رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

مراقبت از پوست در فصل‌های سرد سال

پوست شما هم در سرما خشک می‌شود؟ این مطلب برای مراقبت از پوست شما در سرماست.

مراقبت از پوست

آشنایی با روش های مراقبت از پوست

پوست شاداب و سالم یکی از مهمترین فاکتورهایی است که به زیبایی شما کمک می­کند. مراقبت از پوست، خصوصا برای آن دسته از افرادی که در نقاط سردی که پاییز و زمستان­‌های خشک و طولانی دارد، بسیار حیاتی است. حفظ رطوبت پوست و استفاده از شوینده­‌های سازگار با پوست و به کار بردن مکمل­‌های تغذیه کننده پوست، زیبایی صورت و بدن شما را برای همیشه حفظ کرده و از ایجاد پیری زودرس و چین و چروک‌­ها جلوگیری می­‌کند. در این پست، چندین راه برای مراقبت از پوست در فصول سرد سال را برای شما معرفی خواهیم کرد.

  • رطوبت پوست خود را حفظ کنید

پوست سدی حفاظتی است که رطوبت بدن ما را حفظ می­کند؛ بنابراین، زمانی که خشک و سرد باشد، تبخیر آب از سطح آن سریعتر و آسان­تر رخ خواهد داد. از این رو، لازم است که همواره پوست خود را در سطح رطوبت مساعد حفظ کنیم. استفاده از دستگاه بخور در محیط منزل یا خودرو می­تواند کمک کننده باشد.

  • دمای هوای محیط را متعادل کنید

هوای منزل یا محل کار خود را بیش از حد گرم نکنید. گرمایش زیاد منجر به از بین رفتن رطوبت بدن شما خواهد شد. بهتر است دمای وسایل گرم کننده را در سطح متوسط حفظ کرده و برای گرم نگه داشتن بدن خود، لباس پشمی مناسب بپوشید.

  • با آب داغ دوش نگیرید

در ماه­های سرد، دوش گرفتن با آب داغ و مرطوب نکردن پوست، می­تواند باعث ایجاد ترک­‌هایی در سطح پوست شما شود. آب داغ سریعا تبخیر شده و چنانچه پوست پس از آن فورا مرطوب نشود، ترک‌­های سطحی، اعصاب پوست را در معرض هوا قرار داده و منجر به حالتی شبیه به مچاله کردن کاغذ و ایجاد اگزما در سطح پوست خواهد شد. بنابراین، همواره تلاش کنید با آب ولرم استحمام کنید.

  • از شوینده مناسب پوست خود استفاده کنید

شوینده­‌های عطردار، عمدتا دارای مواد شیمیایی آسیب‌­رسان به پوست هستند که بهتر است استفاده نشوند. درصورتی‌که پوست شما حساس است و یا دچار اگزما هستید، از شوینده­‌های مناسب با ساختار پوست خود استفاده کنید.

  • از پاک­ کننده‌­ها و کرم­‌های مناسب فصل استفاده کنید

بسیاری از روغن­‌های طبیعی، روغن­‌های گیاهی و یا محصولاتی که از مواد طبیعی در ساختار خود بهره می‌­برند می­تواند انتخاب خوبی برای مراقبت از پوست شما در فصل زمستان باشد.

  • از ضد آفتاب استفاده کنید

یکی از اشتباهات رایج افراد این است که پس از تمام شدن فصل­‌های گرم، استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش کرده و از برنامه روزانه مراقبت از پوست خود حذف می­‌کنند. اشعه­‌های مضر خورشید حتی در روزهای برفی و بارانی نیز می­تواند منجر به آسیب پوست ما شود. کرم­‌های ضد آفتاب با SPF پایین می­تواند گزینه خوبی برای مراقبت از پوست در فصل پاییز و زمستان باشد.

مراقبت از پوست در سرما

چگونه از پوست‌تان در مقابل سرما مراقبت می‌کنید؟

از اینکه تا پایان این مقاله با ما همراه بودید، متشکریم. در این مطلب در مورد راهکارهای مقابله با آسیب‌های سرما در برابر پوست صحبت کردیم. نظر شما چیست؟ شما چه راهکارهایی برای حفظ سلامت پوست دارید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

برای مطالعه بیشتر در مورد انواع راهکارها برای سلامت پوست، مقالات مجله به روز مارت را دنبال کنید. 

ارسال نظر