رفتن به محتوا رفتن به نوار کناری رفتن به فوتر

طرز تهیه کیک پیتزا رستورانی خوشمزه و بدون فر

دوست دارید در خانه و حتی بدون داشتن فر، کیک پیتزا خوشمزه‌ای درست کنید که اصلا وا نرود و دقیقا مشابه پیتزاهای چند لایه رستورانی باشد؟

نحوه پخت کیک پیتزا

پیتزا همه‌جوره خوشمزه است و حالا تصور کنید که به جای یک پیتزای معمولی، یک پیتزای چند لایه، با پنیر زیاد و مواد میانی خوشمزه، در مقابل شما باشد. عالی به نظر می‌رسد، نه؟ خب اگر دل‌تان می‌خواهد این مدل پیتزا را در خانه درست کنید، فر ندارید و البته حتی روش پخت کیک پیتزا را بلد نیستید، همراه ما باشید تا در این مقاله از به‌روز مگ (مجله به‌روز مارت)، همه نکات مهم و ترفندهای درست‌کردن این پیتزا را به شما بگوییم.

فهرست مطالب
    برای شروع تولید فهرست مطالب ، یک هدر اضافه کنید

    مواد اولیه لازم برای کیک پیتزا

    پیش از هر چیز، باید مواد اولیه برای پیتزای چند طبقه خود را آماده کنید:

    مواد لازم مقدار لینک تهیه مواد اولیه
    خمیر پیتزا خانگی 4 الی 5 عدد مشاهده
    پنیر پیتزا 5۰۰ گرم مشاهده
    مواد میانی دل‌خواه به میزان لازم ----
    زیتون درصورت تمایل مشاهده
    قارچ درصورت تمایل مشاهده
    شیر 1 پیمانه مشاهده
    کره 20 گرم مشاهده
    آویشن به میزان لازم مشاهده
    نمک به میزان لازم مشاهده
    آرد 1 قاشق مرباخوری مشاهده
    سس کچاپ به میزان لازم مشاهده

    طرز تهیه کیک پیتزا بصورت مرحله به مرحله

    همه این مواد را آماده کرده و پس از آن، مراحل طرز تهیه کیک پیتزا را دنبال کنید. تنها نکته مهمی که در این مرحله باید به خاطر بسپارید این است که برای درست‌کردن بهترین پیتزای چند لایه خانگی، باید مواد اولیه تازه و باکیفیت استفاده کنید. اگر هر کدام از این مواد را در خانه نداشته و حوصله خارج‌شدن از خانه، جست‌وجو به دنبال این مواد و سر زدن به انواع فروشگاه‌ها را ندارید، یک راه‌حل ساده برای شما وجود دارد: خرید از بازار آنلاین به‌روز مارت!

    در فروشگاه اینترنتی به‌روز مارت، همه مواد اولیه تازه و باکیفیت از بهترین توزیع‌کننده‌های کشور تهیه شده و در بهترین شرایط ممکن، نگهداری می‌شوند. ارسال همه محصولات حساس به تغییرات دمایی با ماشین‌های یخچال‌دار استاندارد تا لحظه رسیدن به دست شما، یکی از مهم‌ترین مزیت‌های خرید از فروشگاه آنلاین به‌روز مارت است.

    مرحله اول: آماده کردن خمیر پیتزا خانگی

    در صورتی که بخواهید این پیتزای خوشمزه و چند لایه را در خانه و بدون فر درست کنید، حتما باید خمیر پیتزای خانگی داشته باشید. دلیل این موضوع این است که می‌توانید خمیر پیتزا خانگی را به ضخامت مورد نظر در آورید و با نازک‌کردن آن، از خمیر شدن مواد داخلی پیتزای خود جلوگیری کنید.

    خوشبختانه باید بگوییم که بر خلاف تصور همه، درست‌کردن خمیر پیتزا خانگی بسیار راحت است و می‌توانید با استفاده از مطلب «طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی»، تنها در چند مرحله آسان، خمیر پیتزای مورد نیازتان را آماده کنید. خمیر پیتزا را درست کرده و در فاصله دو برابر شدن حجم آن، مواد میانی خوشمزه خود برای یک پیتزای چند طبقه را آماده کنید.

    مرحله دوم: آماده کردن مواد میانی دل‌خواه

    آماده کردن مواد میانی کیک پیتزا

    مواد میانی پیتزا، کاملا سلیقه‌ای است و به ذائقه شما بستگی دارد. می‌توانید از مواد میانی پیتزا گوشت و قارچ استفاده کرده و یا با انواع سبزیجات، یک پیتزای خوشمزه مخلوط و گیاهی درست کنید. مواد میانی مرغ و قارچ هم یکی از خوشمزه‌ترین مواد میانی برای انواع پیتزا است که برای این پیتزای چند لایه هم فوق‌العاده خواهد بود.

    برای درست‌کردن مواد میانی مرغ و قارچ، به سینه مرغ، قارچ، فلفل دلمه، کمی زیتون و در صورت تمایل مقداری ذرت نیاز دارید. در مطلب «طرز تهیه پیتزای مرغ و قارچ خوشمزه در خانه»، روش پخت دقیق این مواد میانی و نکات مهم مربوط به آن را کاملا شرح دادیم. پیشنهاد می‌کنیم که با استفاده از آن، مواد میانی دل‌خواه‌تان را درست کنید و به بخش بعدی بیایید.

    مرحله سوم: چیدن لایه‌های پیتزای چند لایه در قابلمه

    چیدن لایه‌های کیک پیتزا

    درست کردن این پیتزا در فر خیلی راحت‌تر است. می‌توانید همه مواد را به‌ترتیب در یک قالب کمربندی بچینید و سپس آن را در فر بپزید. از آن‌جا که این روش خیلی راحت است و به توضیح چندانی نیاز ندارد، به سراغ مدل کمی سخت‌تر درست کردن این پیتزا می‌رویم و طرز تهیه کیک پیتزا در قابلمه را به شما می‌گوییم.

    قسمت داخلی یک قابلمه نچسب را کاملا به روغن آغشته کرده و همه جای آن را با استفاده از یک قلم‌موی شیرینی‌پزی، چرب کنید. خمیر پیتزای خانگی را بعد از دو برابر شدن حجم، کمی ورز دهید تا هوای اضافه آن خارج شود. مقدار کمی از خمیر را با دست جدا کرده و بر روی میز، صاف کنید. سعی کنید در این مرحله، دست‌های خود را فقط روغنی کنید تا آرد اضافه وارد خمیر نشده و خمیر شما سفت نشود.

    خمیر پیتزا را کاملا گرد و صاف کنید و آن را در داخل قابلمه بگذارید. بهتر است گردی خمیر کمی بزرگتر از سطح زیرین قابلمه باشد تا کمی روی دیواره آن نیز قرار بگیرد.

    کمی سس کچاپ و مقدار کمی پنیر پیتزا بر روی سطح خمیر بریزید و پس از آن، مواد میانی آماده و کمی خنک شده را روی لایه اول قرار دهید. پس از آن، مقداری پنیر پیتزا روی مواد میانی بریزید و یک لایه دیگر از خمیر پیتزا را روی آن بگذارید.

    نکته مهم در این قسمت این است که لایه‌های بعدی خمیر را خیلی نازک‌تر درست کرده و بهتر است پیش از قرار دادن آن در قابلمه، حدودا چند دقیقه در یک ماهیتابه تمیز و نچسب، دو طرف آن را حرارت دهید. بدین شکل، خمیرهای میانی نیم‌پز خواهند شد و از خمیر شدن لایه‌های پیتزا در داخل کیک پیتزا، جلوگیری می‌کنید.

    سعی کنید هر لایه خمیر را کاملا به لایه قبلی بچسبانید تا اطراف پیتزای چند لایه شما کاملا یک‌دست باشد و مواد از بخش‌های میانی خارج نشود. با رعایت همین نکته مهم، کیک پیتزا شما به هیچ عنوان خراب نشده و اصطلاحا وا نمی‌رود. مواد و خمیر را به همان ترتیب گفته شده، برای 4 تا 5 لایه، روی هم قرار دهید.

    از آن‌جا که می‌خواهید این پیتزا را در قابلمه درست کنید، نیازی نیست که آخرین لایه را با پنیر بپوشانید. پس از اتمام کار چیدن لایه‌ها، اجاق گاز را روشن کرده، یک شعله‌پخش‌کن روی آن بگذارید. قابله را روی آن قرار داده و حدودا 40 دقیقه تا یک ساعت، با دمای بسیار پایین بپزید.

    مرحله چهارم: خارج‌کردن پیتزا چند لایه و درست‌کردن لایه پنیری آن

    پس از حدودا یک ساعت و با طلایی شدن خمیر اطراف پیتزا، می‌توانید پیتزا را خارج کنید. برای این کار، یک ظرف گرد و مسطح را روی دهانه قابلمه بگذارید، دو طرف آن را محکم بگیرید و با یک حرکت سریع، آن را برگردانید.

    از آن‌جا که پیتزا چند لایه را در قابلمه درست کرده‌اید، نمی‌توانید سطح رویی آن را با پنیر خوشمزه و کش‌دار، بپوشانید. البته اصلا نگران نباشید، یک ترفند عالی برای شما داریم که سطح رویی پیتزای چند طبقه خود را با لایه‌ای ضخیم از پنیر و مخلفات، تزئین کنید.

    در یک ظرف کوچک، کره و یک قاشق مرباخوری آرد را با هم تفت دهید. پس از چند دقیقه و با از بین رفتن بوی خامی آرد، نصف پیمانه شیر را روی آردها بریزید. مواد را مدام هم بزنید تا ته نگیرند. پس از جوشیدن و کمی غلیظ شدن شیر، حدودا 100 گرم پنیر را روی آرد و شیر بریزید و مدام هم بزنید تا پنیرها آب شوند. در صورتی که پنیرها زیاد بوده و به‌خوبی با هم مخلوط نشدند، بقیه شیر را کم‌کم به مواد اضافه کنید. توجه کنید که مواد پنیری شما به هیچ عنوان نباید رقیق شود و غلظت آن از فرنی هم باید بیشتر باشد.

    با آب‌شدن پنیرها، کمی نمک و البته آویشن به آن اضافه کنید و مواد غلیظ پنیری را روی سطح کیک چند طبقه خانگی خود بریزید. می‌توانید این مواد پنیری را با پنیر پیتزای خانگی هم درست کنید که چربی کمتری داشته باشد. طرز تهیه این نوع پنیر هم بسیار ساده و راحت است و در مطلب «طرز تهیه پنیر پیتزای خانگی»، روش دقیق و کامل درست کردن آن را برای شما نوشته‌ایم.

    به همین راحتی و تنها با رعایت چند نکته، می‌توانید بهترین کیک پیتزا مرغ و قارچ را درست کرده و از طعم فوق‌العاده و شکل جذاب آن، لذت ببرید.

    نکات و ترفندهای شما برای درست‌کردن پیتزا چند لایه چیست؟

    راز خوشمزگی پیتزای چند لایه شما چیست؟ برای جلوگیری از خمیر شدن پیتزای چند طبقه، چه ترفندی دارید؟ به نظر شما این پیتزا با چه مواد میانی‌ای خوشمزه‌تر می‌شود؟

    در این مقاله از به‌روز مگ (مجله به‌روز مارت)، طرز تهیه کیک پیتزا خانگی را به‌صورت کامل شرح دادیم و نکات مهم درست‌کردن آن را هم به شما گفتیم. امیدواریم که به‌زودی این پیتزای خوشمزه را درست کنید و از نوش جان کردن هر برش آن، حسابی لذت ببرید!

    ارسال نظر