رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

بهترین روش پخت میگو پلو شیرازی + نکات مهم پخت

اگر به دنبال یک پلوی خوشمزه همراه با میگو هستید که به‌راحتی آماده می‌شود، پخت این غذای خوشمزه را به شما پیشنهاد می‌کنیم!

میگو پلو شیرازی

انواع غذاهای خوشمزه را می‌توان با استفاده از میگو پخت که میگو پلو شیرازی، یکی از لذیذترین و ساده‌ترین آن‌هاست. همراه ما باشید که در این مقاله از به‌روز مگ (مجله به‌روز مارت)، طرز تهیه میگو پلو جنوبی را به‌صورت کامل و مرحله به مرحله، برای شما بگوییم.

طرز تهیه میگو پلوی خوشمزه شیرازی

پیش از هر چیزی، مواد اولیه این غذا را آماده کنید:

مواد لازم مقدار لینک تهیه مواد اولیه
میگو 250 گرم مشاهده
برنج 4 پیمانه مشاهده
پیاز 2 عدد مشاهده
سیر 2 حبه مشاهده
شوید 150 گرم مشاهده
ادویه به مقدار لازم مشاهده
زعفران دم کرده به میزان دلخواه مشاهده
سیب‌زمینی در صورت تمایل مشاهده

بعد از تهیه این مواد اولیه، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

طرز تهیه میگو پلو شیرازی

مرحله اول: آماده سازی میگوها

برای پخت این غذا، می‌توانید میگوی تمیز شده و آماده بخرید و به‌سرعت غذای خود را بپزید. در غیر این صورت، ابتدا باید میگوها را تمیز کنید. برای این کار، سر و پای میگوها را جدا کرده و پوسته آن را نیز بردارید. با استفاده از یک چاقوی تیز، یک برش نازک روی کمر میگوها ایجاد کرده و سپس رگ سیاه روی کمر را جدا کنید.

میگوها را به‌خوبی بشویید و سپس آن‌ها را کنار بگذارید. برخی افراد ترجیح می‌دهند در همین مرحله، میگوها را با کمی آب و مقداری ادویه، حدودا 5 دقیقه بجوشانند تا بوی زهم آن‌ها از بین برود. در این صورت، می‌توانید میگوها را با زردچوبه، دارچین، فلفل سیاه و چند برش پیاز و سیر، با هم آب‌پز کنید. پس از 3 الی 5 دقیقه، میگوها را آب‌کش کرده و اجازه دهید آب اضافه آن‌ها خارج شود.

روش‌های مختلفی برای از بین‌بردن بوی زهم میگو وجود دارد که در مطلب «آموزش پخت میگو پفکی و همه ترفندهای آن»، مهم‌ترین نکات این کار را با هم مرور کردیم. پیشنهاد می‌کنیم با مطالعه این مطلب، ترفندهای انجام این کار را فرا گرفته و از آن‌ها برای پخت انواع غذای حاوی میگو، استفاده کنید.

مرحله دوم: آماده کردن سس میگو

پیازها را نگینی خورد کرده و با مقداری روغن و زردچوبه، سرخ کنید. یک حبه سیر را نیز ساطوری کرده و با پیازها تفت دهید. پس از چند دقیقه، سبزی میگو پلو یعنی شوید خورد شده را اضافه کنید. برخی ترجیح می‌دهند علاوه بر شوید، کمی گشنیز یا دیگر سبزی‌ها را هم اضافه کنند که کاملا اختیاری است.

شویدها را چند دقیقه با پیازها تفت دهید تا عطر شویدها پخش شود. سپس میگوها را افزوده و همه مواد را با حرارت متوسط، با هم سرخ کنید. در این مرحله و همراه با میگوها، انواع ادویه این غذا را اضافه کنید. برخی از مهم‌ترین ادویه‌های میگو پلو شیرازی شامل این موارد هستند:

  • زردچوبه
  • فلفل سیاه
  • دارچین
  • جوز هندی
  • پودر میخک
  • پودر لیمو عمانی

همه ادویه‌ها را با مقداری نمک، به سبزی و میگو افزوده و سر ظرف را بگذارید. حرارت باید کم باشد تا سبزی‌ها تلخ نشوند و عطر همه مواد با هم ترکیب شود.

مرحله سوم: آماده کردن برنج

بهترین روش پخت این غذا، به‌صورت دمی است. بنابراین برنج‌ها را در آب جوش ریخته و قبل از نرم‌شدن کامل، برنج‌ها را کمی زنده‌تر آب‌کش کنید. با استفاده از یک سیب‌زمینی بزرگ، ته‌دیگ غذا را آماده کنید و سپس برنج و سس سبزی را به‌صورت لایه لایه، بریزید.

لایه اول برنج سفید و لایه بعدی سس میگو و سبزی بگذارید و این کار را تا تمام شدن برنج‌ها و سس میگو و سبزی، ادامه دهید. در انتها، مقداری زعفران دم‌کرده را روی برنج‌ها ریخته و سر ظرف را بگذارید.

حدودا 30 دقیقه تا یک ساعت صبر کنید و سپس سر قابلمه را بردارید. مقداری روغن محلی یا روغن مایع روی برنج‌ها بریزید و با یک کفگیر، به‌آرامی همه مواد را با هم مخلوط کنید. این غذای ساده و خوشمزه، یکی از بهترین پلو میگوهای جنوبی است که به‌راحتی و به‌سرعت، آماده می‌شود. اگر دوست دارید یک غذای جنوبی دیگر را هم امتحان کنید، هواری میگو را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در مقاله «هواری میگو چیست و چطور آن را بپزیم؟»، طرز تهیه کامل این غذا را شرح دادیم و می‌توانید با کمک آن، هواری میگوی لذیذ بپزید.

نکات مهم پخت میگو پلو شیرازی

برای پخت این غذا، باید چند نکته مهم را رعایت کنید که غذای شما، بهترین طعم ممکن را داشته باشد:

نکات مهم برای خوشمزه تر شدن میگو پلو

استفاده از سبزی‌های معطر تازه

برای پخت میگو پلو، علاوه بر شوید می‌توانید از انواع سبزی‌های معطر دیگر هم استفاده کنید. برخی افراد ترجیح می‌دهند همراه با شوید، کمی گشنیز هم اضافه کرده و آن‌ها را با هم تفت دهند. افزودن مقدار بسیار کمی سبزی‌های خشک معطر مثل ترخون و مرزه به شوید نیز طعم غذا را بسیار بهتر می‌کند. البته یک بار این غذا را تنها با شوید درست کنید و در صورت تمایل، دفعه‌های بعد انواع سبزی‌ها را اضافه نمایید.

افزودن ادویه‌های مناسب

انتخاب ادویه‌های مناسب، نقش مهمی در طعم نهایی این غذا دارد. ادویه اصلی این غذا زردچوبه است و بقیه ادویه‌ها، باید به میزان بسیار کمی در غذا وجود داشته باشند. توجه کنید که زیاده‌روی در افزودن انواع ادویه، می‌تواند طعم کلی میگو و سبزی‌ها را تحت تاثیر قرار داده و پلوی خوشمزه شما را خراب کند.

استفاده از میگوی سالم و باکیفیت

بافت میگو بسیار نرم است و حتی مقدار کمی تغییرات دمایی، می‌تواند باعث خراب‌شدن میگوها شود. به همین خاطر بهتر است همیشه میگو را از فروشگاه‌های معتبر بخرید که پول و زحمت شما هدر نرود. میگوی تازه، رنگ روشنی دارد، بوی آن به هیچ عنوان بد نیست و پس از پخت، بوی مطبوعی دارد.

در زمان خرید، به این نکات توجه کنید. اگر در اطراف محل زندگی‌تان، فروشگاه‌های معتبری برای خرید میگو پیدا نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم این بار خرید از بازار آنلاین به‌روز مارت را امتحان کنید. در فروشگاه اینترنتی به‌روز مارت، انواع محصولات سالم و پروتئینی از بهترین برندهای موجود در کشور، تامین می‌شوند. ارسال میگو و همه محصولات حساس به تغییرات دمایی با ماشین‌های یخچال‌دار تا لحظه تحویل به شما، از مهم‌ترین مزیت‌های خرید از فروشگاه آنلاین به‌روز مارت است.

راز خوشمزگی میگو پلوی اختصاصی شما چیست؟

شما برای پخت این غذا، از چه روشی استفاده می‌کنید؟ برای خوش‌طعم‌تر شدن میگو پلو، چه نکاتی را رعایت می‌کنید؟

در این مقاله از به‌روز مگ (مجله به‌روز مارت)، یک روش ساده و خوشمزه برای پخت میگو پلو جنوبی را با هم بررسی کردیم. این غذای سالم و مقوی، طعم بسیار خوبی دارد و به همین خاطر، بهترین روش برای مصرف میگو خواهد بود. امیدواریم این غذا را هر چه سریع‌تر آماده کرده و با انواع ترشی تند و خوشمزه، نوش جان کنید!

ارسال نظر