رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

ماه رمضان، ماه مهمانی خدا

اگر بخواهیم به یکی از متفاوت‌ترین ماه‌ها در سال اشاره کنیم، ماه رمضان با تمام حس و حال عرفانی که به روح می‌بخشد در صدر لیست قرار می‌گیرد.

ماه مبارک رمضان در کنار اعمالی مهم و زیبا مانند روزه گرفتن و حضور در کنار خانواده و عزیزان پای سفره افطار و ایجاد ارتباط نزدیک با یکدیگر و … گاهی دغدغه‌هایی اعم از حفظ تناسب اندام، پختن غذا برای سحر و افطار، مهمانی‌ها، تشنگی در طول روز، بوی دهان و … ذهن افراد را درگیر می‌کند که در این مقاله، ماه رمضان را از جوانب مختلف بررسی می‌کنیم و سعی در راهنمایی شما عزیزان برای راحت‌تر گذراندن این ماه پر‌برکت داریم.

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    حفظ تناسب اندام در ماه رمضان

    پس از یک روز طولانی روزه‌داری، ورزش کردن و تغذیه سالم جهت حفظ تناسب اندام شما قطعا می‌تواند چالش برانگیز باشد. اگر می‌خواهید تمرین را در حین یا بعد از روزه‌داری داشته باشید، موارد را باید در نظر بگیرید. می‌توانید برنامه‌ای برای حفظ یک سبک زندگی سالم در این ماه داشته باشید.

    به گفته متخصصان، ورزش در حین روزه به شما کمک می‌کند تا میزان بیشتری از وزنتان را کاهش دهید، زیرا بدن شما کالری‌های خود را می‌سوزاند، نه کالری‌های رژیمی را. فرد هنگام روزه حداقل 8 ساعت را می‌گذراند، قند و کربوهیدرات مصرف شده در آن روز به طور کامل می‌سوزند و پس از آن بدن برای انرژی به ذخایر چربی خود روی می‌آورد. از آنجایی که سم‌زدایی بدن 21 روز طول می‌کشد، ماه رمضان بهترین زمان برای انجام این کار است.

    برای راهنمایی بیشتر در این زمینه می‌توانید به مطالعه مقاله جامع حفظ تناسب اندام در ماه رمضان بپردازید.

    پیشنهاد غذاهایی مقوی و فوری برای سحری

    1. واویشکا
    2. استانبولی پلو
    3. کاچی
    4. نرگسی اسفناج
    5. نودل سبزیجات
    6. یتیمچه
    7. پوره سیب‌زمینی
    8. تخم‌مرغ خرما

    طرز تهیه و پخت تمامی موارد بالا در مقاله پیشنهاد 8 غذای ساده و فوری برای سحری بصورت مختصر و ساده بیان شده است تا در کمترین زمان برای سفره سحری غذاهایی سالم و مقوی داشته باشید.

    پیشنهاد غذاهایی متفاوت و ساده برای افطار

    1. پنیر برشته
    2. کوکو کدو
    3. املت تن ماهی
    4. کوکو مرغ

    غذاهای نام‌برده شده پیشنهاداتی ویژه برای سفره افطار روزه‌داران گرامی می‌باشد که باعث رفع گرسنگی همراه با چشیدن طعم‌هایی بسیار خوشمزه می‌شود. طرز تهیه این غذاها در مقاله ویژگی یک افطاری سالم + طرز تهیه 4 افطاری ساده و خوشمزه بصورت کامل بیان شده است.

    چگونه در ماه رمضان تشنگی خود را برطرف کنیم؟

    اولین نکته حائز اهمیت این است که در طول سحری مقدار زیادی آب ننوشید، زیرا کلیه‌ها ظرف چند ساعت از شر آن خلاص می‌شوند. بهتر است میزان آب نوشیده شده را به ساعات افطار تا سحری تعمیم دهید. همچنین در هنگام افطار از آب بسیار سرد پرهیز کنید زیرا مویرگ‌های خونی را منقبض می‌کند و هضم غذا دشوار می‌شود.

    سحری باید حاوی مقادیری از آب و فیبر باشد که به مدت طولانی در روده بماند و احساس گرسنگی و تشنگی را کاهش دهد. مصرف میوه‌هایی مانند هندوانه و انگور به‌شدت توصیه می‌شود. بطور مثال هندوانه حاوی 92 درصد آب می‌باشد.

    در مقاله راهکارهای مفید برای رفع عطش در ماه رمضان به نکات بیشتری پرداخته شده است.

    رفع تشنگی در ماه رمضان

    راهنمای خرید زولبیا و بامیه سالم و تازه برای افطار

    زولبیا و بامیه از معروف‌ترین‌ شیرینی‌ها در ماه مبارک رمضان به حساب می‌آید که حضور این دو شیرینی در سفره افطار اشتهای هر فردی را برمی‌انگیزد. اما نکته‌ای که در خوش‌طعم بودن زولبیا و بامیه تاثیر دارد توجه به مواردی مانند رنگ محصول، قیمت محصول، خرید از فروشگاه‌های معتبر و … هنگام خرید این شیرینی‌هاست که عدم توجه به این نکات می‌تواند به سلامت بدن نیز آسیب برساند.

    برای مطالعه تمامی نکاتی که به شما عزیزان کمک می‌کند تا خریدی سالم چه بصورت حضوری و چه آنلاین داشته باشید به مقاله راهنمای خرید زولبیا بامیه مراجعه کنید.

    راهنمای خرید زولبیا و بامیه

    چگونه از بوی بد دهان در ماه رمضان جلوگیری کنیم؟

    یکی از دغدغه‌های افراد روزه‌دار بوی بد دهان است، که در اکثریت باعث خجالت و اضطراب می‌شود. جای تعجب نیست که قفسه‌های فروشگاه‌ها مملو از آدامس، دهان‌شویه و سایر محصولاتی است که برای مبارزه با بوی بد دهان طراحی شده‌اند. اما بسیاری از این محصولات فقط اقدامات موقتی هستند، زیرا علت مشکل را برطرف نمی‌کنند.

    یکی از مهم‌ترین دلایل بوجود آمدن بوی بد دهان در این ماه، خالی بودن معده در مدت زمان طولانی است که با روش‌هایی مانند نوشیدن آب زیاد در طول زمان افطار تا سحر، تغییر عادات شستشوی دهان و … می‌توان این مشکل را برطرف کرد.

    اگر علاقه‌مند به دانستن دلایل بوی بد دهان و روش‌های جلوگیری از آن بصورت گسترده‌تر هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به مقاله علت بوی بد دهان در ماه رمضان چیست و چه راهکاری برای جلوگیری از آن وجود دارد؟ بزنید.

    با توجه به اینکه هر ساله ماه مبارک رمضان در حال نزدیک شدن به فصل خنک و کوتاه شدن روزها می‌باشد به راهنمایی شما عزیزان برای هرچه بهتر گذراندن این ماه مقدس پرداختیم تا افراد شاغل هم بتوانند کنار مشغله‌های کاری و کمبود وقت این ماه را به‌‌راحتی و با رضایت کنار عزیزان خود بگذرانند.

    سایت به‌روز مارت هم در ایام ماه رمضان مانند همه مواقع، تمامی اجناس مصرفی مورد نیاز منازل را بطور کامل و با برندهای متنوع برای تمامی افراد با تخفیف‌های دائمی به فروش می‌رساند، و برای همه روزه‌داران ماهی پر از آرامش و نعمت را آرزو می‌کند.

    ارسال نظر