رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

هواری میگو چیست و چطور آن را می‌پزند؟

یکی از خوشمزه‌ترین غذاهایی که با میگو درست می‌کنند، هواری میگو جنوبی است و در این مطلب، قرار است طرز تهیه آن را برای شما هم بگوییم. همراه ما باشید.

طرز تهیه هواری میگو

غذاهای جنوبی خوشمزه‌ای می‌توان با میگو و انواع ماهی درست کرد که هواری میگو، یکی از این غذاها است. در این مقاله از به‌روز مگ (مجله به‌روز مارت)، قصد داریم طرز تهیه هواری میگو بندر عباس را با هم مرور کنیم. با ما باشید تا در انتهای این مطلب، تمام نکات مهم پخت این غذا را بدانید.

طرز تهیه هواری میگو جنوبی خوشمزه

ابتدا باید مواد اولیه لازم را تهیه کنید:

مواد لازم مقدار لینک تهیه مواد اولیه
میگو 250 گرم مشاهده
برنج 4 پیمانه مشاهده
پیاز 2 عدد بزرگ مشاهده
سیر 5 الی 6 حبه مشاهده
گشنیز 100 گرم مشاهده
گوجه 4 عدد مشاهده
ادویه به میزان لازم مشاهده
فلفل سبز 4 عدد مشاهده
برگ بو 2 عدد مشاهده
چوب دارچین 1 عدد مشاهده

پس از آماده کردن این مواد اولیه، باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

مرحله اول: پاک کردن و آماده کردن میگوها

در صورتی که میگوهای تازه و پاک شده خریده باشید، در این مرحله کار چندان سختی ندارید. در غیر این صورت، ابتدا پا و سر میگو را جدا کرده و بعد از آن، پوسته میگو را بکنید. با یک چاقوی تیز، یک برش نازک از ابتدا تا انتهای میگو بزنید و رگ سیاه روی کمر آن را جدا کنید.

در این مرحله، می‌توانید میگوها را پس از شستن، با مقداری آب و ادویه، حدودا 5 دقیقه بجوشانید. با این کار، بوی زهم میگو به‌کلی از بین می‌رود و غذای شما، بوی بسیار خوبی خواهد داشت. در مطلب «آموزش پخت میگو پفکی و همه ترفندهای مهم آن»، برخی از مهم‌ترین ترفندهای از بین بردن بوی زهم میگو را با هم بررسی کردیم. می‌توانید با کمک آن مقاله و با استفاده از این روش‌ها، بوی بد و زهم میگو را کاملا از بین ببرید.

مرحله دوم: آماده‌کردن سس میگو

پس از اینکه میگوها را آماده کردید، باید سس را بپزید. برای این کار، پیازها را نگینی کرده و با روغن تفت دهید. پس از سبک شدن پیازها، سیرها را نیز ساطوری کرده و با پیازها تفت دهید. سبزی‌ها را هم به پیاز و سیر اضافه کرده و چند دقیقه همه مواد را با هم تفت دهید.

پس از سرخ‌شدن مواد سبزی، میگوها را افزوده و انواع ادویه خوش‌عطر را هم اضافه کنید. برخی از مهم‌ترین ادویه‌های هواری میگو شامل موارد زیر هستند:

  • زردچوبه
  • فلفل سیاه و قرمز
  • ادویه کاری
  • ادویه میگو جنوبی
  • ادویه پلویی
  • پودر میخک
  • پودر جوز هندی
  • مقداری پودر هل
  • برگ بو
  • چوب دارچین

همه این ادویه‌ها را به میگوها افزوده و حدودا 5 دقیقه همه مواد را با شعله متوسط رو به کم، تفت دهید. با کمک این ادویه‌ها، تمام بوی زهم میگو‌ها از بین خواهد رفت.

در حین سرخ‌شدن سبزی‌ها و میگو‌ها، گوجه‌ها را رنده کرده و یا آن‌ها را با گوشت‌کوب برقی، کاملا میکس کنید. پس از جمع‌شدن میگوها و پخش‌شدن بوی خوش ادویه‌ها، گوجه‌ها را افزوده و همه را با هم تفت دهید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که گوجه‌ها نیز سرخ شوند و رنگ روغن، تغییر کند.

مرحله سوم: افزودن برنج و فلفل

اگر تا این‌جای کار را به‌درستی انجام داده باشید، باید بگوییم که کار شما تقریبا تمام شده و تنها باید برنج را اضافه کنید. پس از اینکه همه محتویات سس با همدیگر به‌خوبی سرخ شدند، برنج‌ها خیس‌خورده را به سس میگو اضافه کنید.

آب اضافه برنج‌ها را کاملا بگیرید و برنج‌ها را حدودا 6 تا 7 دقیقه، با مواد سس تفت دهید. این کار باعث می‌شود که برنج‌ها بسیار خوشمزه‌تر شده و طعم مواد سس را به‌خوبی به خود بگیرند. پس از آن، به مقدار کافی آب اضافه کنید و پس از جوشیدن آب، حرارت را کم کرده و اجازه دهید با هم دم بکشند. قبل از بستن در قابلمه، 3 تا 4 عدد فلفل سبز تازه را به‌خوبی بشویید و به‌صورت درسته، تا نیمه درون برنج بگذارید. طرز تهیه هواری میگو به همین راحتی است. پس از این مرحله، در قابلمه را ببندید و اجازه دهید برنج‌ها دم بکشند.

این غذای خوشمزه را می‌توانید با انواع ترشی‌های تند، نوش جان کنید و از طعم فوق‌العاده آن، لذت ببرید.

ترفندهای مهم طرز تهیه هواری میگو بندر عباس

روش تهیه هواری میگو

چند نکته مهم وجود دارند که با کمک آن‌ها، می‌توانید این غذای سنتی جنوبی را به طرز خوشمزه‌تری بپزید. در ادامه، این نکات را با هم مرور می‌کنیم:

کیفیت میگوهای مورد استفاده و تاثیر آن بر طعم غذا

 میگو به‌سرعت خراب می‌شود و میگوی بی‌کیفیت، به‌شدت بر طعم غذای شما تاثیر می‌گذارد. بنابراین حتما میگوی تازه و باکیفیت را از فروشگاه‌های معتبر بخرید. در صورتی که نمی‌دانید نشانه‌های میگوی سالم و تازه چیست، پیشنهاد می‌کنیم به بازار آنلاین به‌روز مارت مراجعه کنید. در فروشگاه اینترنتی به‌روز مارت، همه محصولات پروتئینی و سالم، مثل انواع ماهی و میگو، از سوی بهترین برندهای کشور تامین شده‌اند و تنها با چند کلیک، می‌توانید میگو و ماهی مورد نیاز خود را بخرید.

ارسال همه محصولات حساس به تغییرات دمایی با ماشین‌های یخچال‌دار تا لحظه تحویل به شما، یکی از مهم‌ترین مزیت‌های خرید از فروشگاه آنلاین به‌روز مارت است که کیفیت و سلامت مواد غذایی را تضمین می‌کند.

انواع ادویه‌های مورد استفاده برای تهیه این غذای جنوبی خوشمزه

برخی از ادویه‌های گفته شده در طرز تهیه این غذای خوشمزه، طعم تند و تیزی دارند. به ذائقه خود و خانواده‌تان توجه کرده و با توجه به آن، از انواع ادویه‌ها استفاده کنید. افزودن ادویه بیش از حد، می‌تواند طعم کلی غذا را از تغییر دهد و ادویه کمتر، ممکن است بوی زهم میگوها را به‌خوبی از بین نبرد. بنابراین تعادل را رعایت کنید.

سبزی هواری میگو و نکته مهم آن

 گشنیز، سبزی اصلی این غذا است، اما برخی ترجیح می‌دهند مقدار کمی شنبلیه هم به آن اضافه کنند. اگر می‌خواهید شنبلیله هم استفاده کنید، تنها چند برگ شنبلیله را به گشنیزها افزوده و آن‌ها را با هم خورد کنید. شنبلیله باعث تلخی غذا می‌شود و کمی حواس‌پرتی، می‌تواند طعم غذای شما را به‌کلی خراب کند.

با در نظر گرفتن همه این موارد، می‌توانید یک پلوی خوشمزه جنوبی با میگو بپزید. البته اگر اولین بار است که می‌خواهید میگو بپزید و احساس می‌کنید طرز تهیه این غذای جنوبی سخت است و نکات زیادی دارد، پیشنهاد ما یک پلوی ساده میگو است. در مطلب «میگو پلو ساده به روش شیرازی»، طرز پخت یک غذای ساده و خوشمزه با میگو را به شما آموزش دادیم و می‌توانید با کمک آن، یک غذای لذیذ و راحت بپزید.

طرز تهیه هواری میگو اختصاصی شما چیست؟

شما برای پخت غذاهای دارای میگو، چه ترفندی دارید؟ از چه نوع ادویه‌های خاص و خوش‌‌عطری استفاده می‌کنید؟ نکات طلایی شما برای پخت این غذا چیست؟

در این مقاله از به‌روز مگ (مجله به‌روز مارت)، طرز تهیه هواری میگو خوشمزه جنوبی را با هم مرور کردیم. تنها با رعایت چند نکته ساده، می‌توانید یک غذای خوشمزه، سالم و بسیار مقوی جنوبی بپزید که همه اعضای خانواده، عاشق طعم خاص آن شوند. نوش جان!

ارسال نظر