رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

طرز تهیه استیک مرغ با سبزیجات و سیب‌زمینی تنوری

اگر از علاقه‌مندان به استیک هستید، این مقاله را از دست ندهید!

طرز تهیه استیک مرغ

استیک غذایی است که اگر اسم آن را بشنوید ابتدا یک تکه استیک گوشت قرمز خوشمزه به ذهنتان می‌آید. در واقع با گوشت مرغ هم می‌شود استیک درست کرد که بسیار لذیذ و خوشمزه است. این غذا بسیار سالم و مقوی است و می‌توان به عنوان یک غذای رژیمی آن را مصرف کرد. در این مقاله از به‌روز مگ (مجله به‌روز مارت) طرز تهیه استیک مرغ را به‌همراه ترفندهای آن به شما آموش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه استیک مرغ (برای 2 نفر)

مواد لازم مقدار لینک تهیه مواد اولیه
سینه مرغ 2 عدد مشاهده
قارچ 4 عدد بزرگ مشاهده
بروکلی 100 گرم مشاهده
هویج 1 عدد مشاهده
لوبیا سبز 100 گرم مشاهده
فلفل دلمه‌ای رنگی (خرد شده) 1 پیاله مشاهده
کنجد خام 1 قاشق غذاخوری مشاهده
سویا سس 2 قاشق غذاخوری مشاهده

مواد لازم برای مزه‌دار کردن سینه مرغ:

مواد لازم مقدار لینک تهیه مواد اولیه
شیر 1 فنجان مشاهده
آب 1 لیوان ----
سرکه بالزامیک 2 قاشق غذاخوری مشاهده
سس خردل ۲ قاشق غذاخوری مشاهده
روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری مشاهده
نمک به میزان لازم مشاهده
فلفل به میزان لازم مشاهده

مواد لازم برای سیب‌زمینی تنوری

مواد لازم مقدار لینک تهیه مواد اولیه
سیب‌زمینی 2 عدد بزرگ مشاهده
روغن زیتون 6 قاشق غذاخوری مشاهده
شوید خشک 1 قاشق مرباخوری مشاهده
پودر سیر 1 قاشق مرباخوری مشاهده
پودر پاپریکا 1 قاشق مرباخوری مشاهده
نمک به میزان لازم مشاهده
فلفل به میزان لازم مشاهده

طرز تهیه استیک مرغ

مرحله اول؛ یکدست کردن سینه مرغ

ابتدا سینه مرغ را با چاقو از وسط برش بزنید اما کاملا از هم جدا نکنید. یک کیسه فریزر روی آن قرار داده و با بیفتک‌کوب کمی مرغ را بکوبید که یکدست شود. البته زیاد لازم نیست آن را نازک کنید همین که سطح آن یکدست باشد کافی است. بعد از این‌ کار نوبت به مزه‌دار کردن سینه مرغ است.

مرحله دوم؛ مزه‌دار کردن سینه مرغ

یک ظرف برداشته و شیر، سرکه بالزامیک، خردل، روغن زیتون، نمک و فلفل و مقداری آب را در آن ریخته و مخلوط کنید. سپس سینه مرغ را داخل این مواد خوابانده و روی ظرف را سلفون بکشید. برای مزه‌دار شدن سینه مرغ باید سه الی چهار ساعت صبر کنید. پس طی این زمان سیب‌زمینی تنوری را آماده کنید.

طرز تهیه سیبزمینی تنوری

مرحله سوم؛ درست کردن سیب‌زمینی تنوری

برای درست کردن سیب‌زمینی تنوری ابتدا آن را خوب بشویید چون نمی‌خواهیم پوست آن را بگیریم. سپس سیب‌زمینی را از وسط برش بزنید، هر نیمه سیب‌زمینی را دوباره از وسط برش زده و دوباره هر قسمت را به دو نیمه تقسیم کنید. درواقع هر برش مثل پره‌های پرتقال است که از هم جدا شده‌اند.

سیب‌زمینی‌ها را بشویید و خشک کنید. یک قابلمه آب روی شعله گاز قرار داده و مقداری نمک در آن بریزید. زمانی که آب به جوش آمد سیب‌زمینی‌ها را داخل قابلمه بریزید و بعد از گذشت پنج الی هفت دقیقه آن را آبکش کنید.

یک کاسه بردارید و روغن زیتون، شوید خشک، پودر سیر، پودر پاپریکا، فلفل و نمک را با هم ترکیب کنید. سیب‌زمینی‌ها را در کاسه ریخته و به ترکیب روغن ادویه آغشته کنید. دقت کنید که همه‌جای سیب‌زمینی‌ها به مزه‌دار شود. سپس یک مقدار روغن در ماهیتابه ریخته و سیب‌زمینی‌ها را سرخ کنید.

نکته: سیب‌زمینی‌ را می‌توانید هم سرخ کنید و هم در فر قرار دهید تا کاملا برشته و ترد شود.

طرز تهیه سبزیجات کنار استیک

مرحله چهارم؛ آماده کردن سبزیجات

برای آماده کردن سبزیجات ابتدا قارچ، هویج و کدو را به شکل حلقه‌ای برش زده و بروکلی را به اندازه‌های کوچک خرد کنید. بهتر است فلفل دلمه‌ای رنگی به شکل خلالی خرد شود و به همان اندازه لوبیا سبز را نیز خرد کنید. یک ماهیتابه برداشته و کمی روغن زیتون در آن بریزید. به ترتیب اول هویج، قارچ، کدو سبز، بروکلی، فلفل دلمه‌ای و لوبیا سبز را به فاصله 1 دقیقه در ماهیتابه بریزید. مقداری نمک، فلفل و سویا سس به سبزیجات اضافه کرده و پنج دقیقه آن را تفت دهید. در آخر کنجد خام را نیز به آن اضافه کنید.

روش گریل کردن استیک مرغ

مرحله پنجم؛ گریل کردن استیک مرغ

یک ماهیتابه مخصوص گریل کردن یا معمولی برداشته و کمی آن را چرب کنید. سینه مرغ مزه‌دار شده را روی تابه داغ قرار داده و هر طرف را چند دقیقه گریل کنید. زمانی که استیک مرغ آماده شد نوبت سرو آن است.

مرحله ششم؛ سرو استیک مرغ

یک بشقاب بزرگ برداشته و استیک، سبزیجات تفت داده شده، و سیب‌زمینی تنوری را در آن بچینید. برای تزئین مقداری جعفری خرد شده روی محتویات بشقاب بریزید و نوش جان کنید. این غذا رژیمی بوده و بسیار خوشمزه و هوس‌انگیز است.

حرف آخر

در این مقاله طرز تهیه استیک مرغ به همراه سبزیجات و سیب‌زمینی تنوری خوشمزه و جذاب را به شما آموزش دادیم که امیدواریم مورد پسند شما واقع شده باشد. این استیک را برای عزیزانتان درست کنید و در کنارهم از این غذا لذت ببرید.

لازم به ذکر است که مواد اولیه این طرز پخت را می‌توانید از بازار آنلاین به‌روز مارت خریداری کرده و در منزل با ارسال رایگان تحویل بگیرید. یکی از مزایای این بازار این است که تمام محصولاتش را با تاریخ روز و ماشین‌های یخچال دار به دست مشتری می‌رساند.

در آخر اگر پیشنهاد و نکته‌ای در رابطه با پخت استیک مرغ دارید خوشحال می‌شویم تجربیاتتان را با ما درمیان بگذارید.

ارسال نظر