رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

طرز تهیه‌ی دسر جذاب و خوشمزه‌ی ژله‌ی کافی میکس

ژله‌ی کافی میکس یکی از دسرهای محبوب و خوشمزه است که در منوی کافه‌های مهمی مثل استارباکس هم دیده می‌شود. این دسر با ژله‌ی کافی میکس و آیس کافی یا انواع مختلف شیر تهیه می‌شود و دستور تهیه‌ی آن بسیار راحت است. در ادامه‌ی این پست قرار است که طرز تهیهژله‌ی کافی میکس را به شما آموزش بدهیم.

دستور تهیه‌ی دسر ژله‌ی کافی میکس

اگر قصد دارید که از ابتدا تا انتهای این دسر را خودتان آماده کنید، راه کمی طولانی‌تر و سخت‌تری در پیش خواهید داشت. در ادامه‌ی این مطلب قرار است که ژله‌ی دسر را خودمان در منزل با استفاده از پودر ژلاتین تهیه کنیم، اما در صورت تمایل می‎توانید از ژله‌ی آماده با طعم کافی میکس این دسر را سریع‌تر درست کنید. ترکیبات ژله‌ی کافی میکس را در فهرست زیر مشاهده خواهید کرد.

مواد لازم برای درست کردن ژله‌ی کافی میکس

  • آب
  • پودر ژلاتین بدون طعم و رنگ
  • پودر قهوه، یا قهوه‌ی فوری یا پودر کافی میکس
  • گام اول آب را روی حرارت به جوش بیاورید، پودر ژلاتین را به آن اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا کاملا پودر ژلاتین در آب حل شود.
  • گام دوم یک بار دیگر آب را روی حرارت بجوشانید و این بار قهوه‌ی فوری یا پودر کافی میکس را در آن بریزید. حتی می‌توانید قهوه‌ی خوش‌طعم و معطری را دم کنید. چرا که ترکیب قهوه و ژله بسیار جالب و خوش‌طعم‌ از کار درمی‌آید. سپس برای ترکیب کردن کافی میکس با پودر ژلاتین کافی است که یک سینی کوچک اما نسبتا گود در اختیار داشته باشید که اول مایع ژلاتینی داغ و بعد قهوه را در آن بریزید و خوب هم بزنید تا در هم ادغام شوند.
  • گام سوم دو الی سه ساعت زمان لازم است تا ژله‌ی کافی میکس یا قهوه‌ی خانگی ما در یخچال خودش را ببندد و برای مراحل بعدی کار آماده شود.

در این مرحله بهتر است که از قالب مکعبی یا قالب‌های سیلیکونی کوچکی که شکل‌های جذابی دارد، استفاده کنید تا ژله‌ی کافی میکس را در آنها بریزید. به این صورت ژله‌ها بعد از بسته شدن به شکل‌های جذابی درمی‌آیند و نهایتا به دسر جلوه و زیبایی بیشتری می‌دهند.

طرز تهیه‌ی نوشیدنی دسر کافی میکس

حالا که ژله را حاضر کرده‌ایم و در یخچال قرار داده‌ایم، نوبت می‌رسد به تهیه‌ی دسری که قرار است با ژله ترکیب شود. در این مرحله باید یک قهوه‌ی سرد یا آیس کافی درست کنیم. برای این کار احتیاج داریم که مجددا یک قهوه دم کنیم یا از قهوه‌ی فوری استفاده کنیم.

  • قهوه‌ی دم کشیده
  • خامه‌ی هم زده (یا به شکل آماده و یا شکر و خامه طبق دستوری که در ادامه می‌گوییم.)
  • عصاره‌ی وانیل
  • قطعات یخ
  • گام اول بعد از آماده کردن قهوه آن را کنار می‌گذاریم تا در محیط اتاق خود به خود خنک شود. تا وقتی که قهوه خنک می‌شود باید خامه‌ی زده شده را آماده کنیم. البته اگر وقت کافی ندارید، می‌توانید از خامه‌ی زده شده‌ی حاضری استفاده کنید.

برای درست کردن این خامه به 100 گرم شکر و 300 گرم خامه‌ی غلیظ و سفید نیاز دارید. یک کاسه‌ی خیلی بزرگ بردارید و خامه (بدون آب) را در آن بریزید. کاسه باید چندین برابر حجم ترکیبات را در خود جا بدهد تا بعد از حجیم‌تر شدن خامه به دردسر نیفتید.

شکر را اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا کاملا شکر در خامه حل شود. ترکیب را در فریزر قرار دهید تا کمی خنک شود. سپس آن را بیرون بیاورید و مجددا هم بزنید تا بیشتر پف کند. دوباره مراحل فریزر و هم زدن را تکرار کنید تا به حجم دلخواهتان برسد.

  • گام دوم قطعات یخ، قهوه‌ی خنک و عصاره‌ی وانیل را در غذاساز یا مخلوط کن بریزید تا حسابی به خورد هم بروند.
  • گام سوم در مرحله‌ی آخر یک لیوان مناسب انتخاب کنید. اول ژله را در انتهای لیوان بریزید. روی آن را با یک قاشق غذاخوری از خامه‌ی زده شده بپوشانید. قهوه‌ی سرد یا آیس کافی را روی ژله‌ی کافی میکس بریزید. در آخرین لایه مجددا از خامه‌ی زده شده برای تزئین دسر ژله‌ی کافی میکس استفاده می‌کنیم. خامه را در ماسوره‌ی قنادی می‌ریزیم و روی دسر را تزئین می‌کنیم.

اگر در مرحله‌ی درست کردن ژله‌ی کافی میکس آنها را به شکل قالبی و فرمی تهیه کردید، می‌توانید از لیوان‌هایی استفاده کنید که حجیم و پهن هستند ولی دیواره‌ی کوتاهی دارند. به این شکل ابتدا چند قطعه از ژله‌ی کافی میکس را روی یکدیگر سوار می‌کنید، بعد لابه‌لای آنها را با قهوه یا کافی میکس سرد پر می‌کنید و لایه‌ی رویی هم که متعلق است به خامه‌ی زده شده! دسر ژله‌ی کافی میکس شما به همین راحتی آماده شد! نوش جان!

نکات مهم در تهیه‌ی ژله با کافی میکس

  • تهیه‌ی ژله‌ی کافی میکس به شکل خرده شیشه کار سختی نیست. برای این کار کافی است که ژله‌ای که درست کردید را بعد از این که بسته شد قطعه قطعه کنید. ژله‌ی آلوئه‌ورا یا پودر ژلاتین را در آب جوش حل کنید و به همراه ژله‌های قطعه قطعه شده در یک ظرف بزرگتر بریزید. به طوری که ژله‌ی بی‌رنگ قطعات ژله‌ی کافی میکس را در بر بگیرد. این ظرف به داخل یخچال می‌رود، دو سه ساعت بعد خود را می‌بندد و به شکل یک حجم بی‌رنگ و پر از خرده شیشه‌های قهوه‌ای بیرون می‌آید!
  • یک کار جالب دیگر هم می‌توانید انجام بدهید و دسر ژله‌ی کافی میکس را همراه با شیرهای مختلف سرو کنید. طرز تهیه‌ی شیر عسل را در پست طرز تهیه‌ی تارت با بیسکوئیت آموزش داده‌ایم، بنا بر سلیقه‌ی شخصی خودتان شیر عسل درست کنید یا از شیر معمولی، شیر بادام یا شیرکاکائو استفاده کنید و ژله‌ها و شیر دلخواه خود را به شکلی که قبلا توضیح دادیم در لیوان بریزید. برای این کار کافی است که شیر مورد نظر خود را با آیس کافی که در دستور گفته شد، جایگزین کنید.

سخن آخر و خلاصه‌ی مقاله

در این پست کوتاه یک دسر خلاقانه، مشهور و پرطرفدار را معرفی کردیم که شامل دو بخش ژله‌ای و نوشیدنی خنک می‌شد. ژله‌ی آن را می‌توانید با استفاده از ژله‌ی کافی میکس حاضری درست کنید یا بنا به دستور ساده‌ای که در این پست آوردیم خودتان در منزل تهیه کنید. برای نوشیدنی سرد دست شما کاملا باز است و می‌توانید از شکلات داغ، شیر کاکائو، شیر عسل، قهوه سرد و… استفاده کنید، قطعات ژله را در آن فرو ببرید و روی دسر را با خامه تزئین کنید.

امیدواریم که این دسر خوشمزه را درست کنید و از آن لذت ببرید. در پایان ممنونیم که نظرات دلگرمی‌بخش خود را با ما در میان می‌گذارید.

ارسال نظر