رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

طرز تهیه آب‌دوغ خیار مجلسی

اگر شما هم با ما هم‌عقیده هستید که برای روزهای گرم تابستان و عصرهای دل‌انگیز بهار، یک کاسه آب و دوغ و خیار خوشمزه، بهترین خوراکی ممکن است، این مطلب برای شما است!

طرز تهیه آب دوغ خیار مجلسی

آب، دوغ و خیار یکی از آن غذاهای سریع، ساده و لذیذی است که با چند چاشنی خوشمزه، می‌تواند به بهترین وعده روز تبدیل شود. اگر شما هم ترجیح می‌دهید با رعایت نکات و ترفندهای درست‌کردن آب دوغ خیار، بهترین خوراکی ممکن را آماده کنید، در این مقاله از به‌روز مگ (مجله به‌روز مارت)، همراه ما باشید.

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    طرز تهیه آب دوغ خیار مجلسی

    برای درست‌کردن این خوراکی خوشمزه و سالم، پیش از هر چیز باید مواد اولیه خود را آماده کنید:

    مواد لازم مقدار لینک تهیه مواد اولیه
    ماست 1 پیمانه مشاهده
    خیار 1 یا 2 عدد مشاهده
    پونه و نعنا 1 قاشق چای‌خوری مشاهده
    گل سرخ 1 الی 2 عدد مشاهده
    کشمش 1 الی 2 قاشق غذاخوری مشاهده
    گردو 3 عدد مشاهده
    یخ درصورت تمایل ----
    آب به میزان لازم ----

    برای درست کردن آب، دوغ و خیار مجلسی و لذیذ، مراحل زیر را دنبال کنید:

    مرحله اول: انتخاب یک ماست مناسب و لذیذ

    در صورتی که می‌خواهید یک خوراکی خوشمزه مجلسی داشته باشید، بهتر است از ماست‌های غلیظ و پرچرب استفاده کنید. این نوع ماست‌ها، معمولا طعم بسیار بهتری دارند و به خوش‌طعم‌تر شدن غذای شما کمک می‌کنند. یکی از این ماست‌های غلیظ و خوشمزه، ماست همزده است. اگر نمی‌دانید که این نوع ماست چه تفاوتی با دیگر ماست‌ها دارد، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب «ماست همزده و خواص فوق‌العاده آن» را مطالعه کنید.

    پس از تهیه ماست مورد نظر، به‌ازای هر نفر نصف پیمانهماست را در یک کاسه بزرگ بریزید و به مرحله بعد بروید.

    مرحله دوم: افزودن خیارها

    از این بخش به بعد، همه چیز به ذائقه و سلیقه شما بستگی دارد. بهترین روش برای آماده‌سازی خیارهای مناسب آب دوغ خیار مجلسی این است که خیارها را رنده کنید. به این شکل، طعم خیار به‌خوبی با ماست و دیگر مخلفات موجود در این غذا، ترکیب می‌شود. البته که امکان خورد کردن خیار به شکل سالادی یا نگینی هم وجود دارد. خیارها را به‌خوبی شسته و در صورت تمایل پوست بگیرید. سپس آن‌ها را رنده کرده و یا خورد کنید.

    تنها با افزودن آب و نمک در این مرحله، می‌توانید یک آب و دوغ و خیار ساده و راحت درست کنید. هر چند اگر قرار است این خوراکی را برای یک دورهمی و به‌عنوان یک چاشنی خوشمزه بر سر سفره بیاورید، بهتر است به مرحله بعد رفته و دیگر طعم‌دهنده‌های خوشمزه و سالم را هم به آن اضافه کنید.

    مرحله سوم: افزودن چاشنی‌های مختلف

    کشمش‌های پلویی را خوب شسته و سپس به محتویات درون ظرف اضافه کنید. بعد از آن گردوها را بریزید. گردوها را نباید له کنید و تنها با یک چاقوی بزرگ کمی آن‌ها را خورد کنید. حالا نوبت سبزی آب دوغ خیار است. پودر نعناع و پودر پونه و یا شوید تازه و خورد شده را به ماست‌ اضافه کرده و آن‌ها را کاملا با هم مخلوط کنید.

    ادویه آب دوغ خیار، گل سرخ است و به هیچ عنوان نباید آن را فراموش کرد. یک یا دو غنچه گل سرخ را با دست کمی له کرده و به ترکیب آب و دوغ و خیار اضافه نمایید. در این مرحله، نمک، یخ و در صورت تمایل، مقداری آب هم به آن اضافه کنید.

    برخی افراد ترجیح می‌دهند یک تا دو پیمانه دوغ ترش گازدار هم به آب دوغ خیار مجلسی خود اضافه کنند. این موضوع کاملا سلیقه‌ای است و اگر دل‌تان می‌خواهد، حتما آن را امتحان کنید.

    به همین راحتی و سرعت، آب دوغ خیار مجلسی شما آماده شد!

    آب دوغ خیار رژیمی و نکات مهم آن

    احتمالا تصور کنید که این غذا کاملا رژیمی است و می‌توانید با خیال راحت آن را نوش جان کنید. اما باید بگوییم که این تصور چندان درست نیست و برای میل‌کردن یک آب دوغ خیار رژیمی، باید نکات زیر را هم رعایت کنید:

    • استفاده از ماست‌های کم‌چرب و رژیمی مثل لاکتیکی یا ماست شتر
    • استفاده از کشمش و گردوی کمتر
    • عدم مصرف نان با این غذا

    طرز تهیه آب دوغ خیار با ماست رژیمی هیچ فرقی با حالت عادی ندارد و باید همان مراحل را دنبال کنید. شاید در نگاه اول چربی ماست چندان زیاد به نظر نرسد، اما اگر در حال کاهش وزن خود هستید، حتما به این نکته توجه کنید. در مطلب «ماست کم چرب و پر چرب»، تفاوت کامل این دو نوع ماست‌ها را با هم بررسی کردیم. پیشنهاد می‌کنیم با مطالعه آن، گزینه‌های بیشتری برای یک غذای خوشمزه و رژیمی پیدا کنید.

    ترفندهای خوشمزه شدن آب دوغ خیار مجلسی

    تنها نکته مهم برای درست کردن این غذای ساده و خوشمزه این است: تهیه ماست تازه و باکیفیت! طعم نهایی این غذا، به کیفیت مواد اولیه مورد استفاده شما بستگی دارد که اگر می‌خواهید بهترین و خوشمزه‌ترین خوراکی ممکن را درست کنید، تنها باید یک ماست باکیفیت، تازه و سالم تهیه کنید. روش‌های مختلفی برای خرید ماست وجود دارد، اما اگر تنوع ماست‌های موجود در اطراف محل زندگی شما کم است و تنها باید از میان چند گزینه محدود، یک محصول را انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنیم به بازار آنلاین به‌روز مارت مراجعه کنید.

    در فروشگاه اینترنتی به‌روز مارت، ده‌ها مدل ماست ساده و طعم‌دار با درصدهای مختلف چربی، از برندهای متنوع عرضه شده‌اند. تنها در چند دقیقه، می‌توانید یکی از بهترین ماست‌های موجود را انتخاب کرده و با چند کلیک، خرید خود را نهایی کنید. ارسال ماست و همه محصولات خریداری شده با ماشین یخچال‌دار تا لحظه تحویل به‌دست شما، یکی از مهم‌ترین مزیت‌های خرید از فروشگاه آنلاین به‌روز مارت است.

    ترفندهای خوشمزه شدن آب دوغ خیار مجلسی

    شما برای درست کردن آب دوغ خیار مجلسی چه ترفندی دارد؟

    ترفند شما برای درست‌کردن آب، دوغ و خیار مجلسی چیست؟ از چه سبزی و چاشنی‌هایی استفاده می‌کنید؟

    در این مقاله از به‌روز مگ (مجله به‌روز مارت)، یکی از ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی را با هم بررسی کردیم. شما می‌توانید با افزودن انواع چاشنی‌های خوشمزه و سالم، طعم آب دوغ خیار مجلسی را تغییر داده و آن را به ذائقه خود نزدیک کنید. درست‌کردن این غذا هیچ قانون دقیق و مشخصی ندارد، ابتکار عمل به خرج دهید و یک غذای خوشمزه آماده کنید!

    ارسال نظر