذاریم سرد شود بعد اسلایس کرده و با قهوه یا چای سرو می‌کنیم. اگر می‌خواهید روی کیک هم میوه قرار دهید فقط زیر میوه هارا آردی کنید که نچسبد.

نکات طرز تهیه کیک گیلاس

دستور پخت کیک گیلاس با سس گیلاس

اگر می‌خواهید در دستور پخت کیک گیلاس کیک لذیذ و جذاب‌تری داشته باشید (آنهایی که شیرین دوست هستند)  از شربت گیلاس به عنوان سس گیلاس برای تزئین استفاده کنید.

طرز تهیه کیک گیلاس

جلوگیری از پایین رفتن گیلاس ها در کیک

برای اینکه گیلاس‌ها وسط کیک باقی بماند و به پایین فرو نرود، باید دو نکته را رعایت کنیم. اول اینکه میوه‌ها را خرد کنیم از وسط تا سبک‌تر شوند و بمانند و دوم اینکه آنها را کمی به آرد آغشته کنیم تا سر جای خود باقی بمانند و ته قالب نروند.

شما با کدام دستور پخت کیک گیلاس، این کیک را می‌پزید؟

این مقاله روش ما برای پخت کیک گیلاس با ماست و شیر بود. شما چطوری این کیک را می‌پزید. در قسمت نظرات به ما بگویید.

ارسال نظر