رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

طرز تهیه‌ کوکی قلبی شکل ساده و سریع

درست کردن کوکی قلبی شاید به‌نظر سخت باشد، اما فقط لازمه چند ترفند مهم را بلد باشید.

دستور پخت کوکی قلبی شکل

کوکی قلبی شکل، ظاهر جذابی دارد که اگر خوشمزه درستش کنید، کسی به آن نه نمی‌گوید. از این خوراکی خوشمزه می‌توان در مناسبت‌های مهم و خاص استفاده کنید تا به‌یادماندنی‌تر شوند. درست کردن یک کوکی خوشمزه، اصلا سخت نیست! فقط کافی است که چند ترفند مهم را رعایت کنید. در مجله به‌روز مارت (به‌روز مگ) طرز تهیه این شیرینی خوشمزه را آموزش می‌دهیم با ما همراه باشید.

اغلب افراد دوست دارند پختن کوکی قلبی در خانه را امتحان کنند، اما تجربه‌های قبلی باعث می‌شود تا گمان کنند هرگز نمی‌توانند یک کوکی درست و حسابی را در خانه بپزند. در این پست برای شما آموزش پختن کوکی قلبی شکل را در سیزده قدم تدارک دیدیم؛ در انتهای این پست شما یاد می‌گیرید که چطور در کمتر از دو ساعت و به سادگی 24 کوکی قلبی شکل درست کنید. به علاوه چند تکنیک و ترفند کوچک هم یاد میگیرید تا بدون اینکه کوکی‌های شما خراب شوند، آنها را برای مناسبت مورد نظر خود درست کنید.

دیگر وقت آن رسیده که برویم به سراغ مواد مورد نیاز و پختن کوکی قلبی شکل!

مواد لازم برای تهیه‌ کوکی قلبی شکل با روکش و تزئین شکلاتی

برای درست کردن کوکی قلبی شکل طبق این دستور به موارد زیر نیاز داریم:

آرد: 375 گرم یا سه فنجان

بیکینگ پودر:  یک قاشق چای‌خوری

نمک: یک چهارم قاشق چای‌خوری

کره‌ی تکه شده: 200 گرم یا یک فنجان

شکر قنادی: 200 گرم یا یک فنجان

تخم مرغ: یک عدد

عصاره‌ی وانیل: 2/1 قاشق چای‌خوری

شکلات اشکی یا چیپس شکلات: نصف فنجان برای تزئین روی کوکی‌ها

شکلات: به میزان دلخواه برای تزئینات روی کوکی‌ها

شورتنینگ: نصف قاشق چای‌خوری

رمز کار این است که هر چه پختن کوکی و شیرینی را طبق این رسپی بیشتر تمرین کنید، کوکی‌های شما بهتر از دفعات قبل از کار درمی‌آیند.

زمان مورد نیاز برای درست کردن شیرینی‌های قلبی شکل

شما برای درست کردن کوکی قلبی شکل طبق این رسپی بدون در نظر گرفتن زمان لازم برای تهیه کردن مواد مورد نیاز، به حدودا نیم ساعت تا چهل‌و‌پنج دقیقه برای پختن آن نیاز دارید. در واقع پخت این کوکی‌ها حدودا بین نیم ساعت تا چهل‌و‌پنج دقیقه وقت می‌برد.

طرز تهیه‌ی کوکی قلبی شکل (بیسکویت قلبی)

قدم اول– کره‌های تکه تکه شده و شکر را در یک ظرف بزرگ بریزید و با هم بزنید. حدودا دو دقیقه یا کمی بیشتر طول می‌کشد تا ترکیب کره و شکر بافتی نرم پیدا کند.

قدم دوم – تخم‌مرغ را هم به ترکیب اضافه کنید و به هم زدن ادامه بدهید.

قدم سوم – نمک و عصاره‌ی وانیل را اضافه کنید. و بعد از هم زدن، کم کم آرد را به ترکیب اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا کاملا به خورد هم بروند.

قدم چهارم – یک ظرف پهن مثل سینی انتخاب کنید. مایه را در ظرف بریزید، با سلفون روی ظرف را بپوشانید و به مدت یک ساعت در فریز قرار دهید.

قدم پنجم – حالا وقت گرم کردن فر است. فر را روی 180 درجه‌ی سانتی‌گراد یا 160 درجه‌ی فارنهایت تنظیم کنید. ظرف مخصوص کیک‌پزی فر را با دو لایه‌ی کاغذ روغنی بپوشانید. خمیر مایه‌ را طوری در ظرف بریزید که قطری حدود دو سانتی‌متر داشته باشد.

قدم ششم – خمیر مایه‌ را با چاقو نصف کنید. نصفی از آن را در فریزر قرار دهید.

قدم هفتم – قالب قلبی شکل را بردارید و با استفاده از آن همانطور که در تصویر می‍بینید در نصفه‌ی دیگر خمیر مایه قلب‌های کوچک ایجاد کنید. اضافه‌ی خمیر مایه را از کوکی‌های قلبی شکل جدا کنید، طوری که بین ردیف کوکی‌های قلبی چهار پنج سانتی‌متر فاصله باشد. سپس ظرف را داخل فر قرار بدهید.

قدم هشتم – حدودا بین 12 تا 15 دقیقه طول می‌کشد تا کوکی‌ها کاملا پخته شوند. توجه داشته باشید که هر زمان لبه‌های کوکی‌های قلبی شکل شما کمی به رنگ قهوه‌ای متمایل شد، به این معنی است که آماده هستند تا از فر بیرون بیایند.

قدم نهم – اجازه بدهید تا کوکی‌های قلبی شکل کاملا خنک شوند.

قدم دهم – برای نصفه‌ی دیگری که در فریزر قرار داده بودید هم دقیقا همین فرایند را انجام دهید.

قدم یازدهم – حالا نوبت تزئین روی کوکی‌ها است. برای این کار شکلات را سی ثانیه داخل مایکروفر قرار دهید تا کاملا ذوب شود. در این مرحله یک نکته‌ی خیلی مهم وجود دارد. در اینجای کار باید به شکلات ذوب شده شورتنینگ را اضافه کنید.

نکته‌ای طلایی برای این که کوکی‌های شما در مرحله‌ی روکش شکلاتی شل نشوند این است که به شکلات ذوب شده کمی شورتنینگ اضافه کنید.

چرا باید شورتینگ را به شکلات اضافه کنیم؟ شورتینگ یک چربی خوراکی است که به نازک و لطیف شدن شکلات کمک می‌کند. با اضافه کردن این ماده خوراکی، شکلات دیگر سنگین و خیس نمی‌شود. این کار باعث می‌شود تا در نهایت فرم کوکی خراب نشود و جذابیت آن کم نشود. پس اگر می‌خواهید یک کوکی جذاب داشته باشید حتما این نکته را رعایت کنید.

قدم دوازدهم – هر کوکی را تا نصفه در شکلات ذوب شده فرو ببرید. حتما اجازه بدهید تا شکلات اضافه‌ی آن چکیده شود. بعد روی کاغذ روغنی جدا از هم بچینید.

قدم سیزدهم – حالا نوبت آن است که تزئینات دلخواهتان را روی بخش شکلاتی و خیس کوکی‌های قلبی شکل بریزید و اجازه بدهید که کوکی‌ها کاملا خشک شوند. اگر تمایل داشتید، در این مرحله هم می‌توانید از فریزر استفاده کنید.

ارزش غذایی کوکی قلبی شکل

 

کوکی قلبی شکلی که به شما آموزش دادیم، دارای ارزش غذایی هستند که در لیست زیر مشاهده می‌کنید:

کالری – 250 کیلوکالری

کربوهیدرات – 26 گرم

پروتئین – 2 گرم

چربی – 10 گرم

چربی اشباع شده – 6 گرم

کلسترول – 35 گرم

آهن – 0.9 میلی‌گرم

سدیم – 13 میلی‌گرم

پتاسیم – 24 میلی‌گرم

کلسیم – 18 میلی‌گرم

قند – 14 گرم

کلام آخر و خلاصه‌ی پست کوکی ساده و سریع

در این پست به شما آموزش دادیم که چطور در سیزده قدم خیلی ساده 24 کوکی قلبی شکل با تزئینات شکلاتی داشته باشید. به علاوه ارزش غذایی این کوکی‌ها را ذکر کردیم که از لحاظ داشتن کلسیم، پتاسیم، قند و چربی و… دارای چه میزان ارزش هستند.

نکته‌ای که درمورد پختن کوکی و شیرینی در خانه وجود دارد این است که هر چه بیشتر تمرین کنید، کوکی‌های شما بهتر از دفعات قبل از کار درمی‌آیند. پس اگر اولین باری است که کوکی درست می‌کنید، و قصد دارید برای یک مناسبت مهم این کوکی‌های قلبی شکل را تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما یک بار به شکل تمرینی از این رسپی استفاده کنید تا برای بار دوم کوکی‌های قلبی شکل شما کامل و بی‌عیب و نقص از آب دربیایند!

امیدواریم که از این پست آموزشی لذت برده باشید.

ارسال نظر