رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

بهترین میوه‌های تابستانی برای لاغری

برخی میوه‌ها به دلیل آنکه حاوی چربی زیادی‌ هستند، باعث افزایش وزن می‌شوند؛ در حالیکه برخی دیگر مانند توت سفید، تمشک یا توت فرنگی (به دلیل خاصیت چربی‌ سوزی) برعکس عمل کرده و باعث کاهش وزن می‌شوند. در ادامه قصد داریم تا درباره لاغری با میوه‌های تابستانی بیشتر توضیح بدهیم. پس ما را تا انتها همراهی کنید تا با این میوه‌های ارزشمند بیشتر آشنا شوید.

لاغری با میوه‌های تابستانی

تابستان بهترین فصل برای کاهش وزن است. با درخشش بهتر خورشید، حال و هوای شما از صبح‌های زمستان که با خود کرختی و تنبلی به همراه دارد، دور می‌شود و به صورت طبیعی، نیاز به کاهش وزن را در خود حس می‌کنید. شاید برایتان جالب باشد که تابستان را به صورت غیررسمی، فصل کاهش وزن می‌نامند. این نام‌گذاری تنها به این دلیل است که انگیزه برای کاهش وزن بیشتر و بیشتر می‌شود، شاید این انگیزه از تماشای بدن‌های بی‌نقصی که در استخرهای شنا می‌بینیم، ناشی شده باشد.

 تابستان همچنین فصل گنجاندن میوه‌های رنگی به رژیم غذایی‌تان است. میوه‌هایی که بهترین راه برای رساندن انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی به بدن می‌شوند که نه تنها به کاهش وزن، بلکه به درخشش پوست و افزایش متابولیسم در بدن نیز کمک می‌کنند. در ادامه قصد داریم تا شما را با برخی میوه تابستانی لاغرکننده آشنا کنیم. پس تا ادامه این پست جالب، همراه ما باشید.

لاغری با میوه‌های تابستانی: هندوانه

این میوه برای رنگی گردن بشقاب رژیم غذایی‌تان، عالی است. هندوانه حاوی بیش از 92% آب و مواد مغذی بسیار مهم مانند ویتامین‌های A، B6، C، آمینو اسیدها و فیبرهای رژیمی است.

همانطور که خود بهتر می‌دانید بهترین راه برای کاهش چربی‌های بدن، کاهش کالری مصرفی و افزایش مصرف انواع کالری‌‌ است که بیشتر در بدن سوزانده می‌شوند.

  • برای کاهش کالری مصرفی بهترین راه، مصرف میوه‌های تابستانی کم کالری مانند هندوانه است.
  • قند طبیعی در هندوانه کمک می‌کند تا اشتهایتان برای مصرف انواع شیرینی‌جات کاهش یابد.
  • بهترین جایگزین برای نوشیدنی‌های سودا، هندوانه است زیرا حاوی آب بسیار است که می‌تواند بدن را به ویژه در روزهای بلند و گرم تابستان، هیدراته نگه دارد.
  • اگرچه غذاهای رژیمی چندان دلپذیر نیستند، ولی این موضوع درباره هندوانه صدق نمی‌کند و این میوه جزو بهترین و خوشمزه‌ترین میوه‌های تابستانی مناسب برای چربی سوزی است.
  • هندوانه با چربی صفر و کالری 40 تنها میوه‌ای است که مصرف آن به هر میزان که دوست داشته باشید، بدون اشکال است زیرا به هیچ وجه باعث افزایش وزن نخواهد شد.

لاغری با میوه‌های تابستانی: انجیر

یکی از بهترین مزیت‌های انجیر آن است که هم می‌توان آن را به صورت خشک و هم تازه مصرف کرد. همانطور خود بهتر می‌دانید انجیر خشک یا تازه، حاوی مواد مغذی بسیار مفید برای بدن‌ است.

انجیر جزو آن دسته از میوه‌هایی است که به دلیل مواد معدنی موجود در خود، در انواع رژیم لاغری با میوه جایگاه ویژه‌ای دارد.

  • کالری انجیر کم است، بنابراین می‌توان از آن به عنوان یکی از بهترین میوه‌ها برای میان‌وعده استفاده کرد.
  • انجیر باعث افزایش متابولسیم بدن می‌شود، زیرا حاوی مواد معدنی بسیار ارزشمندی مانند کلسیم، ویتامین A، ویتامین B، پتاسیم، فسفر، منگنز و مس است. باید بدانید تمامی این عنصرها در افزایش متابولسیم بدن نقش مهم و بسزایی دارند.

لاغری با میوه‌های تابستانی: انبه

شاید اطلاع نداشته باشید اما پادشاه میوه‌های تابستانی برای کاهش وزن، انبه است. برخلاف باور عموم، انبه حاوی مقادیر بالای پکتین و دیگر ویتامین‌ها مانند ویتامین A، ویتامین C، ویتامین D و فیبرهای اساسی است که آن را برای افرادی که گاه و بی‌گاه، با یبوست دست به گریبان هستند، به انتخابی مناسب تبدیل کرده است.

میوه تابستانی برای لاغری: لیچی (سرخالو)

از خوشمزه‌ترین و البته جذاب‌ترین میوه‌ها برای کاهش وزن، سرخالو یا لیچی است. این میوه برای کاهش وزن یک گزینه عالی به شمار می‌آید و دلیل آن را می‌توان به خاصیت بالای آنتی اکسیدانی‌اش نسبت داد.

لیچی به تقویت سیستم ایمنی کمک شایانی می‌کند و می‌تواند یک گزینه عالی و کامل برای سرو یک دسر خوشمزه محسوب شود.

نکته: کارشناسان تغذیه، مصرف لیچی را یک ساعت پس از صرف شام، پیشنهاد می‌کنند.

لاغری با میوه‌های تابستانی: آلوها

در پاسخ به این پرسش که «آیا مصرف میوه در کاهش وزن موثر است؟» باید گفت بلی و بهترین مثال در این مورد، آلوها هستند. آلوها کالری کمی دارند و حاوی مقادیر زیادی فیبر رژیمی، سوربیتول و ایزاتین‌اند. تمامی این عناصر در کنترل فشار خون و مشکلات مرتبط با هضم مانند یبوست، عالی عمل می‌کنند.

آلوها دارای شاخص گلیسمی پایینی هستند، از این رو یک گزینه عالی برای بیماران دیابتی‌ به شمار می‌آیند که به کاهش وزن فکر می‌کنند.

چربی سوزی با میوه هلو

فواید این میوه زرد-نارنجی عبارت است از:

  • کاهش وزن
  • بهبود فرایند هضم
  • درخشانی پوست
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • سم‌زدایی

هلو ترکیبی عالی از انواع مواد معدنی و ویتامین‌هاست که می‌توانید آن‌ها را به روش‌های مختلف، در رژیم غذایی خود بگنجانید.

یکی از راه‌های عالی برای وارد کردن این مواد مغذی به بدن، دتاکس واتر با میوه‌های تابستانی است. همچنین می‌توانید مواد مغذی را از طریق شیک شیر یا اسموتی‌های مختلف دریافت کنید.

لاغری با میوه‌های تابستانی: خربزه

خربزه همچون گوهر پنهان و گرانبهایی است که حاوی مقادیر فراوانی ویتامین C است. این میوه جزو بهترین و جذاب‌ترین گزینه‌ها برای لاغری است و همچنین می‌تواند به عنوان یک میان وعده سالم، در رژیم غذایی گنجانده شود.

خربزه به دلیل مزه شیرینش، برای آن دسته از افرادی که عاشق مزه شیرین‌اند، جذاب و دلچسب است.

بیشتر بخوانید: از میان‌وعده‌های مناسب لاغری چه می‌دانید؟

اسموتی میوه‌های تابستانی برای لاغری

به طور کل اسموتی‌ها سبب کاهش التهاب شکمی، تصفیه بدن، کمک به دستگاه گوارشی برای هضم بهتر و همچنین چربی سوزی می‌شوند. در کنار ورزش منظم و رژیم غذایی سالم، اسموتی‌ها می‌توانند کمک شایانی به شما در کاهش وزن داشته باشند.

در زیر قصد داریم تا شما را با برخی از این اسموتی‌ها آشنا کنیم.

اسموتی با طالبی

لاغری با میوه‌های تابستانی مانند طالبی یک ایده عالی برای آن دسته از افرادی است که تمامی اراده خود را برای کاهش وزن در فصل تابستان به کار بسته‌اند. طالبی از آن جهت یک گزینه عالی به شمار می‌آید که سرشار از ویتامین A، پتاسیم، ویتامین C و فلانوئیدهاست. این میوه، یک میوه به شدت ادرار آور و سم زدا است.

کاهو از یبوست جلوگیری کرده و باعث تصفیه بدن می‌شود.

توت فرنگی سرشار از ویتامین C، فیبر و آنتی اکسیدان‌های مختلف است که برای چربی سوزی، گزینه‌ای عالی به شمار می‌آید.

مواد لازم برای تهیه:

  • طالبی: 100 گرم
  • توت فرنگی: 100 گرم
  • کاهو: 150 گرم
  • عسل: در صورت دلخواه

طرز تهیه:

تمامی مواد گفته شده در بالا را به همراه آب و عسل (در صورت دلخواه) با هم ترکیب کنید.

لاغری با میوه‌های تابستانی: اسموتی آب طالبی با چای سبز

چای سبز در کاهش وزن، عنصر بسیار مهمی است زیرا سبب:

  • سرعت بخشیدن به فرایند سوخت و ساز بدن
  • آنتی اکسیدان قوی جهت بازسازی سلول‌های بدن
  • کمک به سوزاندن چربی‌ها

مواد لازم برای تهیه:

  • طالبی: 150 گرم
  • چای سبز: 200 میلی لیتر (یک فنجان)
  • عسل: در صورت دلخواه

طرز تهیه:

طالبی‌ها را به یک فنجان چای سبز خنک شده، اضافه کرده و در صورت دلخواه مقداری عسل به آن اضافه کنید.

تاثیرات میوه‌های تابستانی برکاهش وزن

لاغری با میوه‌های تابستانی، یک رژیم بسیار جذاب و خوشمزه‌ است که می‌تواند علاوه بر کنترل آب بدن، جایگزین مناسبی برای وعده‌های غذایی (به ویژه میان وعده‌ها) باشد.

از آنجا که کالری میوه‌های تابستانی چندان بالا نیست. این میوه ها گزینه مناسبی برای چربی سوزی و کاهش وزن به شمار می‌روند.

یکی از این میوه‌ها، برای نمونه شاه توت است که هر 100 گرم آن، تنها 43 کالری دارد و سرشار از مواد مغذی بسیار است.

دیگر مثال‌ها:

  • شلیل: تنها 60 کالری داشته و منبع غنی از فیبر و پتاسیم است. همانطور خود بهتر می‌دانید پتاسیم باعث بهبود و سرعت بخشیدن فرایند سوخت و ساز در بدن می‌شود.
  • گیلاس: هر 100 گرم گیلاس تنها حاوی 76 کالری است. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان‌هاست که افزودنش در رژیم غذایی، سبب جلوگیری از پیری زودرس و ابتلا به سرطان‌ها می‌شود.
  • توت فرنگی: جالب است بدانید توت فرنگی سبب افزایش هورمون‌های چربی سوز در بدن و در نتیجه کاهش وزن می‌شود.

امیدواریم که از این پست لذت برده باشید، مشتاقانه منتظر دیدگاه‌ها و پیشنهادهای شما در این خصوص هستیم.

ارسال نظر