رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

طرز تهیه 3 غذا با زبان گوساله + نکات و ترفندهای پخت زبان

دوست دارید خوراک زبان گوساله بپزید؟ همراه ما باشید تا نحوه پخت و طعم‌دار کردن زبان گوساله را با هم بررسی کنیم.

انواع غذا با زبان گوساله

بخش‌های مختلف گوساله، بافت و البته طعم‌های متفاوتی دارند. یکی از خوش‌طعم‌ترین بخش‌های گوساله که طرفداران زیادی نیز دارد، زبان گوساله است. طرز تهیه زبان گوساله به دلیل بافت متفاوت آن، نسبت به سایر غذاها کمی فرق دارد. به همین خاطر در این مطلب از مجله به‌روز مارت قصد داریم طرز تهیه و نحوه پخت زبان گوساله را به‌دقت با هم بررسی کرده و البته ترفندهای پخت بهتر آن را با هم مرور کنیم. همراه ما باشید.

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    روش پخت زبان گوساله و طرز تهیه 3مدل غذا با آن

    انواع غذا با زبان گوساله وجود دارند که می‌توانید در وعده‌های مختلف، آن‌ غذاها را آماده کرده و میل کنید. در ادامه، طرز تهیه 3 غذا با زبان گوساله را با هم مرور خواهیم کرد. نکته مهمی که درباره پخت این نوع گوشت وجود دارد این است، باید ابتدا آن را به‌صورت مجزا با آب فراوان و ادویه‌های لازم، بپزید. به همین خاطر، این مرحله مهم را به‌صورت جداگانه شرح خواهیم داد.

    پخت اولیه زبان گوساله

    نحوه پخت اولیه زبان گوساله و جدا کردن پوست آن

    برای پخت زبان گوساله در هر نوع غذایی، ابتدا باید این مراحل را انجام دهید:

    • زبان را با آب سرد زیاد، همراه با یک فرچه تمیز و مخصوص، کاملا بشویید.
    • آن را همراه با چند حبه سیر، یک عدد پیاز خلالی، چند ساقه کرفس (در صورت تمایل) ، دو عدد برگ بو، چند دانه میخک، یک تکه چوب دارچین، فلفل سیاه و زردچوبه، در قابلمه بگذارید.
    • تا جایی که آب روی زبان گوساله و همه مواد درون قابلمه را کاملا بپوشاند، در قابلمه آب بریزید. (حدودا 5 الی 6 لیوان آب)
    • گاز را روشن کنید و در نیم ساعت اول، همه کف‌های روی آب را جمع‌کرده و دور بریزید.
    • حرارت را روی درجه متوسط قرار دهید و اجازه دهید 4 الی 6 ساعت، زبان گوساله و ادویه‌های معطر کاملا با هم بپزند. در صورت پخت در زودپز، حدودا یک تا دو ساعت زمان کافی است.
    • زبان گوساله زمانی پخته و آماده است که پوست ضخیم روی آن، به‌راحتی و با دست، جدا شود. تا زمان رسیدن به این مرحله، پخت را ادامه دهید.

    در صورتی که زبان به این مرحله رسید، آن را از قابلمه خارج کرده و پوست روی زبان گوساله را جدا کنید. پس از این مرحله، هر نوع غذایی را می‌توانید با زبان آماده و خوش‌طعم گوساله، تهیه کنید.

    طرز تهیه خوراک زبان گوساله

    طرز تهیه خوراک زبان گوساله بسیار آسان و راحت است. تنها باید مراحل زیر را دنبال کنید:

    • پس از چند ساعت پخت، پوست زبان گوساله را جدا کنید و زبان بدون‌پوست را به‌صورت دل‌خواه، برش بزنید.
    • دو تا سه عدد پیاز درشت را خلالی خورد کرده، در مقداری روغن و با حرارت ملایم سرخ کنید.
    • برش‌های زبان گوساله را به پیازها اضافه کنید. ادویه‌های لازم مثل زردچوبه، دارچین و فلفل سیاه را به غذا اضافه کنید.
    • مقدار کمی آب روی همه مواد ریخته، اجازه دهید نیم ساعت تا 40 دقیقه با حرارت ملایم بپزند.
    • پس از کاراملی‌شدن پیازها، خوراک زبان گوساله آماده است.

    طرز تهیه زبان گوساله ساندویچی

    طرز تهیه زبان گوساله ساندویچی

    ساندویچ زبان گوساله یکی از خوشمزه‌ترین ساندویچ‌هایی است که می‌توانید در منزل به‌راحتی آماده کرده و میل کنید. برای این کار، این گام‌ها را دنبال کنید:

    • پس از پخت زبان گوساله، پوست آن را جدا کرده و با کمک دو چنگال، بافت آن را ریش‌ریش کنید و یا به‌صورت درسته برش بزنید.
    • در یک ماهیتابه، یک عدد پیاز را خورد کرده، با کمی کره سرخ کنید.
    • قارچ‌ها را برش زده و به پیازها اضافه کنید.
    • پس از پخت همه مواد با هم، زبان گوساله را به پیازها اضافه کرده و حرارت را کم کنید.
    • پس از سرخ‌شدن گوشت‌ها، پنیر پیتزا را نیز به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کنید و مواد را مدام هم بزنید.
    • پس از آب‌شدن پنیرها، نان باگت را با مخلفات مورد علاقه، همراه با زبان و قارچ، پر کنید.

    طرز تهیه زبان گوساله با باقالی پلو

    زبان گوساله با باقالی پلو یکی از غذاهای خوشمزه و مجلسی است که می‌توانید برای یک تعطیلات آخر هفته و یا مهمانی، آن را آماده کنید. در ادامه، طرز تهیه زبان گوساله با باقالی پلو را با هم بررسی می‌کنیم.

    • ابتدا پوست ضخیم زبان گوساله آب‌پز شده را جدا کنید. پس از آن می‌توانید زبان را به‌صورت حلقه‌ای برش زده و یا به‌صورت درسته، بپزید.
    • در یک قابله، چند پیاز درشت را خورد کرده و در قابلمه بریزید. زبان گوساله را روی پیازها قرار دهید. انواع ادویه مثل چوب دارچین، هل ساییده شده، جوز هندی، فلفل سیاه و سه قاشق زعفران دم‌کشیده را به پیازها و زبان گوساله اضافه کنید.
    • حرارت را روی حالت متوسط گذاشته و اجازه دهید طعم زعفران و ادویه‌ها، به خورد زبان گوساله برود. پس از خشک‌شدن آب پیازها و روغن انداختن غذا، زبان گوساله آماده است.
    • این غذا را با باقالی پلو و شوید، یا برنج ساده سفید، سرو کنید.

    همه این غذاهای خوشمزه را می‌توانید به‌راحتی در منزل تهیه کنید. فرآیند پخت زبان گوساله، مشابه طرز تهیه کله‌پاچه است. در مطالب پیشین، «طرز تهیه کله‌پاچه» را نیز به‌صورت کامل برای شما شرح دادیم. پیشنهاد می‌کنیم آن مطلب را نیز مطالعه کرده و یک غذای سالم و البته خوشمزه را بپزید.

    ترفندهای طرز تهیه زبان گوساله

    پخت زبان گوساله، کار چندان سختی نیست. تنها باید زمان کافی داشته باشید تا اجازه دهید با حرارت ملایم، زبان کاملا مغز پخت شود.

    ترفندهای مختلفی برای طرز تهیه غذا با زبان گوساله وجود دارد که در ادامه، برخی از آن‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

    تعویض آب در زمان پخت زبان گوساله

    برخی برای پخت اولیه زبان گوساله، دو بار آب را عوض می‌کنند. در دفعه اول، زبان را با آب زیاد، پیاز، برگ بو و چند حبه سیر برای نیم ساعت آب‌پز کرده و پس از ظاهر شدن تمام کف‌ها، تمام آب را دور ریخته و این بار زبان گوساله را با همه ادویه‌هایی که در بخش‌های پیش اشاره کردیم، برای بار دوم می‌پزند.

    با این کار، آب زبان گوساله بعد از پخت کامل نیز قابل استفاده است و می‌توان برای تهیه باقالی پلو، از آب آن استفاده کرد. بدین شکل، برنج شما بسیار خوش‌طعم‌تر و البته مقوی‌تر خواهد بود.

    افزودن نمک

    در پخت هر نوع گوشت قرمز، باید نمک را در لحظه آخر اضافه کنید. دلیل این موضوع این است که دانه‌های نمک، آب میان‌بافتی گوشت قرمز را خارج کرده و باعث سفتی آن می‌شوند. به همین خاطر، در صورت افزودن نمک، حتی بهترین و تازه‌ترین گوشت قرمز، کاملا خشک و سفت می‌شود. پس از آن، حتی با ساعت‌ها پخت، بافت گوشت نرم نخواهد شد.

    این موضوع در زمان پخت زبان گوساله نیز وجود دارد. به همین خاطر تنها در آخرین دقایق پخت و کمی قبل از سرو غذا، نمک را اضافه کنید.

    افزودن سبزیجات معطر

    برخی افراد در زمان پخت زبان، سبزی‌های معطر مثل مرزه و ترخون یا سبزیجات مختلف مثل هویج هم اضافه می‌کنند. همه این سبزی‌ها، برای معطرکردن زبان گوساله است و می‌توانید با توجه به ذائقه و سلیقه خود، از انواع سبزیجات دیگر نیز استفاده کنید.

    پیازچه و جعفری، دیگر سبزی‌های معطر و خوش‌طعمی هستند که می‌توانید در طرز تهیه انواع غذا با زبان گوساله، از آن‌ها استفاده کنید.

    ترفندهای طعم‌دار کردن زبان گوساله

    استفاده از گوشت تازه و باکیفیت

    یکی از مهم‌ترین نکات در زمان تهیه زبان گوساله در هر نوع غذا، استفاده از زبان گوساله تازه و باکیفیت است. پخت زبان مانده، سخت‌تر خواهد بود و ممکن است طعم و بوی ناخوشایندی داشته باشد. برای خرید بهترین زبان تازه گوساله، به فروشگاه‌های معتبر سطح شهر مراجعه کرده و یا خرید اینترنتی را امتحان کنید.

    در فروشگاه آنلاین به‌روز مارت، بهترین و باکیفیت‌ترین زبان گوساله تازه، از تامین‌کننده‌های معتبر تهیه شده و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. حمل گوشت و زبان گوساله با ماشین یخچال‌دار از کارخانه تامین‌کننده تا لحظه تحویل به دست مشتری، باعث حفظ کیفیت زبان گوساله خواهد شد. بدین شکل، احتمال مانده‌بودن یا خراب‌بودن زبان گوساله به کلی از بین می‌رود و می‌توانید با خیال راحت، بهترین و خوش‌طعم‌ترین غذاها را پخته و میل کنید.

    جمع بندی نهایی

    نکات و ترفندهای شما برای طرز تهیه زبان گوساله چگونه است؟ ترفندها و نکات اختصاصی خود را با ما درمیان بگذارید تا ما نیز در کنار شما، بتوانیم غذاهای بهتر و خوشمزه‌تری بپزیم.

    در این مطلب از مجله به‌روز مارت، طرز تهیه زبان گوساله را با هم بررسی کردیم و بهترین روش‌های پخت آن را شرح دادیم. پیشنهاد می‌کنیم که با استفاده از انواع ادویه‌ها و سبزی‌های معطر، زبان گوساله را بپزید و از نتیجه بی‌نظیر و خوش‌طعم آن، لذت ببرید.

    ارسال نظر